تور ویتنام

جاهای دیدنی توکیو

جاهای دیدنی توکیو

جاهای دیدنی توکیو

فهرست مطالب

وقتی صحبت از بزرگترین شهرهای جهان می شود، نمی توان توکیو را نادیده گرفت. جاهای دیدنی توکیو ترکیبی از سنت آرام و عمیق و سرعت مدرنیته است که آن را تبدیل به یکی از بهترین شهرهایی برای سفر می کند. کاخ امپراتوری، باغ های زیبا و همچنین هتل‌های مجلل، رستوران‌های ستاره‌دار میشلین و مراکز خرید فوق العاده در تقاطع شیبویا، از برترین جاهای دیدنی ژاپن است که در توکیو قرار دارند. این شهر پرجمعیت در شرق هونشو (بزرگترین جزایر اصلی ژاپن) واقع شده است و به عنوان دروازه ورود، جاهای دیدنی توکیو به عنوان یک سایت گردشگری عالی عمل می کنند.

جاهای دیدنی توکیو

درست است که پایتخت ژاپن یک کلان شهر بسیار شلوغ است اما پایتخت کسل کننده ای نیست. جاهای دیدنی توکیو شامل موزه های بی نظیر، مراکز خرید دیدنی و معابد با معماری شرقی است. این شهر همچنین دارای موسیقی و تئاتر غنی است که از درام‌های مدرن ژاپنی گرفته تا ارکسترهای سمفونیک و کنسرت‌های پاپ و راک را در بر می‌گیرد.

نارون اکوتور در تور ژاپن، بازدید از شهر توکیو را در کنار گردش در شهرهای اوساکا و کیوتو را ارائه می دهد.در این مقاله یک لیست 20 تایی از بهترین جاهای دیدنی توکیو را آماده کرده ایم که در سفر به توکیو می توانید از آنها لذت ببرید.

1. معبد میجی

معبد میجی توکیو

معبد میجی از معابد معروف ژاپن است که ساخت آن در سال 1915 آغاز شد و در سال 1926 به اتمام رسید. این معبد به امپراطور میجی و همسرش، ملکه شوکن تقدیم شده است. اگرچه بنای اصلی در طول جنگ جهانی دوم ویران شد، اما در سال 1958 مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفت و امروزه نیز مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد.

2. باغ ملی شینجوکو گیون

باغ شینجوکو گیون توکیو

هنگام بازدید از باغ ملی شینجوکو گیون، در یکی از تاریخی ترین جاهای دیدنی توکیو قدم می زنید. این باغ قبلاً محل سکونت خانواده نایتو بوده که به خانواده امپراتوری انتقال داده شد. این باغ در حال حاضر یک باغ ملی است که به صورت رسمی در سال 1949 افتتاح شد و به عنوان یکی از زیباترین باغ های ژاپن شناخته می شود.

بخوانید  ویزای توریستی ژاپن برای ایرانیان

3. پارک و باغ وحش اوئنو

پارک اوئنو توکیو

پارک اوئنو بهشتی در قلب توکیو شلوغ است که به عنوان بزرگترین فضای سبز شهر و یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی توکیو شناخته می شود. این پارک علاوه بر مناظر طبیعی شگفت انگیزش، دارای معابد و موزه های متعددی نیز می باشد که توصیه می کنیم از آنها بازدید کنید.

علاوه بر اینها، پارک اوئنو گردش با قایق کوچک در حوض شینوبازو با حاشیه‌های نی، در اطراف جزیره‌ای کوچک با معبد بنتندو را نیز ارائه می دهد. حتماً از معبد توشوگو (Nikkō Tōshō-gū) نیز دیدن کنید که متعلق به قرن هفدهم است و با 256 فانوس برنزی و سنگی خودنمایی می کند.

4. معبد سنسوجی

معبد سنسوجی توکیو

معبد سنسوجی در منطقه آساکوسا، در انتهای یک بازار خیابانی طولانی قرار دارد و میزبان فروشندگانی است که ماسک های رنگارنگ، وسایل کنده کاری شده، شانه های ساخته شده از آبنوس و چوب، اسباب بازی، کیمونو و پارچه های گرانبها می فروشند.

معبد سنسوجی به کنون، الهه بودایی احساسات تقدیم شده است که در سال 645 پس از میلاد تأسیس شد و علیرغم اینکه چندین بار بازسازی شده است، ظاهر اصلی خود را به خوبی حفظ کرده است.

5. مراکز خرید گینزا

خرید در منطقه گینزا توکیو

گینزا شلوغ ترین منطقه خرید در توکیو است و از نمادهای توکیو به شمار می رود. گینزا در واقع برای قرن ها مهمترین مرکز تجاری و اقتصادی توکیو و حتی ژاپن بوده است. در این منطقه، پنج جاده باستانی ژاپن به هم متصل می شدند که 5 شهر بزرگ ژاپن را به هم ارتباط می دادند. گینزا که در زمره فروشگاه‌های لوکس و باشکوه ژاپن قرار دارد، برای گشت و گذار در اطراف یا پرسه زدن بسیار سرگرم کننده و لذتبخش است. بهتر است در یکی از کافه ها یا رستوران‌های گینزا بنشینید و تماشاگر شلوغی عجیب و پرانرژی شهر توکیو باشید.

بخوانید  بهترین مراکز خرید ژاپن

6. کاخ امپراتوری توکیو

کاخ امپراتوری توکیو

جاذبه اصلی منطقه مارونوشی توکیو، کاخ امپراتوری است. کاخ امپراتوری از جاهای دیدنی توکیو است که دارای پارک های زیبای قرن هفدهمی است که توسط دیوارها و خندق ها احاطه شده است. کاخ امپراتوری هنوز توسط خانواده امپراتوری مورد استفاده قرار می گیرد و در محلی قرار دارد که در سال 1457، لرد فئودال اوتا دوکان اولین قلعه را ساخت. این منطقه امروزه یکی از جاهای دیدنی توکیو است و مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار می گیرد.

7. موزه ملی هنر غربی

موزه ملی هنرهای غربی توکیو

موزه ملی هنر غربی (Kokuritsu Seiyō Bijutsukan) در پارک اونیو قرار دارد. این بنا در سال 1959 توسط معمار معروف سوئیسی لوکوربوزیه ساخته شد. این موزه که عمدتاً از آثار هنرمندان مهم فرانسوی تشکیل شده‌اند، عمدتاً از کلکسیون های تاجر ژاپنی و مجموعه‌دار هنری کوجیرو ماتسوکاتا است که در اوایل قرن بیستم در جریان بازدید از اروپا خریداری شده‌اند.

8. نمایس های تئاتر کابوکی-زا

تئاتر کابوکیزا توکیو

توکیو خانه بهترین تئاترهای ژاپن است اما هیچ کدام به اندازه تئاتر تاریخی کابوکی-زا در منطقه شلوغ گینزا، که محل اجرای نمایش های سنتی معروف کابوکی است، شناخته شده نیست.

اجراهای تئاتر که بر اساس یک فرم تئاتر قرون وسطایی و بسیار ماهرانه است که اغلب شامل آواز و رقص می باشد. با وجود اجرای نمایش ها با زبان ژاپنی، گردشگران با هدف غرق شدن در فرهنگ عمیق ژاپنی، دو ساعت را برای تماشای یک نمایش ژاپنی در تئاتر کابوکی-زا اختصاص می دهند.

9. یومیورلند

پارک تفریحی یومیورلند

اگر می خواهید کودک درون خود را سرگرم کنید، به یومیورلند بروید که یکی از مهیج ترین جاهای دیدنی توکیو است. این پارک تفریحی 30 دقیقه با توکیو فاصله دارد و بیش از 40 فعالیت سرگرم کننده را در خود جای داده است. در یومیورلند می توانید از ترن هوایی، ماشین سواری، نمایش نورهای جذاب و بانجی جامپ می توانید لذت ببرید. این شهربازی، برای خانواده هایی که با کودکان خود سفر می کنند، بسیار توصیه می شود‌.

بخوانید  معابد ژاپن

10. تقاطع شیبویا

جاهای دیدنی ژاپن: تقاطع شیبویا

ممکن است تصاویر یا ویدیوهایی از تقاطع شیبویا در توکیو را دیده باشید. این تقاطع یکی از معروف‌ترین تقاطع‌های جهان و قطعاً شلوغ‌ترین تقاطع ژاپن است که با صدها هزار چراغ چشمک‌زن از بیلبوردهای الکترونیکی بر فراز خود بسیار تماشایی می باشد.

در زمان های اوج شلوغی، حدود 3000 نفر به طور همزمان از این تقاطع پنج طرفه عبور می کنند. اگر تصور عبور از یک خیابان همراه با 3000 نفر از اهالی توکیو، برایتان کابوس به نظر می رسد، می توانید به پشت بام فروشگاه بزرگ Shibuya 109-2 بروید، که بهترین چشم انداز به تقاطع شیبویا را دارد.

11. بارهای کوچه ایزاکایا

کوچه ایزاکایا

توکیو صدها هزار رستوران و بار مجلل دارد که غذاهای عالی و باکیفیت سرو می کنند اما برای یک تجربه منحصربه فرد نوشیدنی های الکلی، به کوچه ایزاکایا (یوکوچو) بروید که دارای گزینه های عالی رستوران و بار است.

ایزاکایا یک بار/گاستروپاب به سبک ژاپنی است که نوشیدنی ها، غذاها و تنقلات ژاپنی را با قیمت نسبتاً ارزان سرو می‌کند. بارهای ایزاکایا به ویژه در میان افراد محلی محبوب هستند. بومی ها بعد از اتمام ساعت کاری، معمولا برای صرف آبجو به ایزاکایا می روند. کوچه‌های ایزاکایا، خیابان‌های باریک قدیمی هستند که بارهای کوچک «ایزاکایا» در آن قرار گرفته‌اند.

12. مسابقه سومو

تماشای سومو در توکیو

سومو یک نوع کشتی و ورزش ملی در ژاپن است که به در دوران باستان رواج زیادی داشته است و همچنین امروزه، یکی از منحصر به فردترین و جالب ترین جنبه های فرهنگ ژاپنی برای گردشگران خارجی است. تعدادی اتاق تمرین سومو در توکیو به ویژه در منطقه ریوگوکو در نزدیکی آساکوسا واقع شده اند. برخی از این زمین های تمرین برای تماشای عموم نیز باز هستند. تماشای کشتی گیران سومو از این فاصله نزدیک، واقعا هیجان انگیز است.

13- شکوفه های گیلاس در بهار توکیو

تماشای شکوفه های گیلاس توکیو

بهار محبوب ترین فصل برای بازدید از ژاپن و شکوفه های زیبای گیلاس است. در توکیو مکان های زیادی برای دیدن شکوفه های گیلاس ژاپن وجود دارد که در اواسط ماه مارس و اوایل آوریل شکوفا می شوند.

در توکیو می‌توانید ساکورا یا شکوفه های گیلاس را در پارک‌های دیدنی از جمله شینجوکو گیون، پارک یویوگی و پارک اینوکاشیرا تماشا کنید. باغ‌های سنتی ژاپنی مانند باغ ریکوگین و باغ کوشیکاوا کوراکوئن در فصل بهار با ترکیب رنگ سبز گیاهان و صورتی روشن شکوفه‌های گیلاس بسیار دیدنی می شوند. صدها درخت گیلاس در کنار رودخانه مگورو و رودخانه سومیدا خودنمایی می کنند. همچنین در توکیو میدتاون، یک مجتمع تفریحی در منطقه شهری مدرن روپونگی، شکوفه‌های گیلاس بسیار زیبا هستند.

بخوانید  جنگل بامبو ژاپن

14. اقامتگاه های ریوکان

اقامت در ریوکان های توکیو

ریوکان هتل سنتی ژاپنی است که اتاق‌های ژاپنی اصیل با مهمان‌نوازی محلی را در یک هتل به سبک تاریخی ارائه می‌دهد. حتی با وجود اینکه توکیو دارای بهترین هتل های ژاپن است اما هنوز تعداد زیادی اقامتگاه به سبک ریوکانی دارد که می‌توانید اقامت اصیل ژاپنی را در آنها تجربه کنید.

اقامت در ریوکان یک راه مناسب برای یادگیری فرهنگ ژاپن و غرق شدن در فضای آرام و تاریخی ژاپنی است. ممکن است فکر کنید که اقامتگاه های سبک ریوکان خدمات سطح بالایی را ارائه می دهند و بسیار گران هستند، اما برخی از ریوکان ها دنج و مقرون به صرفه تر از سایر هتل های توکیو هستند.

15. پارک یویوگی

پارک یویوگی توکیو

پارک یویوگی یکی از سرگرم کننده ترین جاهای دیدنی توکیو است که در شیبویا قرار دارد. این پارک سرسبز دارای یک حوض است که بومی ها را برای پیک نیک و گردشگران را برای قدم زدن به خود جذب می کند. گروه های آماتور موسیقی اجرا می کنند و رقاص هایی نیز در حال رقص خواهید یافت. این پارک سرگرم کننده را از دست ندهید.

16. موزه یویوی کوسوما

موزه یویوی کوسوما

در حومه شینجوکو، ساختمان سفیدی قرار دارد که به عنوان موزه آثار یایوی کوساما اختصاص عمل می کند. یایوی کوسوما هنرمند ژاپنی معروف است که طرح هایی با دایره های رنگی ترسیم می کرد و این آثار، الهامات ناشی از بیماری اسکیزوفرنی در وی بوده است. در این موزه مجموعه‌ای از «اتاق بی‌نهایت» او تا نقاشی‌ها و مجسمه‌های خال‌خالی به نمایش گذاشته شده است.

17. محله هنری ناکامگورو

رودخانه محله ناکامگورو

محله ناکامگورو یکی از عالی ترین مکان ها برای تماشای شکوفه های گیلاس بهاری در توکیو است. اگر در فصل شکوفه های گیلاس سفر نمی کنید، اشکالی ندارد. در خیابان‌های جذاب ناکامگورو قدم بزنید و مجموعه‌ای مدرن از کافه‌ها و بوتیک‌های مستقل را پیدا کنید که جایگزینی آرام برای مراکز پرهیاهوی شهر ارائه می‌کنند.

سری به رودخانه مگورو در مرکز ناکامگورو بزنید و در یکی از کافه های نزدیک آن بشنینید. در امتداد خیابان های باریک در هر دو جهت منشعب شده اند. سپس به بوتیک «اس‌ام‌ال»، بروید که صنایع دستی دوست داشتنی را ارائه می کنند.

18. برج توکیو اسکای تری

عرشه تمبو توکیو اسکای تری

برج توکیو اسکای تری از زمان افتتاح در سال 2012، به یکی از برترین جاهای دیدنی توکیو و نماد این شهر تبدیل شده است. این برج پخش بیش از ۶۰۰ متر ارتفاع دارد و دارای امکانات و جاذبه های گردشگری متنوعی از جمله آکواریوم سومیدا و یک افلاک نما به نام تنکو است. توکیو سولاماچی که یک مرکز خرید محبوب است، در توکیو اسکای تری واقع شده که دارای با بیش از 300 فروشگاه و رستوران می باشد. در یک روز آفتابی، برای تماشای مناظر خیره کننده از توکیو، به یکی از سکوهای رصد در ارتفاع بیش از ۴۰۰ متری برج بروید و اگر خوش شانس باشید، می توانید توکیو را با پس زمینه کوه فوجی، تماشا کنید.

19. برج توکیو

توکیوگردی: برج توکیو

برج توکیو، یکی دیگر از نمادهای شهر توکیو است که مشابه برج ایفل با رنگ قرمز است که طعم فرانسوی را به خیابان‌های توکیو اضافه می‌کند. این برج بیش از ۳۰۰ متر ارتفاع دارد و از زمان تکمیل آن در سال 1958، هر ساله هزاران بازدید کننده را به خود جذب می کند. این برج دارای دو عرشه دیدبانی در ارتفاع های 150 متری و 250 متری است و چشم انداز زیبایی از شهر توکیو را ارائه می دهد. طبقات پایین برج توکیو به فوت تاون معروف است و شامل رستوران های متنوع و فروشگاه‌های سوغاتی است که توصیه می کنیم از آنها بازدید کنید.

20. جزیره اودایبا

جزیره اودایبا

اودایبا، یک جزیره ساخت بشر در یک منطقه تفریحی مدرن توکیو است که در خلیج توکیو واقع شده و رسیدن به جزیره نیز؛ یک تجربه سرگرم کننده می باشد. می توانید سوار قطار یوریکامومه شوید که از پل رنگین کمان می گذرد یا از آساکوسا سوار قایق شوید و از منطقه خلیجی، از درون قایق لذت ببرید. ادوایبا مناظری عالی از نقاط دیدنی نمادین اطراف، از جمله ماکت مجسمه آزادی و پل رنگین کمان را ارائه می‌کند که هر دو در شب، مناظر فوق العاده ای هستند.

بخوانید  بهترین جزایر ژاپن

جمع بندی

توکیو شهری است که برای هر گردشگری جذابیت ها و فعالیت های سرگرم کننده را ارائه می دهد. چه با خانواده سفر کنید، یا با دوستان یا اگر تنهایی سفر کنید، خاطرات به یادماندنی در توکیو برای شما رقم خواهد خورد. در این مقاله 20 مورد از مهم ترین جاهای دیدنی توکیو را بررسی کردیم که لازم است از آنها بازدید کنید. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: PlanetWare

GoTokyo

JapanWonderTravel

Jw-WebMagazine

4.9/5 - (7 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *