تور ویتنام

narvan logo

پارک ملی چیتوان در نپال

پارک ملی چیتوان در نپال

پارک ملی چیتوان

فهرست مطالب

پارک ملی چیتوان از برترین جاذبه های نپال است. این جنگل به خاطر ببرها، فیل، کرگدن، کروکودیل و انبوهی از پرندگان معروف شده است. در سفر به نپال، توصیه می کنیم که حتما چیتوان را در لیست مقاصد خود قرار دهید. اگر با تور نپال نارون به این کشور سفر کنید‌، از پارک می چیتوان بازدید خواهید کرد.

پارک ملی چیتوان

پارک ملی چیتوان اولین پارک ملی نپال است. این پارک که قبلاً به نام پارک ملی رویال چیتوان نامیده می شد، در سال 1973 تأسیس گشت و در سال 1984 به عنوان میراث جهانی انتخاب شد. مساحت چیتوان 932 کیلومتر مربع است و در دشت های نیمه گرمسیری ترای در جنوب مرکزی کشور نپال واقع شده است.

در شرق پارک ملی چیتوان، ذخیره‌گاه حیات‌وحش پارسا و در جنوب، پارک ملی والمیکی، قرار دارد که ذخیره گاه ببر هندی است. پارک ملی چیتوان برای مدت طولانی به عنوان سومین جاذبه طبیعی نپال پس از ترکینگ در هیمالیا و دره کاتماندو در نظر گرفته می شد. این پارک یکی از آخرین پناهگاه های کرگدن تک شاخ هندی در حال انقراض است و جمعیت قابل توجهی از ببرها، پلنگ ها و دلفین های کمیاب در آن وجود دارد.

مقاله مرتبط : عجایب نپال

 

حیوانات چیتوان

حیوانات چیتوان

در پارک ملی چیتوان حیوانات متنوعی از جمله پرندگان، کروکودیل ها، کرگدن ها، خرس های تنبل، ببرها (اگرچه به ندرت مشاهده می شوند) و میمون ها وجود دارند. فیل هایی که در هنگام قدم زدن در دهکده خواهید دید، اهلی شده اند و برای بردن گردشگران به گشت و گذار از آنها استفاده می شود. البته از وجود گاوها، بزها و سگ های ولگرد نگذریم که در روستا پرسه می زنند.

تاریخچه شکار در چیتوان

از اواخر قرن نوزدهم چیتوان در فصول زمستان محل شکار مورد علاقه طبقه حاکم نپال بود. تا دهه 1950، سفر از کاتماندو به جنوب نپال دشوار بود؛ زیرا تنها با پای پیاده میشد به این منطقه رسید و این سفر، چندین هفته به طول می انجامید.

در منطقه ای که معروف به جنگل چهار مایلی است، اردوگاه هایی برای شکارچیان فئودال و همراهانشان برپا می شد؛ جایی که آنها چند ماه در آنجا ساکن می شدند و صدها ببر، کرگدن، پلنگ و خرس تنبل را شکار می کردند. امروزه چیتوان یک ذخیره گاه حفاظت شده است و به عنوان یک جاذبه گردشگری، مورد علاقه بسیاری از مسافران نپال است.

مقاله مرتبط : بانجی جامپینگ در نپال

 

در پارک ملی چیتوان چه کارهایی انجام دهیم؟

منطقه چیتوان به عنوان یکی از برترین جاهای دیدنی نپال ماجراجویی هایی بسیار متنوعی را ارائه می دهد. چیتوان بیشتر به خاطر سرگرمی های جنگلی، تورهای زیارتی، فعالیت‌های آبی و تنوع طبیعی محبوب است.

حمام فیل در پارک ملی چیتوان

سفر به چیتوان امروزه به دلیل ساختار جغرافیایی آن آسان است و جنگل های سبز فراوان و رودخانه های زیادی دارد. پارک ملی چیتوان برای ماجراجویی های جنگلی مانند: سافاری جنگلی، فیل‌سواری، جیپ درایو و سافاری و تماشای پرندگان محبوب است، همچنین این پارک محل زندگی یک کرگدن شاخدار است که تماشای آن خالی لذتبخش خواهد بود.

سافاری جیپ و تماشای کرگدن در چیتوان

همچنین منطقه چیتوان محل زندگی مردم بومی تارو است و می‌توانیم فرهنگ و سبک زندگی آنها را از نزدیک تماشا کنیم. دوغات دمام، هاریهار ماندیر، گانشتان، بیکرام بابا و دیگر معابد محبوب، چیتوان را به مکانی مقدس تبدیل کرده و زائران نپالی را به خود جذب می کند.

مردم محلی تارو در چیتوان

رودخانه های با سرعت بالا برای رفتینگ و کایاک سواری هم مناسب هستند. پس از بین این فعالیت ها، ماجراجویی های موردعلاقه خود را انتخاب کنید تا از پارک ملی چیتوان، بیشترین لذت را ببرید.

اقامت در هتل های چیتوان

اقامت در هتل های چیتوان

هتل های واقع در مناطق مختلف چیتوان، دارای ویژگی های متفاوتی هستند. هتل‌های Sauraha، Kasara و Meghauli فعالیت‌های جنگلی محبوبی مانند فیل‌سواری/سافاری، پیاده‌روی در جنگل، تماشای پرندگان، قایق‌رانی در رودخانه راپتی، سافاری جیپ، حمام با فیل، تور گشت در روستا و… را ارائه می‌دهند.

هتل‌های Narayangarh/Bharatpur نیز به خاطر ارائه استخرهای شنا و بارهای زیبا در بین گردشگران محبوب هستند. همچنین هتل‌های Mugling و Kurintar به خاطر تفریح ها و فعالیت‌های آبی مانند رفتینگ، کایاک سواری، قایق رانی و پیک‌نیک مورد انتخاب برخی گردشگران قرار می گیرند.

مقاله مرتبط : هتل های نپال

 

رستوران های چیتوان

اگر می پرسید که در کدام رستوران چیتوان غذا بخوریم، تعدادی از بهترین رستوران های این پارک را می توانیم لیست کنیم که غذاهای بسیار خوشمزه و فضایی عالی را ارائه می دهند. این رستوران ها عبارتند از:

  1. باغ رستوران بهارات پور
  2. رستوران هتل سنترال پالمز
  3. رستوران چولهو
  4. رستوران کارما
  5. رستوران رویال سنچری

 

منابع: ChitwanTourism

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *