تور ویتنام

حیات وحش و پارک های ملی کنیا

حیات وحش و پارک های ملی کنیا

پارک های ملی کنیا - نارون اکوتور

فهرست مطالب

پارک های ملی کنیا بسیار زیاد و متنوع هستند. با مجموعه وسیعی از چیزهای باورنکردنی برای دیدن و فعالیت های سرگرم کننده. جای تعجب نیست که کنیا هر ساله پذیرای بازدیدکنندگان زیادی از سراسر جهان است. سواحل زیبا، شهرهای بین‌المللی و البته مناظر خیره‌کننده، همگی برای جذب مسافران به کنیا دست به دست هم می دهند.

این کشور که به‌خاطر سافاری‌هایش مشهور است و «پنج حیوان بزرگ» یا “Big Five” معروف را در خود جای داده است، پارک‌های ملی خیره‌کننده زیادی دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید. در تور کنیا نارون اکوتور از پارک ملی ماسای مارا که از شناخته شدنی پارک های ملی این کشور است، بازدید می شود. در اینجا به معرفی حیات وحش کنیا و ۱۰ مورد از محبوب ترین پارک های ملی کنیا می پردازیم.

حیات وحش کنیا

کنیا یکی از برترین مقاصد حیات وحش در جهان است. تنوع حیات وحش کنیا بسیار متنوع است و به خاطر رخدادهایی مانند مهاجرت بزرگ، پارک های ملی کنیا بسیار مورد توجه واقع شده اند. بسیاری از پارک های کنیا به خوبی محافظت می شوند و حیوانات در محیط طبیعی خود زندگی می کنند.

معرفی بهترین پارک های ملی کنیا

در این بخش، بهترین پارک های ملی کنیا را به ترتیب براساس کمترین محبوبیت تا محبوب ترین معرفی می کنیم.

۱۰. پارک ملی سیبیلوی Sibiloi

پارک ملی سیبیلوی - نارون اکوتور

اگرچه سنگ های آتشفشانی خیره کننده این پارک را برای بازدید لذتبخش می کند اما سیبیلوی به دلایل متعددی مورد توجه واقع شده است. ظاهر وحشی آن اندکی این واقعیت را زیر سوال می برد که در این منطقه می توان خاستگاه بشر را جستجو کرد. در نتیجه، این پارک دارای مکان‌های باستان‌شناسی متعددی است که آغاز بشریت را مستندوار به تصویر می کشد.

موزه کوبی فورا یکی از این مکان‌ها است و فسیل‌های جالب بسیاری را در خود جای داده است که قدمت آنها به هزاران سال پیش می‌رسد. سیبیلوی که در شمال کنیا در سواحل دریاچه تورکانا واقع شده است، پارکی الهام‌بخش با مناظر خیره‌کننده زیادی بازدید کردن است.

هزاران کروکودیل در کنار دریاچه وجود دارند و شیرها و پلنگ ها نیز در این منطقه خشک زندگی می کنند. تاریخ باستانی، مناظر خیره کننده و حیات وحش زیبا، پارک ملی سیبیلوی را به مکانی لذت بخش برای بازدید تبدیل کرده است.

۹. پارک ملی کوه کنیا

پارک ملی کوه کنیا - نارون اکوتور

برای مسافران ماجراجو، پارک ملی کوه کنیا هر چیزی را فراهم کرده و مجموعه ای شگفت انگیز از اکوسیستم های متنوع را در خود جای داده است. این پارک به خاطر کوه برجسته ای که بر منطقه چیره شده، به نام پارک ملی کوه کنیا معروف شده است.

کوه کنیا که دومین قله مرتفع آفریقا بعد از کلیمانجارو است، برف زیبایی دارد که منظره چشمگیری به این منطقه خشک و وحشی می دهد و کوهنوردانی را به صعود دعوت می کند. برخلاف دیگر پارک‌های ملی کنیا که به حیات وحش خود معروف هستند، این پارک مناظر باورنکردنی و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزش را ارئه کرده و بازدیدکنندگان را از این طریق به خود جذب می کند.

بخوانید  پارک ملی ناکورو

۸. پارک ملی دریایی مالیندی

پارک ملی دریایی مالیندی - نارون اکوتور

این پارک ملی دریایی وسیع درست در سواحل مالیندی قرار دارد. پارک ملی مالیندی به خاطر داشتن سواحل زیبا، ارزش بازدید را دارد.

این سواحل در اقیانوس هند واقع شده اند و اغلب ادعا می شود که مالیندی اولین پارک ملی دریایی بود که در کل قاره آفریقا ایجاد شد. سفر با قایق در آب‌های آرام لذت‌بخش است و اگر خوش شانس باشید، می توانید دلفین های بازیگوش را مشاهده کنید که آزادانه شنا می کنند.

این پارک ملی با زندگی دریایی گسترده، دارای مکان های بسیاری برای غواصی است. جنگل‌های حرا، صخره‌ها و تالاب‌ها شما را ترغیب می‌کنند که بارها از مالیندی دوست‌داشتنی بازدید کنید.

۷. پارک ملی Tsavo East

پارک ملی ساوو بزرگترین پارک کنیا - نارون اکوتور

پارک ملی ساوو Tsavo East بزرگترین پارک ملی کنیا و مکانی فوق‌العاده برای بازدید از حیات وحش است که می توانید تنوع فراوانی از موجودات را تماشا کنید.

گله‌های فیل در پارک پرسه می‌زنند و دیدن آن‌ها در حال رفت و آمد بر روی خاک سرخ اطراف آب ها تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

مسافران زیادی به خاطر فضای وحشی و بکر به پارک ملی ساوو می‌روند تا فرصتی برای دیدن Big Five داشته باشند. شیرها، کرگدن‌های سیاه، گاومیش‌ها، فیل‌ها و پلنگ‌ها همگی در این پارک ملی زندگی می‌کنند و همین حیات وحش متنوع است که Tsavo East را به جاذبه‌ای کم نظیر تبدیل کرده است.

۶. پارک ملی آمبوسلی

پارک ملی آمبوسلی - نارون اکوتور

پارک ملی آمبوسلی به دلیل پیشروی کلیمانجارو در پس زمینه، همیشه زیبا و باشکوه به نظر می رسد. البته خود پارک پتانسیل کافی در خود دارد تا اشتیاق شما را برای ماجراجویی تقویت کند. گله‌های عظیم فیل‌ها در حالی که دسته‌هایی از پرندگان رنگارنگ بالای سرشان پرواز می‌کنند، منظره تماشایی برای بازدید و همچنین عکاسی ایجاد می کند.

آمبوسلی که به خاطر حیات وحش خود شهرت دارد، یک گزینه عالی برای گردشگران کنیا است؛ زیرا یکی از بهترین مکان‌های جهان با انواع اکوسیستم های مختلف موجود در پارک، برای تماشای حیوانات در زیستگاه طبیعی آنها است.

همچنین از رانندگی در این منطقه خسته نخواهید شد؛ زیرا تالاب ها در مقابل چشمان شما هستند که به ساوانا و چشمه های گوگردی می پیوندند. پارک ملی آمبوسلی برای مسافرانی که به دنبال شناخت فرهنگ محلی مردم کنیا هستند، جامعه ماسایی را ارائه می دهد که در اطراف آن زندگی می کنند.

۵. پارک ملی دروازه جهنم

پارک ملی دروازه جهنم - نارون اکوتور

دروازه جهنم نسبت به دیگر پارک های ملی کنیا کوچکتر است اما جاذبه های خود را با تراکم بیشتری ارائه می دهد. ویژگی های زمین شناسی خیره کننده ای بر دروازه جهنم حاکم است و شامل دره های چشمگیر می باشد. برج فیشر به عنوان یک صخره‌ای شگفت‌انگیز، یکی از عناصر زمین شناختی منطقه است  که ارزش بازدید را دارد.

تنگه وحشی دروازه جهنم نیز یکی از جاذبه های اصلی پارک است. در اینجا بازدیدکنندگان میان دیوارهای باریک قدم می زنند تا اینکه به آرامی به یک دره وسیع برسند. پارک ملی دروازه جهنم که تا حدی به دلیل نزدیکی به نایروبی و هزینه های ورودی ارزان آن محبوبیت دارد و توصیه می شود از آن بازدید کنید.

بخوانید  پارک ملی هلز گیت یا دروازه جهنم در کنیا

چشم انداز انیمیشن «شیر شاه» تا حدی از این پارک ملی الهام گرفته است و دروازه جهنم به همین اندازه باشکوه می باشد.

۴. پارک ملی نایروبی

پارک ملی نایروبی - نارون اکوتور

این پارک ملی در فاصله کمی دورتر از نایروبی پایتخت کنیا قرار دارد و از در دسترس ترین پارک های ملی کنیا برای بازدید است. پس‌زمینه پارک از آسمان‌خراش‌ها و بلوک‌های اداری محدوده شهر تشکیل شده است. دیدن غول‌های حیات وحش در حالی که غول های ساخت بشر در خط افق نایروبی پشت سرشان قرار دارند، منظره عجیبی است.

اگر قصد پرواز به فرودگاه جومو کنیاتا را داشته باشید و به اندازه کافی خوش شانس باشید که یک صندلی در کنار شیشه گیرتان بیاید، می توانید حیواناتی را که در زیر پرسه می زنند، ببینید که یک تجربه ناب برای شما خواهد بود.
در طول اقامت خود در نایروبی حتما از پارک دیدن کنید.

دشت‌های باز برای ماجراجویی بسیار مناسب هستند؛ همچنین مسیرهایی برای ترکینگ نیز وجود دارد. پس فرصت بازدید از پارک ملی نایروبی را از دست ندهید.

۳. پارک ملی دریاچه ناکورو

پارک ملی دریاچه ناکورو - نارون اکوتور

پارک ملی دریاچه ناکورو به فلامینگوهای صورتی اش که در ساحل دریاچه جمع می‌شوند، شهرت یافته است. سایه های صورتی فلامینگوها و ابرهای سفید پنبه ای سطح آب را می پوشاند. دریاچه ناکورو منظره ای زیبا را به تصویر می کشد که در نوع خود واقعا بی نظیر است.

کرگدن های متعددی در پارک پرسه می زنند و بابون ها و میمون ها را اغلب می توان در حال بازی در میان درختان دید. همچنین آبشار ها و صخره ها در اطراف خودنمایی می کنند.

اکوسیستم های متنوع و ۵۵۰ گونه گیاهی ارائه شده توسط پارک، آن را برای بازدید جذاب می کند.

۲. پارک ملی مرو

پارک ملی مرو - نارون اکوتور

پارک ملی مرو در شمال کنیا، یک بیابان رام‌نشده با جنگل‌های سرسبز، رودخانه‌های همجوار، باتلاق سرسبز و علف‌زارها است.

مرز غربی مرو توسط تپه‌های نیامبنی احاطه شده است که در بالای آن جنگل‌های حفاظت‌شده قرار دارد و سرچشمه 13 رودخانه دائمی است که در حوزه پارک قرار می گیرند. این بهشت دورافتاده و بکر فرصتی برای مشاهده گورخرها، فیل، مار، گاومیش و بیش از 427 گونه پرنده فراهم می کند.

پارک ملی مرو با کتاب و فیلم “آزاد متولد شده” یا “Born free” مرتبط است و بسیاری از بازدیدکنندگان در اینجا از آن نقل قول می‌کنند و یکی از اهداف بازدید آنها، مراجعه به مکان هایی است که در فیلم نمایش داده می شود. امروزه پارک ملی مرو از ۴۰ کرگدن سفید و ۲۰ کرگدن سیاه محافظت می‌کند و می توانید آن ها را تماشا کنید

۱. پارک ملی ماسای مارا

پارک ملی ماسای مارا شناخته شده ترین پارک ملی کنیا

پارک ملی ماسای مارا یکی از شناخته‌شده‌ترین و پربازدیدترین پارک های ملی کنیا است. ماسای مارا که در مرز پارک ملی سرنگتی تانزانیا قرار دارد، یک مکان عالی برای سافاری در تمام طول سال است. چرا که میزبان گربه های وحشی، دشت‌های وسیع و پوشش گیاهی فراوان و پرندگان است.

بخوانید  جاهای دیدنی کنیا

ذخیره گاه ماسای مارا یکی از میزبانان اصلی مهاجرت بزرگ است. از ماه جولای تا نوامبر، صدها هزار حیوان وحشی از پارک سرنگتی به ماسای مارا حرکت می کنند. یکی دیگر از علل محبوبیت ماسای مارا نزدیکی به نایروبی است و به همین خاطر می تواند شلوغ باشد. به خصوص در فصل خشک که تماشای حیات وحش در بهترین حالت است.

حیواناتی که شانس دیدنشان را در ماسای مارا دارید، شامل بیگ فایو: شیر، پلنگ، فیل، بوفالو، کرگدن سیاه، گورخر، غزال، ایمپالا، زرافه، کرگدن، تمساح، کفتار، یوزپلنگ، شغال، روباه، کرکس، لک لک، شترمرغ، عقاب، و … می باشد.
به این ترتیب، سافاری ها می توانند مجموعه عظیمی از حیات وحش را در هر زمانی از سال ارائه دهند و برای شما لذت بخش باشد.

سوالات متداول درباره حیات وحش کنیا

حیات وحش کنیا

بهترین مکان برای تماشای شیرها در حیات وحش کنیا کجاست؟

حفاظتگاه مارا نایبوشو یکی از بهترین مکان ها برای دیدن تجمع شیرها در حیات وحش کنیا است. حدود 100 شیر در این منطقه حفاظت شده زندگی می کنند که آن را به یکی از متراکم ترین مناطق برای شیرها در جهان تبدیل می کند.  پارک ملی مرو و لویسابا نیز مکان‌های عالی برای تماشای شیرها هستند.

بهترین مکان برای دیدن پلنگ در حیات وحش کنیا کجاست؟

پلنگ ها در بین ۵ حیوان بزرگ، گریزان ترین موجودات هستند. با این حال، پارک ملی نایروبی و پارک ملی آمبوسلی بهترین مکان ها برای دیدن پلنگ ها هستند. اگر خوش شانس باشید، در پارک ملی ماسای مارا نیز احتمال دیدن پلنگ ها را خواهید داشت.

بهترین مکان برای دیدن فیل در حیات وحش کنیا کجاست؟

فیل ها حیواناتی هستند که به راحتی در حیات وحش کنیا قابل مشاهده هستند. بهترین مکان‌ها برای یافتن جمعیت فیل‌ها پارک ملی آمبوسلی و پارک ملی لوا است. در پارک ملی لوا حدود ۴۰۰ فیل زندگی می کنند.

بهترین مکان برای دیدن کرگدن در حیات وحش کجاست؟

بهترین مکان برای دیدن کرگدن ها در کنیا Ol Pejeta است. این منطقه حفاظت شده محل زندگی دو کرگدن سفید شمالی باقی مانده در جهان است که هر دو کرگدن، ماده هستند. همچنین این منطقه دارای بیشترین جمعیت کرگدن های سیاه و کرگدن های سفید جنوبی است. پارک ملی نایروبی نیز، یکی دیگر از مکان های عالی برای تماشای کرگدن ها در حیات وحش کنیا است. این پارک دارای 50 کرگدن سیاه در معرض خطر انقراض است که متراکم ترین جمعیت این کرگدن ها در جهان است.

بهترین مکان برای دیدن بوفالو در حیات وحش کنیا کجاست؟

بهترین مکان برای تماشای بوفالوها در کنار کرگدن ها، در کنار دریاچه ناکورو است. همچنین در پارک ملی دروازه جهنم نیز می توانید بوفالوها را ببینید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی حیات وحش کنیا و معرفی برترین پارک های ملی کنیا پرداختیم. کدام یک از پارک ه را بهترین پارک ملی این کشور می دانید؟ آیا تجربه سفر به کشور کنیا را داشته اید؟ دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

منابع: Brilliant-Africa

TravelTriangle

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *