تور ویتنام

narvan logo

مسیر پیمایش خلخال به اسالم

مسیر پیمایش خلخال به اسالم

مسیر پیمایش خلخال به اسالم

فهرست مطالب

مسیر پیمایش خلخال به اسالم بدون شک یکی از معروف ترین مسیرهای طبیعت گردی در بین کوهنوردان و طبیعت گردان است.
این مسیر ۳۱ کیلومتری یکی از قدیمی ترین مسیرهای مالرو بین روستاییان می باشد که از روستای اندبیل در شرق شهر خلخال در استان اردبیل شروع می شود و در نهایت به روستای لاکتاشون در نزدیکی جاده معروف خلخال به اسالم در استان گیلان به پایان می رسد. ترکینگ خلخال به اسالم از محبوب ترین تورهای طبیعتگردی نارون می باشد.

مسیر پیمایش خلخال به اسالم

این مسیر ترکینگ همانند غالب ترکینگ ها از ارتفاع بالاتر (۱۶۶۰ متر بالاتر از سطح دریا) به ارتفاعات پایین تر (۶۰ متر بالاتر از سطح دریا) می باشد.

معمولا مسیر پیمایش خلخال به اسالم در دو روز طی می شود و در این مقاله مجموعه نارون تلاش کرده است کامل ترین اطلاعات را در خصوص ترکینگ خلخال به اسالم برای شما عزیزان جمع آوری کند.

روز اول پیمایش خلخال به اسالم:

از کنار مجموعه تفریحی اندبیل با شیب نسبتا متوسط در حدود ۴۵ دقیقه پیمایش به بالای تپه ای خواهیم رسید که منظره ای بی نظیر از کوههای گیلان را خواهیم دید.

بخوانید  جاهای دیدنی لرستان

سرپایینی به سمت روستای خرخونی

با ادامه مسیر به سمت پایین از بخش جنگلی که معروف به دالان بهشت است، عبور خواهیم کرد و به روستای تقریبا خالی از سکنه خرخونی خواهیم رسید. در این روستا در فصل های گرم معمولا به طور موقت روستاییان ساکن هستند و می توان از اقامت و چای، غذای محلی آن ها استفاده کرد.

روستای خرخونی

این محل به دلیل داشتن آب و دشت با منظره زیبا محل مناسبی برای صرف نهار و هم چنین کمپ می باشد. مسیر بعد از صرف نهار با شیب تند به سمت رودخانه ناورود ادامه خواهد داشت.
در فصل های پاییز و روزهای بارانی به دلیل شیب زیاد و لغزنده بودن مسیر باید کفش و باتوم همراهتان باشد و پیمایش در این روزها نیاز به احتیاط بیش تری دارد. بعد از پایین آمدن از شیب تند و گذر از رودخانه ناورود به روستای ناو بالا خواهید رسید که مانند روستای قبل خالی از سکنه است و به نسبت روستای ناو پایین امکانات چندانی ندارد.

بخوانید  پیمایش مسیر نئور به سوباتان

روستای ناو بالا در حاشیه ناورود

با ادامه مسیر به روستای ناو پایین خواهید رسید که دارای مسجد، سرویس بهداشتی، سوپرمارکت و خانه اجاره ای است و به دلیل داشتن امکانات، گزینه مناسبی برای اقامت یا کمپ می باشد.

روستای ناو پایین

تا اینجای مسیر حدود ۱۲ کیلومتر از مسیر پیمایش خلخال به اسالم را طی کرده اید و ادامه مسیر از روستای ناو پایین تا دریابن جاده خاکی نیسان رو می باشد که پیشنهاد می کنیم با نیسان پیموده شود.
قبل از رسیدن به کافه مازیار، در کنار مزرعه پرورش ماهی، به دلیل وجود چشمه و زمین صاف محل مناسبی برای برپایی کمپ وجود دارد که هم می توانید از مزرعه ماهی بخرید و کباب کنید و هم از کافه مازیار در نزدیک کمپ غذای کبابی و هر انچه که لازم دارید را تهیه کنید.
بعد از برپایی کمپ با پیمودن مسیر ۳۰ دقیقه ای از میان تنگه جنگلی و سنگی به آبشار زیبای دریابن خواهید رسید.

آبشار دریابن

این آبشار با ارتفاع ۳۰ متر و داشتن حوضچه ای در زیر آن، محل خوبی برای آبتنی در تابستان می باشد.

بخوانید  کویر تل شیطان یا دق سرخ

روز اول: اندبیل به دریابن
مسافت طی شده: 20 کیلومتر (km)،  400 متر ↑، 1310 متر ↓

روز دوم پیمایش خلخال به اسالم:

مسیر امروز از محل کمپ تا روستای لاکتاشون زیباترین و جنگلی ترین بخش مسیر است که با ۱۱ کیلومتر پیمایش در حاشیه رودخانه به روستا و انتهای مسیر خواهد رسید.

مسیر به سمت روستای لاکتاشون

در طول مسیر ۳۱ کیلومتری البته با محاسبه بخشی از مسیر که با نیسان طی می شود، بعد از گذر از دریابن هیچ روستایی تا قبل از لاکتاشون وجود ندارد و لازم است به این موضوع توجه داشته باشید اما در طول مسیر چندین چشمه وجود دارد که از آن ها می توانید استفاده کنید.
بعد از رسیدن به لاکتاشون چندین اقامتگاه و رستوران وجود دارد که استفاده از غذایی محلی آن ها می تواند خستگی دو روز ترکینگ را از تن شما به در کند.

روز دوم: دریابن به لاکتاشون
مسافت طی شده: 11 کیلومتر (km)،  100 متر ↑، 760 متر ↓

4.2/5 - (5 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام ترکینگ شبانه تل شیطان

تصاویر ترکینگ تل شیطان - نارون اکوتور (1)

تورهای موجود

روزها
ساعت
دقیقه
ثانیه ها

ثبت نام ترکینگ خلخال به اسالم

تصاویر ترکینگ خلخال به اسالم نارون اکوتور (1)

تورهای موجود

روزها
ساعت
دقیقه
ثانیه ها
روزها
ساعت
دقیقه
ثانیه ها
روزها
ساعت
دقیقه
ثانیه ها