تور ویتنام

narvan logo

ایگلو چیست؟

ایگلو چیست؟

ایگلو - نارون اکوتور

فهرست مطالب

ممکن است نام ایگلو را شنیده باشید، اما واقعاً ایگلوها چه هستند؟ در این مقاله سعی کرده ایم که در مورد انواع ایگلوها صحبت کنیم؛ این که چگونه ساخته می شوند، در کدام مناطق وجود دارند و آیا می شود از آن ها برای اقامت توریستی استفاده کرد؟ جوابی کوتاه اما جذاب برای مورد آخر همین جا ذکر می کنیم که در تور شمالگان و شفق قطبی نارون اکوتور اقامت در ایگلو را می توانید تجربه کنید. با ما همراه باشید.

ایگلو چیست؟

ایگلو چیست؟ - نارون اکوتور

ایگلو ریشه در زبان اسکیموها دارد که به معنای “خانه” یا “پناهگاه” است. زمانی که اینویت ها یا اسکیموها به سفرهای شکار می رفتند، خانه ای موقت نیاز داشتند که از آنها در برابر سرما محافظت کند. برای همین، خانه های برفی ایگلو را می ساختند.

آیا ایگلوها از برف ساخته می شوند؟

اکثر ایگلوها هنوز از برف ساخته می شوند. البته، این همان برف تازه و نرمی نیست که هنگام باریدن بر روی زمین می نشیند. این دانه های برف به اندازه کافی نمی توانند مستحکم باشند. برای ساخت ایگلو، باید از برفی استفاده کنید که مدت طولانی تری روی زمین بوده است و زیر برف نرم و پودری می باشد که به تازگی باریده است.این برف های کهنه، بسیار سفت تر هستند و می توانید آن ها را به بلوک های برفی بزرگ برش دهید تا ایگلو خود را بسازید.

ایگلوها چگونه ساخته می شوند؟

ایگلوها ساختار ساده ای دارند و از مواد اولیه ساخته می شوند. با این حال، ساخت آن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. اگر با اصول درست ساخته شده باشد، باید به اندازه کافی مستحکم باشد تا یک فرد را بدون فرو ریختن، بر بام خود نگه دارد!

حال می خواهیم مراحل ساخت یک ایگلو را شرح دهیم:

  1. برای ساختن ایگلو خود به یک پارو، یک اره و حداقل یک نفر دیگر برای کمک نیاز دارید.
  2. نقطه مناسب برفی را پیدا کرده و با پارو یک دایره رسم کنید. سپس شروع به کندن کنید و بلوک های برفی برای ایگلو خود ایجاد کنید.
  3. حال که گودالی حفر کرده اید و بلوک های برفی شما ساخته شده است، می توانید شروع به ساختن دیوارهای ایگلو نمایید. دقت کنید که در برش بلوک های اولیه برفی، یک شیب ملایم را در سرتاسر آن ها ایجاد کنید. احتمال دلیل آن را متوجه شده باشید؛ چرا که این کار به شما امکان می دهد تا به دیوارها انحنا دهید و در نهایت ایگلو گنبدی شکل خود را بسازید.
  4. حال که دیوارها را ساخته ایم، در ایگلو را چه کنیم؟ برای در ایگلو می‌توانید روی دیواری که به تازگی ساخته‌اید، حفره ای ایجاد کنید تا بتوانید رفت و آمد کنید. اگر می‌خواهید ایگلو خود را بیشتر گرم نگه دارید، می توانید زمین را حفر کنید و یک تونل به بیرون از ایگلو ایجاد کنید! شگفت انگیز خواهد بود.
  5. پس از این که خانه برفی خود را ساختید، اگر از تونل برای رفت و آمد استفاده کرده اید، بهتر است که تعدادی سوراخ تهویه در سقف ایگلو خود ایجاد کنید.
بخوانید  تریبرکا، روستایی در انتهای کره زمین

مراحل ساخت یک ایگلو - نارون اکوتور

ساخت یک ایگلو چقدر طول می کشد؟

یک فرد سامی که در مناطق قطبی و شمالگان زندگی می کند، می تواند یک ایگلو را در حدود یک ساعت بسازد. توانایی سریع ساخت ایگلو برای این افراد بسیار مهم است. به ویژه زمانی که هوا شروع به تاریک و سرد شدن می کند. پس لازم است در مواقع مورد نیاز، بتوانند سریعا یک خانه گرم برای پناه بردن به آن بسازند. برای کسانی که اولین بار است که می خواهند یک ایگلو بسازند، بسته به اندازه ایگلو ممکن است بین سه تا شش ساعت طول بکشد.

جالب است بدانید که فردی به نام زرمات در سوئیس بزرگترین ایگلو جهان را ساخته است. ساخت آن بیش از 2000 ساعت طول کشید و از 1387 بلوک برف ساخته شده است. ارتفاع این خانه برفی، 10.5 متر و عرض آن 12.9 متر بوده است.

بخوانید  میدان سرخ مسکو، قلب پایتخت روسیه

آیا واقعا داخل ایگلوها گرم است؟

مهم ترین ویژگی دیوارهای ایگلو این است که از شما در برابر باد محافظت می کنند.

مسئله دوم این است که ایگلو منبع گرما نیست. فقط این که برف به عنوان یک عایق عمل می کند و افراد داخل آن را گرم نگه می دارد. دیگر مسئله ای که تاثیر زیادی بر گرم شدن داخل ایگلو دارد، گرمایی است که بدن افراد ساتع می کند.

دمای بیرون گاهی می تواند به منفی 45 درجه برسد. با این حال، در داخل یک ایگلو، به دلیل گرمای بدن، دما می تواند منفی ۱۶ تا منفی درجه سانتیگراد نیز باشد. به اندازه خانه تان گرم نخواهد بود اما برای محافظت شما از سرمای بیرون، بسیار کاربردی خواهد بود.

آیا ایگلوها ذوب می شوند؟

آیا می‌دانستید که می‌توانید درون یک ایگلو آتش گرم کنید، بدون اینکه آب شود؟ بسیار شگفت انگیز خواهد بود که درون ایگلو (فقط در مرکز آن تا دورتر از دیوارها باشد و سوراخ تهویه در بالای ایگلو ایجاد کنید تا دود از آن خارج شود) آتش روشن کنید و داخل را گرم تر نیز بکنید.

اما به هر حال در مورد احتمال ذوب شدن ایگلوها به نکات زیر توجه کنید:

  • امکان روشن کردن آتش درون ایگلوها، برای حالتی است که در روزهای اول بعد از ساخت ایگلو این کار را بکنید.
  • اگر درون یک ایگلو برای چند روز بمانید، دمای داخل می تواند در نتیجه گرمای بدن افراد افزایش یابد که باعث می شود مقداری از برف آب شود.
  • هر چند اگر ایگلو را ترک کنید و مدام داخل آن اقامت نداشته باشید، برف ذوب شده، دوباره یخ می زند. این فرآیند ذوب و انجماد تدریجی، می تواند ایگلو را مستحکم تر و در نتیجه کمی گرم تر نیز بکند.
بخوانید  شهر سن پترزبورگ

ایگلوهای شیشه ای

اما صحبتی که از اقامت در ایگلوهای توریستی در تور شمالگان و شفق قطبی نارون اکوتور کردیم، آیا از همین ایگلوهای برفی است؟ نه! ایگلوهای شیشه ای به مهمانان خود این فرصت را می دهد تا درخشش جادویی شفق قطبی و آسمان قطب شمال را به راحتی با دراز کشیدن روی تخت خود، تماشا کنند.

شفق قطبی از درون ایگلو شیشه ای - نارون اکوتور

 

به این خاطر بود که ایده ایگلوهای شیشه ای شکل گرفت. اولین ایگلوهای شیشه ای در جهان در سال 1999 با متخصصان ساخت و ساز محلی فنلاندی ساخته شدند و اکنون تعداد آنها بسیار زیاد شده است و به صورت دونفره و چهارنفره برای گردشگران ارائه می شوند.

ایگلوهای شیشه ای چگونه ساخته می شوند؟

ایگلوهای شیشه ای از شیشه های حرارتی ساخته شده اند. بنابراین، ممکن است بیرون سرد باشد اما داخل ایگلو همیشه گرم و دنج خواهد بود. همچنین شیشه حرارتی برف را ذوب کرده و همیشه دید را شفاف نگه می دارد.

ایگلوهای شیشه ای چه امکاناتی دارند؟

امکانات ایگلوهای شیشه ای - نارون اکوتور

ایگلوهای دو نفره شامل سرویس بهداشتی و امکان تخت اضافه می باشند. همچنین سونا و حمام در ساختمان های جداگانه موجود است اما ایگلوهای چهار نفره دارای سرویس بهداشتی و حمام نیز درون خود هستند.

ایگلوهای کلو-گلس

ایگلوهای کلو گلس - نارون اکوتور

ایگلوهای کلو گلس، کلبه های چوبی مجهز به امکاناتی مانند سونا و شومینه هستند و شامل یک ایگلو شیشه ای نیز هستند تا یک استراحت شبانه زیبا در زیر ستاره ها را برای شما فراهم کنند.

 

منابع: santaslapland.com

archello.com

glass-igloos.com

3/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *