تور ویتنام

جزیره زنگبار، سرزمین جزایر و سواحل بکر

جزیره زنگبار، سرزمین جزایر و سواحل بکر

جزیره زنگبار - نارون اکوتور

فهرست مطالب

جزیره زنگبار به عنوان بهشت ​​گرمسیری آفریقا شناخته می شود که زیباترین سواحل جهان را ارائه می دهد. این سواحل کیلومترها امتداد دارند و پر از درختان نخل هستند و آبی دلربای اقیانوس هند، زیبایی بی نظیری به این سواحل می دهد. جزیره زنگبار به همراه جزیره پمبا و بسیاری از جزایر کوچکتر بخشی از مجمع الجزایر زنگبار است. این جزیره ها به دلیل تاریخ غنی در تجارت ادویه و مزارع زیاد ادویه، جزایر ادویه نیز نامیده می شوند.

سفر به جزیره زنگبار

برای سفر به جزیره زنگبار، می توانید در تور تانزانیا و زنگبار نارون اکوتور شرکت کنید. در این تور از جاذبه های دیدنی زنگبار از جمله شهر سنگی، جزیره زندان، جزیره بیل گیتس، جزیره جیمز باند و سواحل فوق العاده زیبای زنگبار بازدید می شود. در این تور همچنین از کشور تانزانیا نیز بازدید می شود.

زنگبار کجاست؟

زنگبار نام مجموعه ای از جزایر در اقیانوس هند است و در فاصله 25 – 50 کیلومتری سواحل شرق آفریقا قرار دارد. شاید بپرسید که آیا زنگبار یک کشور است؟ زنگبار یک ایالت تقریبا نیمه خودمختار در تانزانیا است و یک کشور مستقل نیست. این مجمع الجزایر زمانی ایالت جداگانه زنگبار بود که با تانگانیکا متحد شد و جمهوری متحد تانزانیا را تشکیل داد. زنگبار در داخل اتحادیه، یک کشور نیمه خودمختار است و دولت خودش را دارد. اگر از قبل برای تانزانیا ویزای زنگبار داشته باشید، نیازی به ویزای جداگانه برای زنگبار ندارید.

بخوانید  بهترین سواحل زنگبار کدام ها هستند؟

زنگبار روی نقشه

زنگبار در نقشه

مردم زنگبار

مردم زنگبار در ساحل

وقتی سواحل و درختان نخل را می بینید، می توانید تصور کنید در کارائیب هستید اما مردم زنگبار این را نمی گویند و یادتان می آید که هنوز در آفریقا هستید. مردم همیشه خوشحال هستند و مهمان نوازی آن ها باعث می شود که حس کنید در خانه هستید.

مردم زنگبار عمدتاً مسلمان هستند و 3 درصد جامعه شان را مسیحی ها تشکیل می دهند. برای درک زندگی واقعی مردم، فقط باید بنشینید و به ساحل نگاه کنید: ماسه، محور تمام زندگی جزیره است. در آنجا شما زنانی را می بینید که به صورت گروهی پیاده روی و ماهیگیری می کنند یا با جزر و مد، محصولات جلبک دریایی را جمع می کنند. همچنین مردان ملوانی را می بینید  که بیشترشان در حال تعمیر و درزبندی قایق هایشان هستند و بچه هایی که از بازی با شن و ماسه ها لذت می برند، با توپ های خودساخته بازی می کنند، دست می زنند و می خندند.

زنگبار؛ جزیره فرهنگ های مختلف

جزیره زنگبار از فرهنگ های مختلف تشکیل شده است. این جزیره دوست داشتنی در زمان های قدیم به دلیل تجارت ادویه های خود شناخته شده بود و به همین دلیل جمعیت آفریقایی به زودی از بازرگانان عرب استقبال کردند و آن ها، اسلام را به این جزیره آوردند. همچنین پرتقالی ها زمانی کنترل جزیره زنگبار را برعهده داشتند و بعدا، بریتانیا جای پرتقال را در سلطه بر زنگبار گرفت. امروزه، ما می بینیم که همه این فرهنگ ها در معماری زیبای شهر سنگی یا پخت و پز سنتی جزیره جمع شده اند.

بخوانید  10 واقعیت شگفت انگیز درباره کوه کلیمانجارو

شهر سنگی زنگبار

شهر سنگی زنگبار

شهر سنگی زنگبار ترکیبی شگفت انگیز از فرهنگ ها است. مکان های فرهنگی جالبی مانند کاخ سلطان، خانه عجایب و بازارهای غذای داراجانی یا فرودانی در شهر سنگی وجود دارد. می توانید از مزارع زیبای ادویه دیدن کنید و یا به کشف صخره های مرجانی زیبا بروید و در میان ماهی های صخره های استوایی شنا کنید. شهر سنگی زنگبار فرصت های گردش بی پایانی را در اختیار شما قرار می دهد. جزیره زنگبار تمام جاذبه های بی نظیر را برای لذت بردن شما از سفر دارد.

گشت و گذار در جزیره زنگبار

مزارع ادویه: با یک راهنما در مزارع ادویه جات که فلفل، دارچین، زنجبیل، میخک، جوز هندی و میوه رشد می کند، قدم بزنید.

کایت سواری: در سواحل پاجه می توانید کایت سواری کنید.

بخوانید  جاذبه های گردشگری تانزانیا

گشت و گذار در شهر سنگی: در خیابان های باریک این شهر پرجنب و جوش قدم بزنید و از بازارهای محلی و بازار برده (مربوط به گذشته) دیدن کنید.

بازار برده زنگبار

گشت و گذار در جزیره زندان: سفر با قایق به این جزیره که زمانی محل بازداشت بردگان بوده است. امروزه این مکان ذخیره گاه طبیعی برای لاک پشت های غول پیکر و مکانی برای دیدن ویرانه های زندان سابق است.

سافاری آبی: در طول این سفر از 3 جزیره دیدن می کنید که می توانید در آن شنا کنید، غواصی کنید و یک باربیکیو خوب داشته باشید.

از جنگل جوزانی دیدن کنید: یک پیاده روی جنگلی عالی در میان جنگل بومی زنگبار با تعداد زیادی میمون، مانند میمون‌های کولوبوس قرمز کمیاب.

غواصی در جزیره منمبا: سفر غواصی به محبوب ترین نقطه غواصی در زنگبار.

جمع بندی

جزیره زیبای زنگبار که با نام جزیره ادویه نیز شناخته می‌شود، پر از نمودهای فرهنگ و تاریخ است‌. با سواحل ماسه‌ای سفید درخشان و نخل‌هایی که در نسیم دریا با تنبلی تکان می‌خورند، زنگبار یک مکان شگفت‌انگیز برای برای کاوش و استراحت است. کدام یک از جاذبه های جزیره زنگبار را بیشتر دوست داشتید؟ دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *