تور ویتنام

narvan logo

جاذبه های گردشگری قرقیزستان

جاذبه های گردشگری قرقیزستان

جاذبه های گردشگری قرقیزستان - نارون اکوتور

فهرست مطالب

جاذبه های گردشگری قرقیزستان اغلب در طبیعت هستند و دریاچه های فوق العاده زیبایی در این کشور وجود دارد. همچنین اسب های قرقیزستان بسیار معروف هستند و دره های باشکوهی در این کشور وجود دارد. اگر قصد سفر به قرقیزستان دارید، حتما باید فرد علاقه مند به طبیعت باشید. البته که شهرهای زیبایی هم در قرقیزستان وجود دارد که می توانید دیدن کنید؛ اما طبیعت قرقیزستان دلیل اصلی سفر به این کشور است. برای آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری قرقیزستان با ما همراه باشید.

 

جاذبه های گردشگری بیشکک

جاذبه های گردشگری بیشکک زیاد است که می توانید 1 الی 2 روز را در این شهر سپری کنید. بیشکک پایتخت قرقیزستان است و اصلی ترین نقطه شروع برای مسافرت و گشت و گذار در این کشور است. همچنین در تور قرقیزستان نارون اکوتور نیز سفر از شهر بیشکک آغاز می شود و می رویم برای دیدن بهترین جاذبه های گردشگری قرقیزستان!

 

جاذبه های گردشکری بیشکک:

میدان الا-تو در بیشکک - نارون اکوتور
میدان الا-تو در بیشکک
  • میدان اصلی شهر یعنی میدان آلا-تو را ببینید.
  • از موزه تاریخ دولتی دیدن کنید که قبلاً به عنوان موزه لنین شناخته می شد. این موزه در میدان آلا-تو واقع شده است و از ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر، از سه شنبه تا شنبه باز است.
  • گشت و گذار در بازار اوش;
  • حمام ژیرگال بانیا که محبوب ترین حمام روسی در قرقیزستان است.
  • بازدید از مسجد مرکزی به عنوان بزرگترین مسجد آسیای مرکزی که قبلاً توسط کشور ترکیه تامین مالی می شد.
  • از کلیسای ارتدکس روسیه شاهزاده مقدس ولادیمیر بازدید کنید
  • در رستوران فیضا غذای محلی نوش جان کنید که گران هم نیست و غذاهای خوشمزه ای دارد.

 

جاذبه های گردشگری قرقیزستان خارج از بیشکک

جاذبه های دیدنی اوش

بعد از بیشکک، جاذبه های دیدنی اوش بسیار زیبا هستند. اوش قدیمی ترین شهر و دومین شهر بزرگ قرقیزستان می باشد که یک نقطه عبور مهم برای مسافران آسیای مرکزی از زمان جاده ابریشم است. برخورد افراد با ملیت های مختلف در شهر اوش باعث ایجاد مردمی چند ملیتی در این شهر شد. اوش پایتخت فرهنگی کشور قرقیزستان است.

جاذبه های دیدنی اوش:

بخوانید  سوغات قرقیزستان
کوه سلیمان در اوش - نارون اکوتور
کوه سلیمان در شهر اوش
  • در بازار جایما، یکی از بزرگترین بازارهای آسیای مرکزی قدم بزنید. بهترین روز برای بازدید از آن یکشنبه و بدترین روز دوشنبه است که بسیاری از فروشگاه ها باز نمی شوند.
  • مجسمه لنین را ببینید که یکی از بزرگترین مجسمه های باقی مانده از او در آسیا است.
  • از کوه سلیمان -تو صعود کنید. کوه سلیمان از دوران پیش از اسلام به عنوان یک کوه مقدس برای مسلمانان و همچنین یک مکان مهم زیارتی برای مردم محلی شناخته شده است. کوه سلیمان تنها سایت میراث یونسکو در کل جمهوری قرقیزستان است و دارای غارها، آثار مذهبی بت پرستان، مسجد، موزه ها و مسیرهای پیاده روی است. از بالای کوه یک چشم انداز بی نظیر از شهر اوش وجود دارد.
  • مجسمه کورمانجان داتکا را ببینید که به عنوان ملکه جنوب شناخته می شود.
  • اسب سواری: اگر ساعاتی را از شهر اوش رانندگی کنید، به دره آلای می رسید که می توانید در آنجا اسب سواری کنید.

 

جاذبه های گردشگری کاراکول

کاراکول مرکز استان ایسیل کول است. این شهر در جنوب دریاچه ایسیل کول قرار دارد که بزرگترین دریاچه در قرقیزستان است و فعالیت های تفریحی زیادی می توان در آنجا انجام داد. کاراکول توسط تزارهای روسی تأسیس شده است و هنوز هم سنت روسی در فرهنگ آنها وجود دارد؛ به ویژه در معماری و آداب و رسوم مردم.

جاذبه های گردشگری قرقیزستان در کاراکول:

دریاچه نمک از زیباترین جاذبه های گردشگری قرقیزستان - نارون اکوتور
دریای مرده قرقیزستان یا دریاچه نمک (توز کول) در ایسیل کول
  • از مسجد رنگارنگ دانگان و کلیسای جامع تثلیث دیدن کنید.
  • اسب سواری
  • در چشمه آب گرم آلتین آرشان آب تنی کنید
  • به آبشار بارسکون بروید که 90 متر ارتفاع دارد.
  • از دریاچه نمک، دریای مرده قرقیزستان در حدود 250 کیلومتری بیشکک و 150 کیلومتری کاراکول دیدن کنید. این دریاچه معروف به توز کول است و درجه شوری بالای دریاچه اجازه غرق شدن را به شما نمی دهد. این آب دارای خواص درمانی نیز می باشد و برای افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند پسوریازیس گزینه بسیار خوبی است.

 

برج بورانا

برج بورانا - نارون اکوتور
برج بورانا

برج بورانا در 70 کیلومتری بیشکک و 12 کیلومتری شهر توکموک قرار دارد و گزینه خوبی برای سفر یک روزه از شهر بیشکک است. برج بورانا یک مناره قدیمی به ارتفاع 25 متر است؛ اگرچه در ابتدای ساخت مناره 44 متر ارتفاع داشته است. به هرحال از زمان احداث راه ابریشم ثبات خود را حفظ کرده است.

بخوانید  سوغات قرقیزستان

در اطراف برج بورانا، مجموعه عظیمی از بالبال های باستانی را می توانید پیدا کنید که نوعی سنگ قبر است و توسط قبایل ترکی که در قرن ششم در این منطقه ساکن بودند، ساخته شده است. اگر علاقه مند به رفتن به بالای مناره هستید، می توانید با پرداخت 2 دلار این کار را انجام دهید.

 

دره اسکازکا یا دره افسانه

دره اسکازکا - نارون اکوتور
دره اسکازکا یا دره افسانه

دره اسکازکا یک دره زیبا در جنوب دریاچه ایسیل کول است و 100 کیلومتر از کاراکول فاصله دارد. دره اسکازکا معروف است به دره افسانه؛ چرا که در Skazka در زبان روسی به معنای افسانه است. دره افسانه ای اسکازکا رنگی مایل به قرمز دارد و زیبایی آن منحصر به فرد است و پیاده روی قله ها و دره های آن توصیه می شود که در چند ساعت می توان آن ها را پیمود.

 

جاذبه های گردشگری منطقه نارین

جاذبه های گردشگری منطقه نارین را نباید از دست داد. چرا که زیبایی آن، نقطه عطفی در سفر قرقیزستان شما خواهد بود. نارین یک منطقه محلی و اصیل در قرقیزستان است و در آنجا جاده زیادی وجود ندارد و عشایر بومی را خواهید دید. اگر دوست دارید به این منطقه هم سفر کنید، حداقل 3 الی 4 روز را برای آنجا درنظر بگیرید.

جاذبه های گردشگری منطقه نارین که نباید از دست داد:

دریاچه سونگ کول از زیباترین جاذبه های گردشگری قرقیزستان - نارون اکوتور
دریاچه سونگ کول
  • از کاروانسرای باستانی تاش رباط که در قرن پانزدهم ساخته شده است، دیدن کنید. این کاروانسرا پناهگاه امنی بود که مسافران و بازرگانانی را که از جاده ابریشم عبور می‌کردند، پناه می‌داد. تاش رباط یکی از معدود بناهایی از این نوع است که هنوز در قرقیزستان باقی مانده است.
  • از دریاچه سونگ کول دیدن کنید. سونگ کول از زیباترین مناطق گردشگری قرقیزستان است. این دریاچه باشکوه توسط کوه های پوشیده از یخ و کمپ های یورت احاطه شده است.
  • بازار حیوانات آت-باشی: این بازار حیوانات، عشایری را که علاقه به خرید و فروش حیوانات دارند، دور هم جمع می کند. اگر شما علاقه مند هستید، می توانید از آنجا دیدن کنید
  • اگر در مرکز شهر نارین خواستید غذایی میل کنید، به کافه رستوران نوماد بروید که بسیار عالی است.
بخوانید  سوغات قرقیزستان

 

دریاچه کل سو

دریاچه کل سو - نارون اکوتور
دریاچه کل سو احاطه شده بین کوه ها

دریاچه کل سو یک دریاچه زیبا در مرز قرقیزستان و چین است اما برای بازدید از آن باید کمی زحمت بکشید! و مجوز دریافت کنید. البته ارزشش را دارد و توصیه می کنم این کار را بکنید.

راه دریاچه کل سو سخت است و فقط آفرودها می توانند از آن عبور کنند. تازه پس از رسیدن به کمپ های یورت، باید چند ساعت دیگر نیز پیاده طی کنید تا به دریاچه کل سو برسید. البته ماشین های آفرود یا اسب هایی هستند که آماده اند تا شما را به دریاچه ببرند.

یک واقعیت جالب در مورد دریاچه کل سو این است که خود را تمیز می کند! در هر بازه زمانی 7 ساله (و گاها 21 ساله) دریاچه در تمام فصل کاملاً خشک می شود. این باعث می شود تا آلودگی های آن از بین برود. بستر دریاچه تمیز می شود و با فرا رسیدن فصل بهار، یخ کوه ها آب می شود و دریاچه شفاف و زیبا دوباره پر می شود.

 

بازدید از بزرگ ترین جنگل قرقیزستان

جنگل ارسلان باب - نارون اکوتور
جنگل ارسلان باب از بزرگترین جنگل های درخت گردو در جهان

ارسلان باب یک جنگل گردو و بزرگترین جنگل قرقیزستان است. اگرچه در هر فصلی از سال از جنگل ارسلان باب دیدن کنید، زیبا است اما بیشتر توصیه می شود که در پاییز و به خصوص در مهر و آبان از این جنگل دیدن کنید که زمان برداشت گردو است.

 

تماشای صحنه شکار عقاب های طلایی

صحنه شکار عقاب - نارون اکوتور
صحنه شکار عقاب طلایی در مناطق سنتی قرقیزستان

شکار عقاب یک فعالیت باستانی است که در آسیای مرکزی بسیار رایج بوده است. بهترین مکان برای تماشای این صحنه ها در اطراف جنوب دریاچه ایسیل کول است که مردم سنتی زیادی در آنجا وجود دارد که به آداب سنتی پایبند هستند.

 

کدام یک از جاذبه های گردشگری قرقیزستان را دوست داشتید؟ آیا تجربه سفر به قرقیزستان را دارید؟ دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منبع: mondayfeelings.com
5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *