تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی ژاپن

جاهای دیدنی ژاپن

جاهای دیدنی ژاپن

فهرست مطالب

ژاپن یک معمای گردشگری است. جاهای دیدنی ژاپن ترکیبی عالی از سنت‌های چند صد ساله این کشور و تکنولوژی هست که با سرعت رعد و برق در حال پیشرفت است. بسیاری از بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به ژاپن سفر می کنند، اغلب از این موضوع متعجب می‌شوند که با این که ژاپن یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای صنعتی جهان است، دارای تاریخ غنی و شگفت‌انگیز هزاران ساله است. در تور ژاپن، راهنمای تور شما را به خوبی با فرهنگ این کشور آشنا خواهد کرد.

جاهای دیدنی ژاپن

سازه های مدرن، طبیعت زیبا و تاریخ غنی مکان های دیدنی ژاپن را تشکیل می دهند. با وجود جنگ ها و ویرانی های طبیعی، بناهای تاریخی ژاپن به خوبی حفظ شده یا مورد ترمیم و بازسازی واقع شده است.

بازدید از ژاپن یک ماجراجویی به یاد ماندنی خواهد بود. چرا که این کشور، فهرست بی پایانی از جاذبه های دیدنی، فعالیت های سرگرم کننده و غذاهای خوشمزه مخصوص را ارائه می دهد که در هیچ کشور دیگری تجربه نخواهید کرد. در این مقاله، به صورت خلاصه چند مورد از شهر های توریستی و جاهای دیدنی ژاپن را معرفی می کنیم که لازم است در مقاصد سفر خود بگنجانید.

1. کاخ امپراتوری توکیو

توکیوگردی: کاخ امپراتوری

کاخ امپراتوری از معروف‌ترین جاهای دیدنی توکیو است. این کاخ معروف، دارای پارک‌های زیبای مربوط به قرن هفدهم است که هنگام بازدید از پایتخت ژاپن، حتما باید ببینید. با این که بازدید از بیشتر کاخ برای عموم امکان پذیر نیست و هنوز توسط خانواده امپراتوری مورد استفاده قرار می گیرد، اما قدم زدن در محوطه کاخ، توصیه می شود.  همچنین بازدیدکنندگان مجاز به ورود به باغ هیگاشی-گیوئن شرقی هستند. یکی از رمانتیک ترین مناظر کاخ، پل معروف نیجوباشی یا «پل دوتایی» است که به خاطر انعکاس آن در آب، به این نام معروف شده است.

بخوانید  راهنمای سفر به توکیو

2. منطقه باستانی شهر کیوتو

منطقه قدیمی شهر کیوتو

کیوتو یکی از پربازدیدترین شهرهای ژاپن است و یکی از معدود شهرهای این کشور بود که از ویرانی های جنگ جهانی دوم در امان ماند. منطقه باستانی کیوتو، یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کیوتو است و مردم محلی و گردشگران را با لباس کیمونو می توانید در این منطقه ببینید.

سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر به شهر کیوتو سفر می کنند. بازدیدکنندگان عاشق منطقه باستانی کیوتو می شوند و در خیابان‌های قدیمی با معماری زیبای کیوتو پیاده روی می کنند. موزه‌ها، گالری‌های هنری و معابد بسیاری در کیوتوی باستانی وجود دارد که از ویژگی‌های برجسته معماری بودایی کیوتو، به شمار می روند.

بخوانید  راهنمای سفر به کیوتو

3. پارک نارا

شهر نارا و جاهای دیدنی آن

گوزن ها در فرهنگ ژاپنی مقدس محسوب می شوند و این موضوع را به وضوح در پارک نارا می توانید مشاهده کنید.  پارک نارا در شهری به همین نام واقع شده است و به خاطر جمعیت گوزن های خود که آزادانه در همه جای شهر زندگی می کنند، شناخته شده است.

می توانید غذای مخصوص برای گوزن ها تهیه کرده و با آنها عکس بگیرید. پارک نارا علاوه بر گوزن ها، چندین معبد و زیارتگاه معروف را نیز در خود جای داده است که می توانید بازدید کرده و بزرگترین مجسمه برنزی بودا در جهان را ببینید.

بخوانید  شهر نارا ژاپن و گوزن های مشهور آن

4. قلعه اوساکا

قلعه اوساکا

قلعه اوساکا، همانطور که از نامش پیداست، در شهر اوساکا قرار دارد و در قرن شانزدهم، توسط سیاستمدار مشهور ژاپنی، تویوتومی هیدیوشی ساخته شد. این قلعه در زمان خود، بزرگترین و مهم ترین قلعه ژاپن بود. اگرچه قلعه اوساکا تاکنون چندین بار تخریب و بازسازی شده است، اما سازه کنونی که مربوط که سال 1931 است، هنوز یکی از جاهای دیدنی اوساکا به شمار می رود.

این قلعه ۵ طبقه ای، ساختار بسیار زیبایی دارد و خانه تعدادی موزه است که به تاریخچه قلعه و شهر اختصاص یافته است. حتماً از طبقه آخر دیدن کنید تا مناظر فوق‌العاده از شهر اوساکا را به خصوص هنگام غروب خورشید تماشا کنید.

5. جزیره هوکایدو

طبیعت زیبای هوکایدو

جزیره هوکایدو مرکز چشمه های آب گرم طبیعی در ژاپن است این جزیره زیبا که به خاطر آتشفشان‌ها، چشمه‌های آب‌گرم و مناطق اسکی‌اش محبوب است، مانند یک پوستر یا اثر هنری به نظر می رسد و به دلیل جاذبه ها و امکان تجربه های مختلف در آن است که به عنوان یکی از مهم ترین جاهای دیدنی ژاپن در این جا لیست کرده ایم. جزیره هوکایدو از همه لحاظ شما را مسحور خواهید کرد و یکی از ایده آل ترین مکان ها برای بازدید در ژاپن در تابستان است.

بخوانید  بهترین جزایر ژاپن

6. جزیره ایشیگاکی پرطرفدارترین مقصد ژاپن در سال 2023

ایشیگاکی از جاذبه های گردشگری ژاپن

جزیره ایشیگاکی به عنوان پرطرفدارترین مقصد در سال 2023 انتخاب شده است و قطعاً یکی از بهترین جاهای دیدنی ژاپن است. ایشیگاکی تجربیات منحصر به فرد به گردشگران خود ارائه می دهد. همچنین این جزیره به عنوان بهترین مکان برای بازدید در ژاپن در فصل شکوفه های گیلاس انتخاب شده است.

7. جزیره یاکوشیما

طبیعت یاکوشیما

یاکوشیما جزیره ای در استان کاگوشیما است و به خاطر آبشارهای جادویی، حیات وحش و جنگل های سرو خود معروف است. اگر فردی عاشق گشت و گذار در طبیعت با یک تجربه ابدی هستید، یاکوشیما بهترین جاذبه ژاپن برای شما خواهد بود. اگر عاشق طبیعت گردی هم نیستید، برای شما هم کاملا ارزش وقت گذاشتن دارد.

8. کاواگوچی

چشم انداز کوه فوجی از کاواگوچی

کاواگوچی یک شهر با چشم اندازهای شگفت انگیز طبیعی است. شهر کاواگوچی بیشتر به خاطر دریاچه کاواگوچیکو و مناظر خیره کننده کوه فوجی پشت دریاچه مشهور است. همچنین اگر عاشق هنر هستید، از کاواگوچی دیدن کنید.

9. کوه فوجی

غروب خورشید در کوه فوجی

کوه فوجی بهشت ماجراجویان در سراسر جهان است و به دلیل هیجان‌انگیزترین تجربه در ژاپن شهرت دارد. چشم اندازهایی که از کوه فوجی می توانید داشته باشید، زیباترین لحظات را برای شما می آفریند. در حالی که فصل رسمی کوه نوردی در ژاپن از جولای شروع می شود و در سپتامبر به پایان می رسد، اما هر زمان از طول سال می توانید از دور شاهد زیبایی کوه فوجی باشید.

10. چهارراه شیبویا

جاهای دیدنی ژاپن: چهارراه شیبویا

شیبویا یک مکان بی نظیر برای بازدید است. به طوری که طبق آمارها، در یک روز عادی هفته 2.8 میلیون نفر در این منطقه قدم می‌زنند. چرا که این مکان دارای یک گذرگاه تماشایی است و یکی از بهترین مناطق ژاپن برای خرید است. وجود برندهای لباس محبوب، شیبویا را به بهترین مکان برای خرید در ژاپن تبدیل می کند. یکی از مراکز خرید اصلی، مرکز خرید معروف 109 است که در نزدیکی ایستگاه قطار شیبویا قرار دارد.

11. آساکوسا

جاهای دیدنی ژاپن: آساکوسا

آساکوسا که به عنوان قطب فرهنگی توکیو شناخته می شود، دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است و مسافران با اهداف بازدید متنوع، از آساکوسا دیدن می کنند. یکی از این نقاط برای بازدید، سالن آبجوی آساهی است که مانند یک جواهر در آساکوسا برای تجربه بهترین نوشیدنی های ژاپن است. همچنین اگر اشتیاق خرید بالایی دارید، از خرید در ناکامیسه لذت فراوانی خواهید برد.

بخوانید  بهترین مراکز خرید ژاپن

12. پارک یادبود صلح هیروشیما

موزه یادبود صلح هیروشیما

حادثه دردناک هیروشیما بر کسی پوشیده نیست اما نمی توان از تلاش های باورنکردنی این شهر برای بزرگداشت قربانیان اولین حمله هسته ای جهان حرفی نزد. این کارها باعث شده است که هیروشیما به نماد صلح پایدار تبدیل شود. پارک یادبود صلح از مهمترین جاهای دیدنی هیروشیما است که سالانه بیش از یک میلیون نفر را به خود جذب می کند. این پارک در مرکز انفجار اتمی قرار دارد و تعدادی از بناهای تاریخی، یادبودها و موزه های مربوط به حادثه بمب هسته ای در خود جای داده است.

همچنین نمایشگاه‌های متعددی وجود دارد که به موضوع صلح جهانی می پردازند و باغ‌هایی با شکوفه‌های گیلاس رنگارنگ نیز خودنمایی می کنند. همچنین اینجا جایی است که بنای یادبود و شعله صلح و همچنین گنبد بمب اتمی قرار دارد که ویرانه‌های یک ساختمان اداری که در مرکز انفجار قرار داشت را در خود به نمایش می گذارد.

13. پارک ملی Chūbu-Sangaku

پارک ملی چوبو-سانگاکو

ژاپن دارای زیبایی های طبیعی بسیاری است که شامل پارک های ملی یا میراث های جهانی یونسکو هستند. یکی از دیدنی‌ترین این پارک‌ها، پارک ملی Chūbu-Sangaku در مرکز هونشو است. در نواحی شمالی و مرکزی پارک، کوه‌هایی قرار دارند که به آنها کوه‌های هیدا یا آلپ ژاپنی گفته می‌شود.

این منطقه دارای برخی از بلندترین قله های ژاپن از جمله هوتاکا با ارتفاع 3190 متر و یاری با ارتفاع 3180 متر است. این کوه ها از بسیاری جهات مشابه کوه‌های آلپ اروپای مرکزی هستند. به همین خاطر به آن کوه‌های آلپ ژاپن می گویند. همچنین حیواناتی از جمله بزهای کوهی در ارتفاعات یافت می شوند و چشمه‌های آب گرم متعدد، مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می گیرند.

14. بندر کوبه

برج بندر کوبه

شهر کوبه بین کوه روکو و دریا قرار دارد. اگرچه جاهای دیدنی کوبه بسیار متنوع است اما این شهر به خاطر گوشت گاو خوشمزه اش شناخته شده است. بنابراین استیک بیف در یکی از رستوران های کوبه را حتما تجربه کنید!

وقتی که اوساکا سفر کرده اید و میخواهید به هیروشیما بروید، شهر کوبه در مسیر قرار می گیرد. حتما در بین راه پیاده شوید و شهر فوق العاده زیبای کوبه را از دست ندهید.

15. آکیهابارا

خرید در آکیهابارا

آکیهابارا به عنوان “پایتخت گیک های جهان” شناخته می شود و همین دلیل، به یکی از برترین جاهای دیدنی ژاپن برای علاقه مندان تبدیل شده است. آکیهابارا به دلیل داشتن وسیع ترین بازی های ویدئویی و رایانه ای مشهور است. در آکیهابارا به یکی از کافه گیم نت ها بروید و از گیم بازی کردن لذت ببرید.

16. پارک اوئنو

توکیوگردی: پارک اوئنو

پارک اوئنو در توکیو با داشتن مجموعه ای از جاذبه های متنوع، از معروف ترین جاهای دیدنی ژاپن است که باید حداقل نصف روز را به آن اختصاص دهید. در پارک اوئنو جاذبه هایی برای تمام سلیقه ها وجود دارد. می توانید در یک پیاده روی مناظر زیبای پارک لذت ببرید و روی نیمکت ها استراحت کنید. معابدی در این پارک وجود دارد که برای علاقه مندان به تاریخ و مذاهب ژاپن، می تواند بسیار جذاب باشد.

17. جزیره میاجیما

جزیره میاجیما از جاهای دیدنی هیروشیما

جزیره میاجیما در نزدیکی شهر هیروشیما قرار دارد و به خاطر دروازه توری موجود در وسط آب و معابد آن، در سراسر جهان به عنوان جزیره حرم ژاپن معروف است. معروف ترین جاذبه میاجیما معبد ایتسوکوشیما است که یک معبد شینتو است و به دختران شاهزاده خدای باد “سوزانو” تقدیم شده است.

جزیره میاجیما یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ژاپن برای عکاسی است و می توانید با معابد و دروازه توری معروف که از آب بیرون آمده اند، عکاسی کنید.

18. معبد فوشیمی ایناری

بازدید از فوشیمی ایناری در کیوتو

وقتی از معبد فوشیمی ایناری تایشا بازدید می کنید، دروازه های قرمز معروف به توری خودنمایی می کنند. به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی ژاپن، معبد فوشیمی ایناری در جنوب کیوتو قرار دارد که به خاطر هزاران دروازه‌های قرمز رنگ مشهور شده است. این مسیرهای پوشیده از طاق، نوید یک پیاده روی بسیار آرامش بخش را به سمت جنگل اطراف کوه ایناری می دهند.

ایناری خدای شینتو برنج است که یکی از مهمترین خدایان شینتوئیسم می باشد. از میان هزاران زیارتگاهی که به این خدا تقدیم شده است، فوشیمی ایناری به طور قطع مهمترین آنهاست. بیشتر مسافران برای دیدن دروازه ها و عکاسی با آن، به فوشیمی ایناری می روند اما خود معبد نیز ارزش بازدید دارد.

19. معبد سنسوجی

توکیوگردی: معبد سنسوجی

معبد سنسوجی یک معبد بودایی در محله آساکوسا توکیو است که قدمت آن به بیش از 1300 سال می رسد و یکی از قدیمی ترین و معروف ترین جاذبه های ژاپن می باشد.

این معبد زیبا دارای یک ساختار شگفت انگیز است که به کانون، الهه بودایی رحمت اختصاص داده شده است. جلوی معبد، یک ورودی اصلی به نام “دروازه تندر” قرار دارد و این دارای یک فانوس قرمز بزرگ و دو مجسمه خدایان است.

بخوانید  معابد ژاپن

20. جزیره هنر ناوشیما

جزیره ناوشیما

جزیره هنر ناوشیما یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی ژاپن است. این مکان دراماتیک در جزیره ای کوچک قرار دارد که دارای برخی آثار هنری رو به دریا است که شما را مجذوب خود می کند. جزیره ناوشیما دارای گالری ها و موزه های هنر معاصر است که هر علاقه مند به هنری، از آن لذت می برد.

این گالری ها شامل موزه هنر چیچو، موزه لی اوفان و پروژه خانه هنری است. همچنین آثار هنرمند معروف ژاپنی، یایوی کوسوما در این جزیره به نمایش گذاشته شده است. از جمله کدوی خال خالی معروف در کنار دریا.

21. برج توکیو

توکیوگردی: برج توکیو

برج توکیو یکی از دیدنی‌ترین مکان‌ها در توکیو است و شاید شناخته‌شده‌ترین سازه در تمام ژاپن باشد. اگرچه این برج یک برج ارتباطی است اما بازدیدکنندگان می توانند برای تماشای منظره پانوراما و با پرداخت حدود ۸ دلار، به به طبقات بالای برج بروند. برج توکیو در ساختار و معماری خود، از برج ایفل پاریس الهام گرفته است و نمادی از بهبودی ژاپن پس از جنگ جهانی دوم و این واقعیت است که این کشور اکنون به یک ابرقدرت اقتصاد جهانی تبدیل شده است.

22. توکیو اسکای تری

توکیو اسکای تری

یکی دیگر از سازه های دیدنی در توکیو، توکیو اسکای تری است. توکیو اسکای تری بلندترین ساختمان ژاپن با ارتفاع ۶۳۴ متر است و در زمانی که ساخته شد، دومین ساختمان بلند جهان بود. دو عرشه رصد در این آسمان خراش وجود دارد که از آنجا می توانید منظره ای فراموش نشدنی از توکیو را مشاهده کنید. همچنین فروشگاه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، آکواریوم، موزه و فروشگاه‌های سوغاتی نیز در توکیو اسکای تری وجود دارد.

23. دیزنی لند توکیو

دیزنی لند از واجبات سفر به توکیو

دیزنی لند توکیو، یکی دیگر از مکان هایی است که نباید در ژاپن از دست دهید. دیزنی لند توکیو اولین دیزنی لند است که در خارج از آمریکا ساخته شده است و سواری های مربوط به کاراکترهای محبوب دیزنی را ارائه می دهد. علاوه بر آن، می توانید از توکیو دیزنی سی، که یک پارک آبی در نزدیکی است، لذت ببرید.

24. یونیورسال استودیو ژاپن

بازدید از یونیورسال استودیو اوساکا

یونیورسال استودیو ژاپن در اوساکا واقع شده است و یک پارک موضوعی مشهور می باشد که جادوی سینما را با جاذبه‌های هیجان‌انگیز ترکیب می‌کند. یونیورسال استودیو جاذبه ای مشابه دیزنی لند است اما به کاراکترهای دیزنی اختصاص نیافته است. یکی از محبوب ترین بخش های یونیورسال استودیو، بخش هاگوارتز است که علاقه مندان هری پاتر، عاشق آن می شوند. این پارک موضوعی هر ساله 10 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند و جاذبه ای برای علاقه مندان به فرهنگ پاپ می باشد.

25. آکواریوم اوساکا کاییوکان

آکواریوم کاییوکان اوساکا

آکواریوم اوساکا کاییوکان از محبوب ترین جاذبه های اوساکا می باشد. این آکواریوم با ساختاری شبیه بلوک های غول پیکر لگو، یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان است. در این آکواریوم می توانید چندین هزار گونه دریایی بومی ژاپن و مربوط به قطب جنوب، اقیانوس آرام، صخره مرجانی بزرگ و همچنین خلیج مونتری را تماشا کنید.

جمع بندی

به لطف معبد زیبا، باغ ها و قصرهای باشکوه، کوه های دیدنی و طبیعت شگفت انگیز، ژاپن به یک کشور توریستی بی نظیر تبدیل شده است. ژاپن نه تنها دارای دیدنی های تکنولوژیکی است، بلکه دیدنی های تاریخی و فرهنگی زیبایی نیز دارد. حتی اگر بارها به این کشور سفر کنید، باز نمی توانید همه جاهای دیدنی ژاپن را کاوش کنید.

پس اگر تا به حال به ژاپن سفر نکرده اید، وقت آن رسیده است که این کشور را در اولویت خود قرار دهید. زیرا این کشور، جاذبه ها و تجربیاتی را ارائه می دهد که قبلاً هرگز تجربه نکرده اید. نمونه هایی از جاذبه های گردشگری ژاپن که در این مقاله معرفی کردیم، تنها چند مورد از معروف ترین جاهای دیدنی هستند که در سفر اول خود، باید حتما تجربه کنید.

 

منابع: TravelTriangle

PlanetWare

Touropia

4.8/5 - (17 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *