تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی کیوتو

جاهای دیدنی کیوتو

جاهای دیدنی کیوتو

فهرست مطالب

کیوتو، پایتخت باستانی ژاپن، همیشه در لیست محبوب ترین جاهای دیدنی ژاپن قرار دارد. کیوتو شهر فوق العاده ای برای بازدید در تمام طول سال است که در لیست مقاصد گردشگری تور ژاپن نارون اکوتور نیز قرار گرفته است. جاهای دیدنی کیوتو بسیار متنوع هستند که گردشگران زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. هنگامی که می خواهید از کیوتو دیدن کنید، ممکن است در تنوع جاذبه های این شهر غرق و سردرگم شوید اما در این مقاله می توانید 10 مورد بهترین جاهای دیدنی کیوتو را پیدا کنید.

جاهای دیدنی کیوتو

کیوتو قدیمی‌ترین شهر ژاپن است و برای بیش از 1000 سال (از 794 تا 1868) به عنوان پایتخت ژاپن و محل اقامت امپراتور بوده است. در طی قرن‌ها، بخش های زیادی از این شهر به خاطر جنگ‌ها و آتش‌سوزی‌های زیادی ویران شده است اما به خاطر ارزش تاریخی و فرهنگی، بازسازی و حفظ شده است. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی کیوتو می پردازیم.

کاخ سلطنتی کیوتو

کاخ سلطنتی کیوتو

کاخ امپراتوری کیوتو که با عنوان کیوتو گوشو نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین نقاط تاریخی کیوتو است که دسترسی مناسبی از مرکز شهر دارد. کاخ امپراتوری کیوتو برای بیش از 1000 سال اقامتگاه خانواده امپراتوری بوده است. ساختمان فعلی پس از آتش‌سوزی سال 1855 بازسازی شد اما معماری باستانی خود را حفظ کرد. این مکان در پارک وسیع کیوتو گیون واقع شده است و می توانید از باغ زیبا و سایر مکان های تاریخی مهم منطقه دیدن کنید.

بخوانید  راهنمای سفر به کیوتو

قلعه نیجو

قلعه نیجو

قلعه نیجو که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، در فاصله چند قدمی کیوتو گیون قرار دارد. این قلعه در سال 1603 ساخته شد و به عنوان اقامتگاه موقت امپراتور هنگام بازدید از توکیو و کیوتو گوشو مورد استفاده قرار گرفت. بازسازی وسیعی روی قلعه نیجو در زمان امپراتوری ادو انجام شد که برای نمایش قدرت امپراتور در نقاشی های روی درهای کشویی بود.

بخوانید  جاهای دیدنی توکیو

معبد کینکاکوجی

معبد کینکاکوجی

معبد کینکاکوجی که به عنوان غرفه طلایی نیز شناخته می شود، یک معبد بودایی است که به دلیل طراحی خیره کننده و پوشش ورقه طلا روی آن، به طور گسترده ای بین معابد کیوتو شناخته و محبوب شده است. همچنین می توانید در باغ سنتی ژاپنی اطراف معبد قدم بزنید. در زمستان، اگر خوش شانس باشید، منظره باشکوه معبد طلایی پوشیده از برف را می توانید ببینید.

معبد گینکاکوجی

معبد گینکاکوجی

با این که دو معبد کینکاکوجی و گینکاکوجی نام های مشابهی دارند، اما دو معبد متفاوت هستند که در مناطق مختلفی از کیوتو قرار گرفته اند. معبد گینکاکوجی از محبوب ترین معابد ژاپن، دارای باغ مجلل و سازه‌های زیبا است و یکی از برترین جاهای دیدنی کیوتو برای بازدید می باشد. این معبد قبل ها در قرن پانزدهم، ویلای بازنشستگی شوگان آشیکاگا یوشیماسا بود و معنی این معبد، غرفه نقره ای می باشد. او قصد داشت که بنا را با نقره تزیین کند که هرگز محقق نشد و پس از مرگ او، این ویلا تبدیل به یک معبد شد.

توجه داشته باشید که گینکاکوجی یکی از محبوب‌ترین دیدنی های کیوتو است و تقریباً همیشه شلوغ می شود. مخصوصاً در فصل بهار و پاییز که فصل شکوفه های گیلاس ژاپن است. توصیه می کنیم که بلافاصله پس از باز شدن یا درست قبل از بسته شدن معبد، از آن بازدید کنید.

معبد تنریوجی

معبد تنریوجی

معبد تنریوجی، یکی از جذاب‌ترین باغ‌ها را در کل کیوتو دارد، به‌ویژه در فصل‌های شکوفه های گیلاس بهاری و فصل‌های پاییزی. این معبد متعلق به قرن چهاردهم است و با پس‌زمینه‌ای از کوه‌های آراشیاما، یک نمونه معبد بی نظیر برای بازدید است.

در قرن چهاردهم، یک کشیش ذن خواب اژدهایی را دید که از رودخانه مجاور برمی خیزد و پس از آن، این معبد ساخته شد. از این رو معبد، تنریو نامیده می شود که به معنای اژدهای آسمانی است.

معبد انریاکوجی

معبد انریاکوجی

معبد انریاکوجی در رشته کوه شرقی کیوتو در کوه هیزان واقع شده است و یکی از مهم ترین معابد تاریخ ژاپن و مقر فرقه تندای بودیسم ژاپنی است. بسیاری از راهبان تأثیرگذار در انریاکوجی تحصیل کردند، از جمله بنیانگذاران تعدادی فرقه بعدی مانند فرقه سرزمین خالص، ذن و نیچیرن. از معبد انریاکوجی به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های کیوتو دیدن کنید.

بخوانید  بهترین هتل های کیوتو

معبد فوشیمی ایناری

بازدید از فوشیمی ایناری در کیوتو

معبد فوشیمی ایناری از معروف ترین جاهای دیدنی کیوتو است که بیشتر گردشگران برای بازدید آن به شهر کیوتو سفر می کنند. معبد فوشیمی ایناری در بخش جنوبی شهر قرار دارد و چیزی که آن را بسیار خاص و محبوب می کند، راهروی طولانی از ستون های قرمز است که به نام Senbon Torii شناخته می شوند. از این جاذبه کیوتو که به نماد این شهر تبدیل شده است، حتما بازدید کنید.

منطقه گیون

منطقه گیون در کیوتو

منطقه گیون که اغلب به عنوان منطقه گیشا توصیف می شود، منطقه تفریحی معروفی است که خانه های زیبا با معماری سنتی در آن قرار دارند و برای قدم زدن در بافت تاریخی و سنتی شهر، توصیه می شود. برای کسانی که می خواهند تجربه ای خاص از فرهنگ سنتی ژاپن داشته باشند، پیشنهاد می کنیم که از نمایش های سنتی گیشا نیز دیدن کنند.

بخوانید  بهترین ریوکان های ژاپن

پل توگتسوکیو

پل توگتسوکیو

منطقه آراشیاما یکی دیگر جاهای دیدنی کیوتو است که حدود یک ساعت با مرکز کیوتو فاصله دارد. در مقایسه با سایر مناطق شهر کیوتو، آراشیاما نسبتاً خلوت است که به خاطر فاصله آن از مرکز شهر می باشد. با این حال، به محض ورود به این منطقه زیبا، متوجه خواهید شد که دقیقا همان جایی است که همه باید برای تجربه فرهنگ واقعی ژاپن و همسو شدن با طبیعت به آنجا بروند. پل توگتسوکیو، یک پل چوبی طولانی با چشم اندازی بی نظیر به کوه آراشیاما در پس زمینه است که نقطه عطف منطقه آراشیاما می باشد.

باغ های بامبو

باغ های بامبو کیوتو

جنگل بامبو ژاپن در آراشیاما همیشه مملو از گردشگران است، اما به علت وسعت زیاد، همیشه فضایی خلوت و آرام برای لذت بردن از جنگل می توانید پیدا کنید. به جنگل بامبو بروید و از زیبایی شگفت انگیز و صدای حرکت بامبوها در باد لذت ببرید. این تجربه، یک خاطره فراموش نشدنی از کیوتو برایتان خواهد بود.

مسیر فیلسوف

پیاده روی فیلسوف ها و ساکورا

مسیر فیلسوف، یکی از دلپذیرترین پیاده روی های شهر کیوتو است. این مسیر، پوشیده از انواع گیاهان، گل ها و درختان زیبا است و یک پیاده روی در این مسیر را توصیه می کنیم. مسیر فیلسوف را امتداد کانال مملو از درختان گیلاس که در بهار شکوفا می شوند، دنبال کنید. قدم زدن در این مسیر زیبا، حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد و در نهایت، به معبد گینکاکوجی ختم می شود که بازدید از این معبد را نیز می توانید به همراه مسیر فیلسوف برنامه ریزی کنید.

نام مسیر فیلسوف از نیشیدا کیتارو فیلسوف قرن بیستم کیوتو گرفته شده است که گفته می‌شود افکار فلسفی خود را در طول این مسیر، پرورش می داد.

شهر اوجی

شهر اوجی کیوتو

اوجی یک شهر کوچک است که کمی دورتر از شهر کیوتو قرار دارد. شهرت اوجی به خاطر چای ماچا و معبد تاریخی آن است. معبد بیودو در دوره هیان ساخته شده است که تصویر آن روز سکه 10 ینی نیز، حکاکی شده است. از برند چای محبوب ماچا بنوشید و به عنوان سوغاتی نیز می توانید از این چای تهیه کنید.

خانه های شناور اینه

خانه های شناور اینه

اینه در شبه جزیره تانگو قرار دارد. وجود بیش از 230 خانه شناور در دریا، مناظر منحصر به فرد و زیبایی را در اینه ایجاد می کند. فقط با تاکسی دریایی یا کشتی می توانید به اینه سفر کنید.

خانه های شناور منحصر به فرد در ابتدا برای ماهیگیرانی ساخته شده بود که در طبقه اول آن ماهیگیری می کردند و سپس از طبقه دوم به عنوان محل سکونت خود استفاده می کردند. برای احترام به ساکنان، اگر مایل به کاوش در منطقه هستید، توصیه می شود که یک تور با راهنما داشته باشید.

معبد کیومیزودرا

معبد کیومیزو

وقتی برای اولین بار به کیوتو سفر می کنید، توصیه می‌کنیم از معابد معروف مانند معبد کیومیزو دیدن کنید. کیومیزو یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کیوتو است که در تمام طول سال، همیشه مملو از گردشگران است.

معبد Kiyomizu-dera در وسط کوه قرار دارد و صحنه چوبی سالن اصلی آن به قدری معروف است که افراد زیادی از روی این صحنه، شهر کیوتو را تماشا می کنند و عاشق چشم انداز شهر از این نقطه می شوند. در مسیر رسیدن به معبد، می‌توانید سوغات ژاپن و تنقلات تهیه کنید.

بخوانید  بهترین مراکز خرید ژاپن

منطقه هیگاشیاما

منطقه هیگاشیاما

هیگاشیاما یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کیوتو در مناطق باستانی شهر است. این منطقه دارای خیابان‌های باریک و پرپیچ‌وخم و مغازه‌های سنتی است که می‌توانید به گشت و گذار بپردازید. به زیارتگاه ها و بتکده های زیبا بروید و عکاسی کنید. پاگوداهای هوکان جی و کوکوریزاکو در منطقه هیگاشیاما قرار دارند که بسیار دیدنی هستند. محبوب‌ترین خیابان های این منطقه، نینن زاکا و سنن زاکا هستند که دارای کافه ها، مغازه‌ها و رستوران‌های بازسازی‌شده با نمای چوبی هستند.

معبد یاساکا

معبد یاساکا

معبد یاساکا در منطقه هیگاشیما و آن سوی رودخانه کامو و قرار دارد و به‌خاطر جشنواره‌ها، عروسی‌ها و مهمانی‌های هانامی اش، به یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کیوتو تبدیل شده است. مشهورترین جشنواره ژاپن یعنی گیون ماتسوری در معبد یاساکا در ماه جولای هر سال برگزار می شود. همچنین در فصل بهار، به خاطر شکوفه های گیلاس خود، فضای بسیار زیبایی را ارائه می دهد.

ویلای امپراتوری کاتسورا

ویلا امپراتوری کاتسورا

ویلای امپراتوری کاتسورا در سال 1624 برای شاهزاده هاچیجو توشیهیتو ساخته شد و امروزه یک ویلا با معماری تاریخی باشکوه و یکی از معروف‌ترین باغ‌های تاریخی ژاپن می باشد. این باغ زیبا به گونه ای طراحی شده است که بازدید کنندگان، می توانند هنگام قدم زدن در محیط باغ، چشم اندازهای متنوعی را از مناطق اطراف داشته باشند.

بازار نیشیکی

بازار نیشیکی

اگر احساس گرسنگی می‌کنید، بازار نیشیکی مکانی ایده‌آل برای چشیدن غذاهای سنتی لذیذ ژاپنی در میان فضای بی‌نظیر فروشگاه‌های کوچک است. بازار نیشیکی در بخش مرکزی کیوتو واقع شده و در کنار خیابانی باریک و شلوغ قرار دارند. این بازار در نزدیکی مهمترین جاهای دیدنی کیوتو قرار دارد و به عنوان آشپزخانه کیوتو شناخته می شود!

در نیشیکی انواع غذاها را می توانید امتحان کنید. به عنوان مثال، تاکوتاماگو که یک غذا با اختاپوس کوچک پر شده با تخم بلدرچین آب پز است؛ یوبا، یک غذای سنتی قدیمی است که از شیر سویا تهیه می شود و یا می توانید هامو را امتحان کنید که یک خوراک مارماهی است.

معبد توفوکجی

معبد توفوکجی در پاییز

معبد توفوکجی یکی از معابدی است که هنگام پاییز، برای تماشای منظره زیبای برگ های رنگارنگ شناخته می شود. توفوکجی از معابد اصلی ذن در کیوتو است و سایت معبد بزرگ شامل باغ ذن و قدیمی‌ترین دروازه معابد ذن در ژاپن می باشد که به عنوان گنجینه ملی تعیین شده است.

معبد سانجوسانگندو

مجسمه های معبد سانجوسانگندو

معبد سانجوسانگندو یک معبد بودایی است که با نام مستعار جنگل مجسمه های بودا نیز شناخته می شود؛ زیرا 1001 مجسمه بودا در تالار چوبی طولانی معبد قرار دارد. این معبد که یکی از جالب ترین جاهای دیدنی کیوتو است، به علت تنوع عجیب مجسمه های بودا، گفته می شود که می توانید چهره ای آشنا در بین آنها پیدا کنید! منظره مجسمه هایی که همگی به طور منظم در امتداد سالن معبد قرار گرفته اند، بسیار باشکوه است و بازدید از آن توصیه می شود.

جمع بندی

کیوتو خانه 2000 معبد و زیارتگاه مانند معبد فوشیمی-ایناری، کینکاکوجی (غرفه طلایی) و معبد کیومیزو است. برخی از دیگر جاهای دیدنی کیوتو کاخ امپراتوری و منطقه گیون است. غیر ممکن است که در یک سفر بتوانید از همه زیبایی های کیوتو بازدید کنید اما در این مقاله، تلاش کردیم مهمترین و معروف ترین جاهای دیدنی کیوتو را معرفی کنیم که در اولین سفر به این شهر، توصیه می شود که حتما دیدن کنید.

 

منابع: JapanWonderTravel

LonelyPlanet

TripAdvisor

Japan-Guide

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *