تور ویتنام

چرا به نپال سفر کنیم؟

چرا به نپال سفر کنیم؟

چرا به نپال سفر کنیم؟ نارون اکوتور

فهرست مطالب

چرا به نپال سفر کنیم؟

نپال بهشت کوهنوردان و طبیعت گردان است.

نپال بهشت کوهنوردان - نارون اکوتور

نپال کشوری است که در دامنه های هیمالیا قرار گرفته است و طبیعت بسیار زیبا و وسیعی دارد و هرساله گردشگران بسیاری برای دیدن طبیعت منحصربفرد هیمالیا به این کشور سفر میکنند.

در دنیا ۱۴ قله بالاتر از هشت هزار متر وجود دارد که مرتفع ترین قله های دنیا محسوب میشوند و هشت قله از بین این ۱۴ قله، در کشور نپال قرار گرفته اند.

بنابراین کوهنوردان حرفه ای از سرتاسر دنیا برای صعود به بلندترین قله دنیا، قله اورست ، و همچنین سایر قلل مرتفع هیمالیا به این کشور سفر میکنند.

همچنین در دل دامنه و کوهپایه های هیمالیای نپال، مسیرهای متعدد و متنوعی برای ترکینگ وجود دارد که انتخاب بیشمار طبیعتگردان جهان است؛ طبیعتگردانی که عاشق پیاده روی و ترکینگ و هایکینگ در طبیعت هستند.

تورهای ترکینگ نپال از جمله ترکینگ بیس کمپ اورست، تور بیس کمپ آناپورنا و تور ترکینگ دور آناپورنا هرساله از سوی نارون اکوتور برگزار می شود که در لیست مسیرهای برتر طبیعتگردی و ترکینگ جهان قرار دارند.

نپال بهشت کوهنوردان و طبیعتگردان - نارون اکوتور

زمانی که در این مسیرها درحال پیاده روی هستید، با گردشگران بسیاری از سراسر دنیا هم صحبت میشوید و بسیاری از آنها میگویند که این چندمین مرتبه است که ترکینگهای نپال را تجربه میکنند.

مثلا در یکی از تورهایی که در بیس کمپ اورست داشتیم، مردی ۷۰ ساله از لهستان را دیدیم و میگفت برای دوازدهمین بار است که این مسیر را تجربه میکند و این جمله را از همسفران نارون نیز بسیار شنیده ایم که بهترین تجربه سفرشان با نارون را نپال معرفی میکنند و میگویند بخشی از وجودشان در نپال و طبعیتش جا مانده است.

همچنین طبیعت نپال زیستگاه کرگدن و ببر و فیل آسیایی و آهوی خالدار است و در پارک ملی چیتوان حیوانات و پرندگان بسیار زیادی زندگی میکنند و مقصد بسیاری از علاقمندان به سافاری حیات وحش میباشد.

تا اینجا متوجه شدید که نپال بهشت کوهنوردان و طبیعتگردان است.

مقاله مرتبط : جاهای دیدنی کاتماندو

 

نپال بهشت علاقمندان به مردم شناسی و فرهنگ و معماری است

نپال مقصد عاشقان مردم شناسی - نارون اکوتور

و اما نپال علاوه بر طبیعت جذابش، محل زندگی مردمی با طیف بسیار متنوعی از فرهنگهاست. فرهنگی که ترکیبی از هندو و بودایی و تبتی است. این کشور تقویمی دارد که مملو از فستیوالها و جشنواره ها و رویدادهای خاص است. همچنین در گوشه به گوشه شهرهای این کشور معبدهای مختلفی وجود دارد که زیارتگاه پیروان ادیان مختلف میباشد .در این کشور مردم با ادیان مختلف درکنار هم و در صلح زندگی میکنند.

وقتی در کوچه و پس کوچه ها و میادین شهرهای نپال قدم میزنید، معبدهای تاریخی را میبینید که معماری بسیار خاص و ویژه ای دارند و شما با هر اعتقاد و آیینی که داشته باشید، میتوانید در مراسم های آنها شرکت کنید. از جمله معبد پاشوپاتینات که از معابدی است که مراسم مرده سوزی در آن برگزار می شود. گاهی هم به معابد شخصی کوچکی برخورد میکنید که در تنه درختی کهن ساخته شده اند.

نپال عاشقان فرهنگ و معماری - نارون اکوتور

در این کشور همه چیز مورد احترام قرار میگیرد، از آدمها با ادیان و عقاید مختلف گرفته تا حیوانات.

بنابراین نپال بهشت گردشگرانی است که علاقمند به تاریخ و فرهنگ و مردم شناسی هستند.

مقاله مرتبط : معابد نپال

 

نپال بهشت علاقمندان به هنر و صنایع دستی است

صنایع دستی نپال - نارون اکوتور

و اما کمی از فروشگاهها و صنایع دستی و هنر این کشور بگوییم.

در گوشه و کنار خیابانها و مغازه های این کشور صنایع دستی متنوع نپالی به چشم میخورد. از شالهای نپالی و تبتی گرفته تا زیورآلات و سنگهای زینتی و مجسمه های چوبی و فلزی متعدد بودا و خدایگان هندو.

اما یکی از خاص ترین سوغاتی های این کشور کاسه تبتی است، کاسه هایی که از دیرباز تاکنون در یوگا و موسیقی درمانی بسیار کاربرد داشته اند.

نپال بهشت علاقه مندان به صنایع دستی - نارون اکوتور

تنوع بالا و قیمت مناسب صنایع دستی در این کشور باعث میشود که هیچ توریستی دست خالی از این کشور برنگردد.

همچنین فروشگاههای متعددی از پوشاک و تجهیزات کوهنوردی در شهرهای کاتماندو محله تامیل و شهر پخارا وجود دارد که بهشت طبیعتگردان و کوهنوردان است و ساعتها و حتی روزها آنها را سرگرم و شگفت زده میکند.

مقاله مرتبط : راهنمای کامل سفر به نپال

 

نپال بهشت گیاهخواران است

و حالا نوبت آن رسیده است که از غذاهای نپال بگوییم.

معروفترین غذای سنتی این کشور دال بات نام دارد که سینی ای از برنج و دال عدس و گیاهان پخته شده با ادویه های نپالی است و بنا به درخواست شما میتواند با مرغ سرو شود.

غذاهای نپال - نارون اکوتور

اما اعتقادات و فرهنگ مردم نپال باعث شده است که در رژیم های غذاییشان پرهیز و ممانعت از خوردن گوشت وجود داشته باشد و بنابراین عمده غذاهای این کشور بدون گوشت میباشد و در منوی رستورانها غذای گوشتی بسیار کمی وجود دارد و درعوض، تنوع بالایی از برگرهای گیاهی و غذاهای بدون گوشت وجود دارد و از این بابت بهشت گیاهخواران محسوب میشود.

بخش عمده اقتصاد این کشور از گردشگری تامین میشود و توریستهایی که به نپال سفر میکنند، از امنیت نسبتا خوبی برخوردار هستند.

 

ناروَن اکوتور

نگارنده: سما بنی اسدی

کارشناس گردشگری، صنایع دستی و موسیقی

 

در این مقاله بررسی کردیم که چرا به نپال سفر کنیم. در ادامه مقاله ای تحت عنوان بهترین زمان سفر به نپال ارائه خواهیم داد.

5/5 - (3 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *