تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی اتیوپی

جاهای دیدنی اتیوپی

جاهای دیدنی اتیوپی

فهرست مطالب

اتیوپی، کشوری واقع در شمال آفریقا است و سرزمینی با تنوع فوق العاده، تاریخ، فرهنگ و زیبایی طبیعی غنی می باشد. اتیوپی از کلیساهای باستانی سنگی گرفته تا رشته‌کوه‌های ناهموار، بازارهای رنگارنگ و حیات وحش، ترکیبی بی‌نظیر از مناظر شهری، شگفتی‌های طبیعی و تجربیات فرهنگی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. جاهای دیدنی اتیوپی بسیارند اما سعی کرده ایم ترکیبی از آنها را که برای سلیقه های مختلف می تواند جذاب باشد، به شما معرفی کنیم.

جاهای دیدنی اتیوپی

اتیوپی خانه بیش از 80 گروه قومی مختلف است و سرزمینی از مردمان گوناگون است که هر کدام سنت‌ها و زبان منحصربه‌فرد خود را دارند. جاهای دیدنی اتیوپی چه برای کاوش در شهر باستانی لالیبلا، کوهنوردی در کوه های سیمین یا برخورد با قبایل قدیمی در دره اومو، مقاصدی هستند که برای همه گردشگران می توانند جذاب باشند. اتیوپی با مردم خونگرم و صمیمی، غذاهای لذیذ، جاذبه ها و تجربیات فراوان برای کشف، واقعاً گوهر پنهان آفریقاست.

منطقه داناکیل

منطقه داناکیل

منطقه زیبای داناکیل که یک شگفتی طبیعی بی نظیر به شمار می رود، در شمال شرقی اتیوپی قرار دارد و سرزمین چشمه های آب گرم، ذخایر رنگارنگ مواد معدنی و نمکزارها است. داناکیل از زیباترین جاهای دیدنی اتیوپی است و باید در کنار قبایل عجیب این کشور، در صدر مقاصد تور اتیوپی قرار بگیرد.

لالیبلا

لالیبا از دیدنی های تاریخی اتیوپی

لالیبالا به خاطر کلیساهای سنگی اش که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند، مشهور است. این کلیساها که برخی از آنها بیش از 800 سال قدمت دارند، از سنگ های مقاوم تراشیده شده اند و گواهی بر مهارت های مهندسی باورنکردنی سازندگان آنها هستند. مسافران لالیبلا می‌توانند تونل‌های زیرزمینی و اتاق‌های مخفی این کلیساهای باستانی را که هر کدام با نقاشی‌های دیواری زیبا و آثار مذهبی تزئین شده‌اند، کشف کنند. لالیبلا برای هر کسی که علاقه مند به میراث فرهنگی و شگفتی های معماری است، توصیه می شود.

مقاله مرتبط : جاهای دیدنی کنیا

 

پارک ملی کوه های سیمین

پارک ملی کوه های سیمین

پارک ملی کوه های Simien که در شمال اتیوپی قرار دارد، مناظر کوهستانی خیره کننده، حیات وحش بی نظیر و فرصت های پیاده روی را ارائه می دهد. بازدیدکنندگان می توانند گونه های کمیاب مانند بابون گلادا و گرگ اتیوپیایی و همچنین مناظر خیره کننده از چشم اندازهای ناهموار را تماشا کنند و لذت ببرند.

هرار

هرار از جاهای دیدنی اتیوپی

شهر هرار در شرق اتیوپی قرار دارد و به‌خاطر معماری رنگارنگ، کوچه‌های پیچ در پیچ و بازارهای پرجنب‌وجوش معروف است. بازدیدکنندگان می توانند شاهد منظره بی نظیر موسوم به “مرد کفتاردوست” باشند که هر شب با دست به کفتارهای وحشی غذا می دهد.

دریاچه تانا

دریاچه تانا

بزرگترین دریاچه اتیوپی در شمال این کشور واقع شده است و تانا نام دارد. دریاچه تانا منبع زیبایی طبیعی و اهمیت فرهنگی برای کشور اتیوپی است. گردشگران می توانند برای بازدید از صومعه های باستانی، دیدن اسب آبی و سایر حیات وحش و همچنین کاوش در مناظر زیبای اطراف دریاچه، قایق سواری کنند.

آدیس آبابا

آدیس آبابا پایتخت دیدنی اتیوپی

آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی، شهری پرجنب‌وجوش است که طیف وسیعی از جاذبه‌ها را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. از بناهای تاریخی مانند موزه ملی اتیوپی و کلیسای جامع تثلیث مقدس گرفته تا بازارهای شلوغی مانند مرکاتو و آدیس مرکاتو را می توانید بازدید کنید. گردشگران همچنین می‌توانند مکان‌های طبیعی زیبا مانند تپه انتتو را کاوش کنند یا در موزه یادبود شهدای ترور سرخ با تاریخ پیچیده اتیوپی آشنا شوند. آدیس آبابا شهری است که سنت و مدرنیته را در هم می آمیزد و آن را به مقصدی ضروری در سفر به اتیوپی تبدیل می کند.

مقاله مرتبط : شهر نایروبی پایتخت سافاری

 

پارک ملی کوه های بیل

پارک ملی کوه های بیل

پارک ملی کوه های بیل در جنوب شرقی اتیوپی قرار دارد و برخی از چشمگیرترین مناظر کوهستانی این کشور را در خود جای داده است. پارک ملی بیل همچنین مناظر کوه نالا و حیات وحش منحصر به فرد مانند گرگ اتیوپیایی را ارائه می دهد.

آکسوم

آکسوم منطقه تاریخی اتیوپی

روزگاری منطقه آکسوم مرکز بزرگ تمدن بوده است. اکسوم، در منطقه شمالی اتیوپی قرار گرفته و یکی از شهرهای مهم این کشور از نظرگاه تاریخی است. آکسوم مرکز امپراتوری قدرتمندی بوده که بر بخش بزرگی از شمال آفریقا تسلط داشت و مسیرهای تجاری مهمی به مدیترانه و فراتر از آن را کنترل می کرد. امروزه، آکسوم یک سایت میراث جهانی یونسکو است و انبوهی از ویرانه‌های قدیمی و آثار باستانی را در خود جای داده است.

دره اومو

قبیله ای در دره اومو

دره اومو در بخش جنوب غربی اتیوپی قرار دارد و برخی از مهمترین قبایل آفریقا را در خود جای داده است. گردشگران وقتی به دره اومو سفر می کنند، با برخی از متنوع ترین و جذاب ترین گروه های قومی اتیوپی از جمله قبایل مرسی، هامار و کارو روبرو می شوند. برای این که با آداب و رسوم این قبایل آشنا شوید و یک سفر کم خطر را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم که حتما با یک تور راهنما سفر کنید.

آبشار نیل آبی

آبشارهای نیل آبی

مجموعه آبشارهای چشمگیر نیل آبی در نزدیکی شهر باهیر دار، قرار گرفته اند و برای یک گریز از مناطق بیابانی و خشک اتیوپی بسیار مناسب هستند. بازدیدکنندگان می توانند به سمت آبشار پیاده روی کنند، قایق سواری کنند و نیروی قدرتمند رودخانه نیل را از نزدیک ببینند.

مقاله مرتبط : شیرازی های زنگبار

 

جمع بندی

اتیوپی کشوری با تنوع باورنکردنی است و با طیف وسیعی از جاذبه‌ها از همه مسافران میزبانی می کند. از کلیساهای سنگی باستانی لالیبلا تا رشته کوه های ناهموار کوه های سیمین، جاهای دیدنی اتیوپی دارای زیبایی های طبیعی خیره کننده و میراث فرهنگی و تاریخی شگفت انگیز هستند. بازدیدکنندگان اتیوپی می توانند شهرهای شلوغ را کاوش کنند، غذاهای خوشمزه محلی را امتحان کنند و با کفتارهای وحشی روبرو شوند و شاهد آداب و رسوم و سنت های منحصر به فرد قبایل مختلف این کشور باشند.

اتیوپی با مردم مهمان نواز خود و انبوهی از جاذبه های دیدنی و تجربیات جذاب، گردشگران سراسر جهان را به خود جذب می کند. خواه به دنبال یک ماجراجویی فرهنگی و غوطه ور شدن در آداب و رسوم عجیب قبایل منطقه باشید یا می خواهید از یک کشور آفریقایی زیبا و خاص لذت ببرید، اتیوپی مقصد بسیار مناسبی است.

 

منابع: TripAdvisor

LonelyPlanet

TheCrazyTorist

امتیاز دهید :

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *