تور ویتنام

narvan logo

عجایب نپال

عجایب نپال

عجایب نپال - نارون اکوتور

فهرست مطالب

عجایب نپال

عجایب نپال بسیار متنوع و بی نظیر هستند. نپال کشوری با فرهنگ غنی، پر جنب و جوش و زیبایی های طبیعی فراوان است. تقریباً در هر پیچ مناظر متنوع و خیره‌کننده‌ای وجود دارد، از رشته کوه های هیمالیا و کوه اورست که در شمال اوج گرفته‌اند تا دشت‌های همواری که جنوب را پوشانده‌اند. کوه قدرتمند اورست در شکوه کامل خود ایستاده است، نمادی بزرگ از پیروزی و فداکاری. نپال به‌عنوان زادگاه بودا، صومعه‌ها و مکان‌های مقدس زیادی دارد که میراث غنی آن را نشان می‌دهد که در تور نپال می توانید بازدید کنید.

در حالی که سایت‌های محبوب زیادی در سراسر نپال برای بازدید وجود دارد، از استوپای بودانات تا پخارا و دریاچه فیوا، در اینجا لیستی از مکان‌ها و فضاهای منحصر به فرد برای بازدید در نپال وجود دارد. برویم که در ادامه به بررسی عجایب نپال بپردازیم.

 

روپا تال

روپا تال از عجایب نپال - نارون اکوتور

روپا تال (یا دریاچه روپا) سومین دریاچه بزرگ آب شیرین در نپال است که در جنوب شرقی دره پخارا واقع شده است. این دریاچه زیبا در ارتفاع 600 متری و آرام در میان تپه ها و جنگل های سرسبز قرار گرفته است. خط الراس کوهی دریاچه روپا را از دریاچه بگناس جدا می کند. فضای آرام این دریاچه آب شیرین مکان مناسبی برای قایق سواری در غروب آفتاب است. برای علاقه مندان به پرنده نگری، می توانیم بگوییم که 36 گونه پرنده آبی در روپا تال ثبت شده است که حدود 19 درصد از کل 193 پرنده وابسته به تالاب در نپال را نشان می دهد.

 

جانکپور، زادگاه سیتا

جانکپور - نارون اکوتور

شهر جاناکپور در رامایانا به عنوان زادگاه سیتا، همسر رام ذکر شده است. این مکان در 135 کیلومتری کاتماندو واقع شده است؛ همچنین مکانی است که سیتا در نهایت با خدای رام ازدواج کرد. توصیه می کنیم از حمام های مذهبی در نزدیکی جانکی ماندیر، دانوش ساگار و گانگا ساگار بازدید کنید. خطوط پرپیچ و خم اطراف معبد مملو از مغازه‌هایی است که گلدسته‌های گل‌های رنگارنگ، تصاویر خدایان مختلف هندو و اشیای مذهبی برای اقامه نماز می‌فروشند.

در نزدیکی جاناکپور، مکان باستانی دانوشادهام، یکی دیگر از مکان‌های مذهبی مهم هندوها قرار دارد که قدمت آن به دوران رامایانا برمی‌گردد. اعتقاد بر این است که حوض دانوشا دقیقاً در جایی ساخته شده است که بقایای شکسته کمان خدای شیوا پس از شکستن آن توسط رام برای جلب سیتا به ازدواج افتاد. همچنین فرهنگ تارای جنوب نپال را با قدم زدن در شهر تاریخی و رنگارنگ میتیلا تجربه کنید

مقاله مرتبط : جاهای دیدنی کاتماندو

 

دره بارون در پارک ملی ماکالو بارون

دره بارون

دره بارون در یکی از کم توسعه‌ترین مناطق نپال قرار دارد. این دره در پای کوه ماکالو در منطقه سانخواسابها، در قلب پارک ملی ماکالو بارون قرار دارد. ماکالو پنجمین کوه مرتفع جهان است.

دره بارون از دیدنی ترین عجایب نپال است. تضادهای خیره کننده که آبشارها، دره های عمیق و صخره های دندانه دار از جنگل های سرسبز و پر از شکوفه های رنگارنگ در زیر قله های سفید برف بیرون می آیند. بدون آشفتگی از حضور انسان، گونه های نادر جانوران و شاخ و برگ در هماهنگی با اقلیم ها و زیستگاه های متنوع شکوفا می شوند. این دره در امتداد مسیر پیاده‌روی به بیس کمپ ماکالو قرار دارد و فرصت‌های دشوار و در عین حال مفیدی را برای کوهنوردی در زمین‌های غیرمسکونی و ناهموار پارک ملی ماکالو-بارون ارائه می‌دهد.

مکان های مهم دیگری که ارزش دیدن دارند، شیوا دارا و تاداشو هستند. شیوا دهرا غاری گنبدی شکل به ارتفاع ۱۵۰ متر با آبشار بزرگی است که از سقف سنگی آن جاری است. اعتقاد بر این است که این آبشار شیر مقدس خدای شیوا است. صعود دشوار است و ماجراجویان برای رسیدن به غار به کمک مردم محلی نیاز دارند.

تاداشو یک صخره سنگی بزرگ با آبشار آبشاری است. افسانه می گوید که یک دریاچه تاریک در بالای صخره قرار داشت که به طور مرموزی باعث مرگ بسیاری از پناهندگان تبتی پس از شب شد. یک راهب بودایی به نام رینپوچه با تاداشو خود صخره را شکست تا دریاچه را نابود کند و جان پناهندگان تبتی را نجات دهد.

 

تپه فولچوکی

تپه فولچوکی - نارون اکوتور

تپه فولچوکی در جنوب شرقی دره کاتماندو واقع شده است. «تپه گل‌ها» به‌خاطر منظره رمانتیک، گونه‌های بی‌شماری از پرندگان و گل‌های زیبا و خوش عطر محبوب است. این تپه که بلندترین تپه در میان تپه های اطراف دره کاتماندو است، برخی از دیدنی ترین مناظر برفی را در طول زمستان ارائه می دهد.

فولچوکی توسط یک جنگل انبوه زیبا احاطه شده است که رویای یک عاشق طبیعت را ساخته است. دارای گیاهان مختلفی از جمله رودودندرون با رنگ های مختلف مانند سفید شفاف و قرمز تیره است. انواع عجیب و غریب پرندگان و پروانه ها لذتی بصری ایجاد می کنند و تجربه پیاده روی یکی از زیباترین های دره کاتماندو را ایجاد می کنند. زیارتگاه فولچوکی مای که توسط پرچم های نماز و سه گانه احاطه شده است، بسیاری از هندوها را در تورهای زیارتی خود به این مکان می برد.

مقاله مرتبط : لوکس ترین هتل های نپال

 

معبد مایا دوی، معبد لومبینی

معبد مایا دوی - نارون اکوتور

معبد مایا دوی، معبد اصلی لومبینی، زادگاه خدای گوتام بودا در نظر گرفته می شود. اگرچه یک نقطه محبوب برای طرفداران بودایی (و یک سایت میراث جهانی یونسکو) است، اما اغلب توسط سایر مسافران بین المللی نادیده گرفته می شود و دارای جزئیات معماری منحصر به فردی است که آن را به یک فضای مذهبی منحصر به فرد برای کاوش تبدیل می کند.

در مجاورت یک استخر و باغ مقدس، معبد جایی است که مایا دوی، گوتام بودا را به دنیا آورد. در یک باغ کوچک و محوطه سازی شده در داخل مجموعه، درخت مقدس قرار دارد.

اعتقاد بر این است که دوی در زمانی که پسرش، شاهزاده سیذارتا را به دنیا آورد، که بعداً خدای بودا شد، خود را حفظ کرد. بقایای باستان شناسی معبد به زمان آشوکا، در حدود قرن سوم قبل از میلاد باز می گردد.

طرح اصلی که توسط معمار ژاپنی کنزو تانگه در سال 1978 طراحی شد، هنوز در حال انجام است. این طرح شامل دریاچه های زیبا و چندین معبد است که توسط معماران مختلف از سراسر جهان ساخته شده اند. یک معبد سفیدکاری شده با نقاشی هایی که تولد خدای بودا را به تصویر می کشد، برای محافظت از معبد اصلی ساخته شده است که قدمت آن به قرن دوم قبل از میلاد می رسد.

مقاله مرتبط : معابد نپال

 

سیدا گوفا (غارها)

سیدا گوفا - نارون اکوتور

سیدا گوفا بزرگترین غار نپال و دومین غار بزرگ در آسیا با 437 متر عمق و 50 متر ارتفاع است. این غار از خاص ترین عجایب نپال است. استالاکتیت ها و استالاگمیت های عجیب غار را زینت می دهند؛ در حالی که سکوت اغلب با سر و صدای خفاش ها قطع می شود. سیدا گوفا همچنین مکانی است که اعتقاد بر این است که سیدا بابا در آن به روشنگری دست یافته است.

از آنجایی که غارها در ارتفاعات هستند، حداقل 1.5 ساعت برای پیاده روی برنامه ریزی کنید. این صعود شامل پله های سنگی لغزنده است که می توان با کمک مردم محلی آن را عملی کرد‌.

4.4/5 - (7 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *