تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی کشمیر

جاهای دیدنی کشمیر

فهرست مطالب

کشمیر یکی از زیباترین مقاصد سفر در شمال هند است. در هیچ کجای هند مناظر دیدنی، یخچال های طبیعی، دریاچه های بکر و کوه های بلند به زیبایی کشمیر را نخواهید دید. تابستان، زمستان یا باران موسمی، هر فصلی در کشمیر جذابیت خاص خود را دارد. شگفتی های متعدد طبیعت، فرهنگ، غذاها و تاریخ غنی کشمیر تجربه سفر شما را در تور کشمیر افزایش می دهد.

جاهای دیدنی کشمیر

جاهای دیدنی کشمیر بسیار متنوع هستند ولی در اینجا لیستی از 10 مکان توریستی برتر را لیست می کنیم.

سرینگر

جاهای دیدنی کشمیر - سرینگر

اگر می خواهید روح دره کشمیر را تجربه کنید، توصیه می کنیم یک بار در زندگی از سرینگر دیدن کنید. این شهر یکی از محبوب ترین مقاصد تعطیلات در دره کشمیر است. مکانی است که در آن لمس شفابخش طبیعت را احساس خواهید کرد. این منطقه با کوه های سرسبز هیمالیا پوشیده شده است. سواری های لذت بخش شیکارا و دریاچه های درخشانی که شما را به دنیای آرامش و صلح و باغ های جذاب عصر مغول می برد و اقامت در خانه های قایقی این تجربه را تکمیل می کند.

درختان چینار در ردیف جاده‌ها، بازارهای لذت‌بخش، قلعه‌های باستانی و مراکز معنوی و باغ‌های سیب، شهر را به یک پوستر رویایی تبدیل کرده‌اند. نزدیک شدن به قلب طبیعت، هدیه ای است که سرینگر به شما می دهد.

گلمارگ

جاهای دیدنی کشمیر: گلمارگ

 

گلمارگ بهشت کشمیر در زمستان است که تمام مناظر پوشیده از برف می باشد و فرصت‌های زیادی را برای فعالیت‌های ماجراجویی برفی مانند اسکی، اسنوبرد و هلی‌اسکی و غیره فراهم می‌کند. البته باید گفت که تابستان گولمارگ نیز واقعا رویایی است. چشم انداز گلمارگ در تابستان مانند یک دنیای فانتزی است. چمنزارهای زیبا، کوه های بلند و جویبارهای کوهستانی روز شما را شگفت انگیز می کند.

بخوانید  راهنمای سفر به کشمیر

حالا رسیدن به این منطقه را تصور کنید: از طریق تله کابین به اینجا خواهید آمد که از تپه ها و دره های پوشیده از مه و ابرها عبور می کند. این تجربه یک سعادت است و گلمارگ یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کشمیر می باشد.

سانمارگ

جاهای دیدنی کشمیر: سانمارگ

تصور کنید که در ارتفاع 2730 متری، چمنزار طلایی از قله های مرتفع هیمالیا می درخشد. سانمارگ یکی از محبوب ترین مکان های کوهستانی کشمیر است که می توانید از آن دیدن کنید: یخچال های طبیعی دارای نقش های زیبا، مناظر حومه شهر، مراتع زمردی، دریاچه های کوهستانی با طراوت، پیاده روی آرام بخش در طبیعت. این تجربه های گشت و گذار باعث می شود احساس کنید که در حال تعقیب فرشتگان هستید! سانمارگ جایی است که در آن احساس طراوت خواهید کرد.

دره بتاب

دره بتاب

دره بتاب شما را به سرزمین آرامش و سکوت می برد. لمس طبیعت به شما این احساس را می دهد که در حال حرکت در فراطبیعت هستید! اینجا یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کشمیر برای زوج‌ها است تا لحظات عاشقانه‌ای را برای خود رقم بزنند. مراتع سرسبز، کوه های پوشیده از برف، جویبارهای آرامش بخش، زیبایی و سرزندگی را به محیط می بخشد. همچنین دره بتاب یکی از پایگاه های محبوب برای کوهنوردی و کمپینگ است و زائران به سمت امارنات یاترا مقدس حرکت می کنند.

پاهالگام

جاهای دیدنی کشمیر: پاهالگام

مناظر دلربا و زیبای پاهالگام قطعا شما را جادو می کند. تلاقی رودخانه ششناگ و لیدار، مسیرهای کوهنوردی هیجان انگیز، جنگل های جذاب، علفزارهای آلپ، دره های مسحورکننده و مکان های پیک نیک، پاهالگام را به مقصدی رویایی تبدیل می کند. استراحت کردن و تماشای کوه‌های پوشیده از صنوبر بلند و فضای سبز فراوان بسیار تسکین دهنده است.

بخوانید  شهر سرینگر یا سریناگر

یوسمارگ

جاهای دیدنی کشمیر: یوسمارگ

یوسمارگ مانند بسیاری از جاهای دیدنی کشمیر، منطقه ای به دور از دنیای مدرن پر هرج و مرج است. این چمنزار وسیع خانه رودخانه دلربای دود گانگا است و به قدری زیبا به نظر می رسد که دوست دارید برای همیشه در اینجا زندگی کنید. درختان متعدد سیب، زیارتگاه های صوفیان، جنگل های عمیق و کوه های پوشیده از برف شما را طلسم می کند. علاوه بر این، دامنه های یوسمارگ مکانی فوق العاده برای اسکی در زمستان است. برای طبیعت گردی می‌توانید به کوتی تاتا و قله‌های سنگ صاف بروید و دریاچه نیلانگ مکان مناسبی برای پیک نیک است.

دودپاتری (دره شیر)

دودپاتری یا دره شیر

اگر به دنبال مقصدی منحصر به فرد در دره کشمیر هستید، دره شیر مکانی است که باید از آن دیدن کنید. داستان جالبی پشت نام دوده پاتری نهفته است. می گویند یکی از قدیس های معروف کشمیر شیخ الاعلام شیخ نورالدین نورانی در اینجا نماز خوانده است. روزی او برای اقامه نماز در چمنزارها در جستجوی آب بود، پس با چوب خود زمین را کند اما به جای آب شیر بیرون آمد. او به شیر گفت که از تو فقط برای نوشیدن می توان استفاده کرد نه برای وضو. با شنیدن این حرف، شیر حالت خود را به آب تغییر داد. از آن پس، چمنزار آب با ظاهری شیری دارد و دره شیر نامیده می شود.

دوده پاتری با جنگل‌های کاج، صنوبر و دئودار، مراتع طبیعی، مناظر گل و پوشش گیاهی سرسبز گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

سینتان تاپ

سینتان تاپ

سینتان تاپ که بین دره برنگ کشمیر جنوبی و کیشتوار قرار دارد، کوه زیبایی است که چشم انداز پانورامای 360 درجه از کل جامو و کشمیر را ارائه می دهد. این منطقه در طول سال پوشیده از برف است و حتی می توانید در تابستان از برف سینتان تاپ لذت ببرید. این مکان همچنین فعالیت‌های پاراگلایدر و اسب‌سواری را ارائه می‌دهد. علاقه مندان به ماجراجویی می توانند کوهنوردی، اسکی و کوهنوردی را نیز امتحان کنند.

بخوانید  خانه های قایقی کشمیر

دریاچه های کشمیر

دریاچه های کشمیر

وقتی صحبت از سفر به کشمیر به میان می آید، نمی توان دریاچه های آن را فراموش کرد. دریاچه‌های آلپی نفس‌گیر با چشم انداز کوه‌های ناهموار، چمن‌زارهای سرسبز و دره‌های آرامش‌بخش، دل هر گردشگری را می رباید. در دریاچه های کشمیر، جادوگر طبیعت فرا می رسد و شما را افسون می کند. هیچ دریاچه ای نمی تواند زیبایی این منطقه را شکست دهد. اگر علاقه مند به طبیعت گردی هستید، می توانید ترکینگ در امتداد مسیرهای دریاچه های کشمیر را امتحان کنید که درجه سختی متوسطی دارد.

داکسوم

جاهای دیدنی کشمیر: داکسوم

مطمئن باشید که زیبایی داکسوم برای همیشه در قلب شما حک خواهد شد. اگر هنرمند هستید، مناظر خیره کننده آن الهام بخش شما برای کشیدن تصاویر زیبا خواهد بود. برای عکاسان، سوژه های عکاسی بسیار است و زوج ها می توانند زیباترین لحظه های عاشقانه خود را تجربه کنند. وقتی صحبت از جاهای دیدنی کشمیر به میان می آید، داکسوم قطعا در لیست قرار می گیرد.

اگر تجربه جنگل های تاریک سوزنی برگ، چمنزارهای چمنزار، چشمه های طبیعی، فرصت های کمپینگ و کوهنوردی و ماهیگیری قزل آلا در رودخانه برینگی، وارد قلب شما شود، تا ابد خاطره آن برای شما زنده خواهد ماند.

 

منابع: TourMyIndia

TripAdvisor

TravelTriangle

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *