تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی ویتنام

جاهای دیدنی ویتنام

جاهای دیدنی ویتنام

فهرست مطالب

گلچین کردن جاهای دیدنی ویتنام کار دشواری است. این کشور مسحورکننده با زیبایی طبیعی شگفت‌انگیزش، فهرست بلندبالایی از سایت‌های میراث جهانی، میراث‌های تاریخی که شامل بتکده‌های قرن دهم تا تونل‌های زمان جنگ است، جاذبه های شگفت انگیزی را ارائه می دهد. شهرهای دیدنی ویتنام نشانگر شگفتی‌های معماری چند ملیتی و تنوع فرهنگی غنی هستند.

ممکن است فقط یک سفر برای گردش در ویتنام کافی نباشد اما برای کسانی که برای اولین بار سفر می کنند، لیستی از بهترین جاهای دیدنی ویتنام را فراهم کرده ایم. پس با ما همراه باشید.

برترین جاهای دیدنی ویتنام

جاهای دیدنی ویتنام ترکیبی از جاذبه های طبیعی و تنوع فرهنگی است. این مناظر خلیج و دریاچه های زیبا و گردنه های کوهستانی پرپیچ و خم تا شالیزارهای با پالت رنگی سبز متنوع است. از طرفی دیگر تاریخ طولانی و جمعیت چندفرهنگی ویتنام (با بیش از 50 گروه اقلیت قومی) سفری با تجربه فرهنگ غنی این کشور را شامل می شود.

ویتنام پر از جاذبه های شگفت انگیز است و یکی از مقاصد جنوب شرقی آسیا است که دست کم گرفته شده است اما در تور ویتنام نارون امکان سفر به این کشور برای ایرانیان فراهم شده است. در این مقاله می خواهیم شما را با ۱۵ مورد از جاهای دیدنی ویتنام به همراه ۸ مورد جاذبه های طبیعی ویتنام آشنا کنیم.

1. شهر باستانی هوی آن، یکی از برترین زیبایی های ویتنام

شهر هوی آن - نارون اکوتور

شهر باستانی هوی آن یکی از برترین دیدنی های ویتنام است اما با وجود ازدحام جمعیت، هنوز جذابیت فریبنده خود را از دست نداده است. این محوطه که در مرکز شهر هوی آن، در کنار رودخانه زیبای تو بون واقع شده است، زمانی بندر تجاری پررونق جاده ابریشم از قرن 16 تا 19 بوده است. امروزه، جاهای دیدنی هوی آن به زیبایی حفظ شده و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جنوب شرق آسیا و یکی از میراث جهانی یونسکو است. آب و هوای هوی آن معمولا با شمال و جنوب این کشور متفاوت است. بنابراین سفر خود را در بازه های بهترین زمان سفر به ویتنام تنظیم کنید تا این شهر را از دست ندهید.

مغازه‌های چینی، سالن‌های مجلل و عمارت‌های رنگ و رو رفته دوران استعمار فرانسه را می بینید و تحسین می کنید. این محله قدیمی همچنین دارای فرهنگ بومی قوی است و با بازارها، کارگاه‌های صنعتی ، کافه‌ها و رستوران‌های روباز در کنار رودخانه خودنمایی می کند. شهر باستانی پس از تاریک شدن هوا، به‌ویژه در فستیوال ماهانه فانوس‌های ماه کامل، با صدها فانوس ابریشمی رنگارنگ روشن می‌شود و جشن‌های سنتی در آن برگزار می شود.

2. برج «چام، پسر من» از جاهای دیدنی ویتنام در هوی آن

مجموعه چام پسر من - نارون اکوتور

زمانی که در هوی آن هستید، حتماً از برج‌ «چام، پسر من» دیدن کنید. اینجا نه تنها یکی از برجسته‌ترین دیدنیهای ویتنام از زمان پادشاهی چامپا و یک سایت میراث جهانی است، بلکه یکی از مهم‌ترین مکان‌های باستان‌شناسی جنوب شرق آسیا و یک مجموعه معبد هندو است. این پناهگاه که در دره‌ای باریک قرار دارد و با کوه های جنگلی احاطه شده است، زمانی مرکز مهم معنوی و سیاسی و گورستان سلطنتی تمدن سابق چامپا بوده که بین قرن‌های چهارم تا چهاردهم ساخته شده است.

3. شهر هوشی مین

شهر هوشی مین از جاهای دیدنی ویتنام

شهر هوشی مین به سایگون معروف است و بزرگترین شهر ویتنام و پایتخت تجاری – فرهنگی این کشور محسوب می شود. هوشی مین شهری شلوغ است که ریشه های فرهنگی آن با نیازهای شهرنشینی ادغام و سازگار شده است. در ایم شهر می توانید معابد باشکوه و زیارتگاه های قدیمی ادیان مختلف را ببینید که در کنار آسمان خراش های بلند و مراکز خرید خودنمایی می کنند.

4. کاخ استقلال و موزه بقایای جنگ

کاخ استقلال هوشی مین - نارون اکوتور

میراث های دوران جنگ از جاذبه های برجسته شهر هوشی مین هستند و بازدید موزه های آن را در سفر به ویتنام از دست ندهید. کاخ استقلال یا کاخ اتحاد مجدد از اهمیت نمادین زیادی در تاریخ این کشور برخوردار است. این مکان قبلاً مقر دولت ویتنام جنوبی و اقامتگاه رسمی ریاست جمهوری بوده است. جایی که تانک های ارتش ویتنام شمالی در 30 آوریل 1975 از دروازه های اصلی سقوط کردند: لحظه تعیین کننده “سقوط سایگون” و شروع اتحاد مجدد.

در این کاخ گشتی بزنید: موارد برجسته ای مانند زیرزمین ضد بمب، تونل‌های مخفی و اتاق فرماندهی جنگ، سینما و کازینو زیبا و سالن‌های پذیرایی پر زرق و برق را می توانید تماشا کنید.

بخوانید  جاهای دیدنی هوشی مین

5. تونل های کو چی، از جاذبه های ویتنام زمان جنگ

تونل های کو چی

تونل های کو چی در شمال شهر هوشی مین واقع شده اند، تجربه تاریخی تعاملی تری را فراهم می کنند (اگرچه افراد کلاستروفوبیک (کسانی که ترس از مکان بسته و تنگ را دارند) شاید این یکی را از دست بدهند و یکی از عالی ترین جاهای دیدنی ویتنام زمان جنگ هستند.

تونل‌های ویتنام با ارزش استراتژیک، نقش مهمی در پیروزی ویتنام شمالی ایفا کردند که به عنوان یکی از افتخارآمیزترین دستاوردهای آنها در زمان جنگ تلقی می‌شود.

این تونل های تاریخی اکنون به خوبی حفظ شده و به یک پارک یادبود جنگ و جاذبه بسیار محبوب تبدیل شده اند. بازدیدکنندگان می توانند به دو بخش کوتاه از شبکه تونل اصلی وارد شوند: در روستاهای Ben Dinh یا Ben Duoc که بازسازی شده اند. به رهبری راهنماها، در امتداد تونل‌های عمیق خزیده و تصوری کلی از شرایط و امکانات زیرزمینی، مانند اتاق‌های کنفرانس را ببینید.

جاذبه‌های روی زمین شامل یک میدان تیراندازی، نمایش تله‌ها و تانک‌های سوخته و رستورانی است که غذاهای ساده‌ای را که سربازان می‌خوردند، سرو می‌کند. برخی از تورهای نیم روزه حمل و نقل با قایق تندرو در امتداد رودخانه را ارائه می دهند.

6. بازارهای شناور دلتای مکونگ، یکی از واجبات سفر به ویتنام

بازارهای شناور دلتای مکونگ

دلتای مکونگ، یکی از رنگارنگ ترین جاذبه های ویتنام و پربارترین منطقه کشاورزی این کشور است که چشم اندازی از شالیزارهای برنج، مزارع موز، نیشکر و نارگیل، باغ های میوه استوایی و … را دارد. بازدید از دلتای مکونگ یکی از واجبات سفر به ویتنام است.

علیرغم پیشرفت‌های امروزی که با افول بازارهای شناور (فروشگاه هایی که روی قایق هستند) مکونگ همراه است، بسیاری از آنها هنوز در مناطق استراتژیک فعالیت می‌کنند. برای بازدیدکنندگان، این یک منظره نمادین ویتنامی و فرصتی فوق‌العاده برای تعامل با مردم محلی و تجربه فرهنگ سنتی است.

صبح زود همراه با راهنما سوار کشتی شده و در میان ده‌ها قایق رنگارنگ انباشته از محصولات فصلی و اقلام خانگی و سفارش صبحانه و قهوه ویتنامی از آشپزخانه‌های شناور لذت ببرید. بزرگترین و مشهورترین بازارهای شناور Phong Dien و Phung Hiep هستند، اما Cai Be و Cai Rang نیز به دلیل فضای پر جنب و جوششان محبوب هستند.

7. مجموعه بناهای تاریخی هیو

شهر هیو - نارون اکوتور

هیو پایتخت امپراتوری ویتنام از سال 1802 تا 1945، خانه سلسله امپراتوران نگوین و قلب سیاسی، فرهنگی و مذهبی این کشور بوده است. تمام آن میراث امپراتوری، مجموعه‌ای از بناهای باستانی به خوبی حفظ شده اند و اکنون به‌عنوان میراث فرهنگی جهانی یونسکو یا «مجموعه بناهای رنگارنگ» ثبت شده‌اند.

هیو شهری آرام و با شکوه در کنار رودخانه خوش‌منظره عطر، جاذبه‌های زیادی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد که با دوچرخه یا کشتی‌های تفریحی «قایق اژدها» می توانید از آنها دیدن کنید.

جواهر تاج هیو، ارگ سلطنتی باشکوه قرن نوزدهمی است: یک مجموعه دیواری گسترده که شامل محوطه امپراتوری، شهر ممنوعه بنفش، کاخ‌ها، معابد، دروازه‌ها و … است. اگرچه در طول جنگ ویتنام قسمت‌های زیادی ویران شد، اما بسیاری از بخش‌ها در دست بازسازی هستند. بناهای برج پرچم، دروازه انگو مون و کاخ تایلندی هوآ بسیار دیدنی هستند.

8. شهر دانانگ

کوه های مرمر دانانگ

دانانگ در ساحل شرقی ویتنام و بین هانوی و هوشی مین قرار دارد. دانانگ که به عنوان پایتخت توریستی ویتنام جنوب و مرکز شناخته می شود، مملو از سواحل، موزه ها، زندگی شبانه پرشور و زیرساخت های کلاس جهانی است. معروف ترین جاذبه های دانانگ عبارتند از: کوه های مرمر شامل پنج قله مرموز سنگ آهک طبیعی و مرمر که غارها، تونل ها و معابد را در خود جای داده است و پل طلایی ویتنام یا دستان خدا.

بخوانید  جاهای دیدنی دانانگ ویتنام

9. پل طلایی دانانگ

پل دست خدا در تپه های بانا

پل طلایی یا پل دستان خدا در تپه‌های بانا در دانانگ واقع شده و به خاطر مجسمه دو دست غول‌پیکر که روی یک پل طلایی قرار گرفته‌اند، معروف شده است. به طوری که به یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی ویتنام تبدیل شده است. این پل که از هشت بخش تشکیل شده است و حدود 150 متر طول دارد. نکته جذاب دیگر در مورد پل طلایی این است که برای رسیدن به پل باید سوار تله کابین تپه بانا شوید.

10. محله قدیمی هانوی و دریاچه هوآن کیم

محله قدیمی هانوی

هانوی، پایتخت باستانی دلربای ویتنام، واقع در کنار رودخانه سرخ، مملو از جاذبه های شگفت انگیز برای بازدید است. این محله دارای نمادین ترین جاذبه های گردشگری ویتنام و میراث چند صد ساله در مناطق تاریخی است که محبوب‌ترین آن‌ها محله قدیمی خاطره‌انگیز، یک کیلومتر مربع از محله‌های تجاری باستانی با قدمت بیش از 500 سال است.

یکی از جالب ترین ویژگی های منطقه این است که از قرن پانزدهم، هر خیابان با کالاهای صنایع دستی خاصی که تخصص داشت، نامگذاری شده است. عروسک، محصولات ابریشمی و… در این خیابان به فراوانی یافت می شود. بنابراین سوغات ویتنام را از این محله قدیمی تهیه کنید.

در این محله شلوغ و جذاب، قدم بزنید یا دوچرخه سواری کنید. نگاهی به زندگی روزمره هانوی که در خیابان ها است، بیندازید و مناظری را که شامل «خانه های لوله ای» تجاری و معبد اسب سفید قرن یازدهمی است، تماشا کنید. حتماً در یکی از کافه‌های هنری زیبا و غذاخوری‌های خیابانی ساعاتی بنشینید.

در جنوب دریاچه هوآن کیم، یک واحه غیرمنتظره از آرامش و زیبایی در قلب هانوی قرار دارد که عنوان “یادگار ملی ویژه” به آن اعطا شده است. هوآن کیم افسانه‌ای که به صورت «دریاچه شمشیر بازسازی‌شده» ترجمه می‌شود، برای گردشگران بسیار محبوب است و حتی برای محلی ها نیز تکراری نمی شود.

دریاچه هوآن کیم - نارون اکوتور

بخوانید  جاهای دیدنی هانوی پایتخت ویتنام

11. هانگ نگا، خانه دیوانه!

خانه دیوانه ویتنام هانگ نگا

مهمانخانه هانگ نگا که برای بسیاری از مسافران به عنوان خانه شناخته می شود، یک اثر معماری غیرعادی است که به عنوان اقامتگاه نیز در دالات استفاده می شود. این سازه توسط یک معمار محلی به نام دانگ ویت نگا طراحی شده اما او به وضوح تحت تأثیر معماری اسپانیایی قرار گرفه است.

این مهمانسرا شبیه درخت است و با جزئیاتی مانند راه پله های غاردار، شاخه هایی که از پنجره ها به بیرون می پیچند و حیوانات مجسمه ای که به عنوان مبلمان و حتی شومینه استفاده می شوند، یک فضای عجیب خلق کرده اند.

12. معبد کائو دای

معبد کائو دای

معبد کائو دای یکی از مقدس ترین جاهای دیدنی ویتنام است که در دهه 1930 ساخته شد. کائودائیسم یک دین مختص ویتنام است که تحت تأثیر عناصر کنفوسیوس، بودیسم، تائوئیسم و حتی کاتولیک رومی می باشد. در ساختمان اصلی معبد کائو دای، روزانه چهار نوبت نماز برگزار می شود و بازدیدکنندگان می توانند مراسم را تماشا کنند یا حتی در آن شرکت کنند. بنای ساختمان معبد و نقاشی های دیواری زیبا مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

13. دهکده نارگیل

دهکده نارگیل کام تان

دهکده Cam Thanh که به عنوان دهکده نارگیل در بین گردشگران شناخته می شود، یکی از برترین دیدنی های ویتنام است و امروزه بخش شهری شهر هوی آن می باشد.  خانه‌های سنتی زیبای زیادی برای بازدید وجود دارد و معمولا گردشگران، بعد از گشت در هوی آن، با دوچرخه به این دهکده سفر می کنند.

دهکده نارگیل که شبیه دلتای مکونگ است، مناظر سحرآمیزی دارد. بازدیدکنندگان از قایق‌های سبدی برای رفتن به جنگل نارگیل در Bay Mau استفاده می‌کنند. همچنین می توانید به یک کارگاه آب نبات نارگیل در دهکده بروید.

14. روستای فرانسوی ها

روستای فرانسوی ها در ویتنام

روستای فرانسوی ها یا دا نانگ در تپه های بانا واقع شده است. این روستا از قرن نوزدهم باقی مانده و به سبک معماری کاملا اروپایی ساخته شده است. معماری این دهکده از معماری فرانسوی گرفته شده و سپس به سبک گوتیک ساخته شده است که در قرن نوزدهم بسیار رایج بود. از طریق تله کابین می توانید به بالای تپه های بانا برسید. جالب است بدانید که این تله کابین، یکی از طولانی ترین تله کابین ها در جهان است.

تپه های بانا به دلیل داشتن دهکده زیبای فرانسوی ها، ارزش گردشگری بالایی دارد که تبدیل به یکی از لیست مقاصد تور ویتنام نارون تبدیل شده است. پل معروف دست خدا در این روستا قرار دارد.

15. شهر نین بین

شهر نین بین از جاذبه های ویتنام

شهر نین بین و مناطق اطراف آن، یکی از برترین جاذبه های ویتنام از مناظر طبیعی گرفته تا و مقصدهای تاریخی بی است. نین بین یکی از قدیمی ترین مناطق ویتنام است و به عنوان دروازه ای برای ورود به جاذبه های دست نخورده مانند Tam Coc،  ذخیره گاه طبیعی وان لونگ و ترانگ آن عمل می کند. سفر به نین بین با قطار، یکی از محبوب ترین راه های بازدید از این شهر می باشد.

 

طبیعت ویتنام و جاذبه های طبیعی

طبیعت ویتنام یکی از شگفتی های این کشور شرق آسیا است. مناظر طبیعی را در هر گوشه آن می توان مشاهده کرد. از پنجره یک قطار در حال حرکت، در حال پیاده روی در شهر یا در حال رانندگی در یک جاده می توانید شاهد مجموعه‌ای بی‌پایان از شالیزارهای سبز باشید که شبیه تابلو نقاشی هستند.

خلیج هالونگ، چشم اندازی مملو از جزایر آهکی مانند دندانه‌دار، منظره‌ای اثیری را ایجاد می‌کند. از “موی نه Mui ne”در جنوب ویتنام، می توانید در صحنه صحرایی از تپه های شنی مجسمه سازی شده پیاده روی کنید و یا تماشای از کوه های خیره کننده دور، شگفت زده شوید. طبیعت ویتنام مجموعه ای بی نظیر از جاهای دیدنی را خلق می کند.

در ادامه به ۸ مورد از جاذبه های طبیعی ویتنام می پردازیم.

1. خلیج هالونگ

خلیج هالونگ - نارون اکوتور

خلیج هالونگ نه تنها یکی از بهترین جاهای دیدنی ویتنام است، بلکه مناظر آن در کل آسیای جنوب شرقی بی نظیر است. اینجا به «خلیج اژدهاهای نزولی» معروف است که مملو از افسانه‌های ویتنام شمالی می باشد. منظره دریایی اثیری از بیش از 2000 جزیره آهکی و صخره‌ای را ارائه می دهد که به‌طور جادویی از آب‌های زمردی رنگ خلیج تونکین بیرون آمده‌اند.

خلیج هالونگ و لان ها هر دو قلمروی اصلی برای گشت و گذار هستند. پس‌زمینه‌ای همیشه در حال تغییر از کارست‌های پوشیده از جنگل را از سکوی آفتاب‌گیر داشته باشید و غارهای افسانه‌ای و مزارع ماهی شناور را کاوش کنید. همچنین غواصی در سواحل مرجانی را از دست ندهید. به یاد داشته باشید که خلیج هالونگ یکی از زیباترین دیدنی های ویتنام است.

2. خلیج بای تو لونگ

خلیج بای تو لونگ

خلیج بای تو لانگ در 30 کیلومتری خلیج هالونگ واقع شده است و مناسب ترین جایگزین این خلیج می باشد و به عنوان خواهر خلیج هالونگ نیز شناخته می شود. در خلیج بای تو لونگ همان غارهای سنگ آهک، آب‌های زیبا و شفاف و را می توانید بدون شلوغی خلیج هالونگ تحربه کنید.

بای تو لونگ یک سایت میراث جهانی یونسکو است که به عنوان مکانی ایده آل برای پیاده روی و مشاهده گونه های مختلف پرندگان و پروانه های رنگارنگ است. بهترین راه برای مشاهده زیبایی های خلیج بای تو لانگ، مشابه خلیح هالونگ است و می توانید یک کروز را به همراه اقامت شبانه تجربه کنید.

3. نها ترانگ

نها ترانگ

برای تفریح ساحلی در ویتنام، Nha Trang فوق العاده است. ساحل نها ترانگ شش کیلومتر در خط ساحلی شهر مرکزی نها ترانگ امتداد یافته است و یکی از بهترین سواحل ویتنام می باشد. در طول تابستان، بومی های ویتنام و گردشگران از این ساحل دیدن می کنند. در این ساحل می توانید شنا کنید، آفتاب بگیرید و به استراحت بپردازید. اگر نمی خواهید مدت طولانی را در ساحل و دریا سپری کنید، برج‌های باستانی پو ناگار چام درست در شمال و در سراسر پل Xom Bong قرار دارند و از قرن هفتم به‌عنوان عبادتگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

4. پارک ملی Phong Nha-Ke Bang

غار فونگ نها

یکی از بهترین مکان‌ها در ویتنام برای غارنوردی، پارک ملی Phong Nha-Ke Bang می باشد که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است. این پارک ملی یک سازند کوهستانی شگفت‌انگیز با غارهای عظیم است که می توانید از خودنمایی زیبای استالاکتیت ها و استالاگمیت ها لذت ببرید.

محبوب ترین مقصد این پارک غار بهشت است که 31 کیلومتر زیر زمین امتداد دارد. غارهای خمیازه نیز واقعا دیدنی هستند. همچنین غار Tu Lan یک غار آبی است و بازدید از اینجا شامل شنا در رودخانه سیستم غار است اما محبوب ترین گشت و گذار به غارهای فونگ ناها با قایق است.

5. جزیره فو کوک

ساحل فو کوک

جزیره Phu Quoc بزرگترین جزیره ویتنام است. فو کوک زیباترین سواحل ماسه سفید را دارد که توسط درختان نخل و نارگیل احاطه شده اند. فو کوک به علت فاصله کم با منطقه شهری و همچنین فاصله ۴ کیلومتری با کشور کامبوج، یکی از نقاط مهم گردشگری تعطیلات برای هر دو کشور است. همچنین برای پرواز مستقیم به جزیره فو کوک از هر کشوری، نیازی به ویزا نیست.

تعداد زیادی گزینه اقامتی در جزیره فو کوک وجود دارد که اکثر آنها دارای سواحل خصوصی هستند و امکاناتی عالی برای یک اقامت آرام دارند. یکی از بهترین کارهایی که در فو کوک می توانید انجام دهید، این است که یک دوچرخه کرایه کرده و مناظر شگفت انگیز جزیره را کشف کنید.

6. پارک ملی با به

پارک ملی به با

پارک ملی آرام با به دارای سه دریاچه به هم پیوسته در قلب خود است که توسط قله های ناهموار کارستی و دامنه های جنگلی انبوه احاطه شده اند. این مناظر بسیار خیره کننده هستند. بیشتر بازدیدکنندگان با به سفرهای آرام با قایق یا کایاک روی دریاچه را دوست دارند و غارهای پر از استالاکتیت و استالاگمیت را در مجاورت کاوش می کنند. اما پیاده‌روی و پیاده‌گردی نیز در تپه‌های با به بین روستاهای اقلیت‌های قومی می تواند لذت بخش باشد.

با به یکی از آرام‌ترین جاذبه های گردشگری ویتنام است و بعضی از بازدیدکنندگان شب را در اقامتگاه‌های سنتی در کنار دریاچه سپری می کنند.

7. جزایر چام

جزایر چام ویتنام

چندین مایل دورتر از ساحل هوی آن مجموعه ای از جزایر کوهستانی قرار دارند که به جزایر چام معروف هستند. این جزایر گرانیتی برای عموم در دسترس هستند. جزیره هون لائو، جزیره مسکونی در مجموعه جزایر چام است که از اینجا، کمتر از دو ساعت با قایق تندرو فاصله دارد.

بازدیدکنندگان می توانند سفر یک روزه ای به جزایر چام داشته باشند و به تماشای پرندگان بپردازند، در نزدیکی صخره های اطراف غواصی کنند و از مناظر زیبای سواحل لذت ببرند. فرصت های اقامت شبانه بسیار محدود است و توصیه نمی شود اما علاقه مندان به کمپینگ می توانند یک شب زیبا را در جزایر چام سپری کنند.

8. تپه های شنی موی نه

تپه های سفید موی نه

Mui Ne به خاطر تپه های شنی قرمز و سفیدش معروف است. تپه های قرمز در شمال نوار اصلی قرار دارند، اما تپه های سفید در 24 کیلومتری شمال شرقی، چشمگیرتر هستند. در صحرای موی نه بادهای اقیانوسی مجسمه هایی زیبا از تپه ها می سازند که بسیار دیدنی هستند.

علاوه بر قدم زدن و عکاسی از این مجسمه های تپه شنی، می توانید روی تپه ها سورتمه سواری کنید.

بخوانید  راهنمای سفر به ویتنام

جمع بندی

ویتنام یکی از مقاصد آسیایی زیباست که دارای جاذبه های طبیعی فوق العاده از غارها، دریاچه ها و خلیج های بی نظیر است که امکان تفریحات متنوعی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. همچنین فرهنگ و تاریخ ویتنام نیز ارزش کاوش دارد و می توانید از جاذبه های فرهنگی ویتنام بازدید کرده و تجربه فرهنگی غنی را کسب کنید.

آیا تجربه سفر به ویتنام را دارید؟ کدام یک از جاهای دیدنی ویتنام شما را به بازدید از آن مشتاق می کند؟ دیدگاه های خود را با نارون اکوتور به اشتراگ بگذارید.

 

منابع: PlanetWare

Touropia

TripAdvisor

LonelyPlanet

Holidify

5/5 - (4 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *