تور ویتنام

narvan logo

فرودگاه لوکلا در هیمالیا دروازه ورود به اورست

فرودگاه لوکلا در هیمالیا دروازه ورود به اورست

فرودگاه لوکلا - نارون اکوتور

فهرست مطالب

فرودگاه لوکلا در دامنه کوه اورست، یکی از خطرناک ترین فرودگاه های جهان است و در شهر کوچک لوکلا قرار دارد. برخی آن را خطرناک ترین فرودگاه در جهان می دانند. چرا که کوتاه ترین باند را در بین فرودگاه ها دارد. این فرودگاه تاریخچه و حقایق جالب بسیاری دارد که آن را از بقیه فرودگاه های جهان منحصر به فرد می کند. مسیر پیاده روی به سمت بیس کمپ اورست از لوکلا شروع می شود. بنابراین دروازه ای است که شما را به گذرگاه مرتفع اورست، دریاچه گوکیو ری، بازار معروف نامچه و غیره می برد.

فرودگاه لوکلا با نام فرودگاه تنزینگ–هیلاری نیز شناخته می شود و در سال 2008 به افتخار سر ادموند هیلاری و تنزینگ نورگی شرپا، فرودگاه تنزینگ هیلاری نام گرفت. این دو نفر تلاش زیادی در ساخت این فرودگاه انجام دادند.

 

چرا لوکلا فرودگاه خطرناکی است؟

چرا لوکلا فرودگاه خطرناکی است؟ - نارون اکوتور
لوکلا، فرودگاهی کوچک اما شلوغ

 

فرودگاه لوکلا که یک فرودگاه کوچک است، همواره شلوغ نیز می باشد و این یکی از علل خطرناک بودن این فرودگاه است. فرودگاه لوکلا در بین کوه ها قرار دارد. علاوه بر این، آنچه این فرودگاه را به “خطرناک ترین فرودگاه جهان” تبدیل می کند، این است که در دامنه کوه ها در ارتفاع 2860 متری از سطح دریا واقع شده است و طول باند آسفالت شده آن، تنها 530 متر است و عرض 20 متر با شیب 12 درجه از شمال به جنوب می باشد.

آنچه در مورد این فرودگاه چالش برانگیز به نظر می رسد، آب و هوای منطقه است. آب و هوای بد دلیل اصلی لغو فرودها و پروازها و در لوکلا است. بدیهی است که پروازها از کاتماندو تنها در صبح و روزهایی مه آسمان صاف است، اتفاق می افتد.

مقاله مرتبط : ماچاپوچاره قله فتح نشده هیمالیا

 

حوادث فرودگاه لوکلا

با وجود این که تنها خلبان های خیلی حرفه ای اجازه پرواز از لوکلا/به لوکلا را دارند، باز امکان حادثه وجود دارد. این فرودگاه بسیار کوچک است و به خصوص فرود آمدن در باند لوکلا، کاری به شدت دشوار است. به خصوص اگر به علت بی احتیاطی در هوای بد اتفاق بیفتد که می تواند باعث حوادث مرگبار شود. همان گونه که در گذشته این اتفاق می افتاد و امروزه، احتیاط در فرود به این باند بیشتر شده است.

در صورت آب و هوای خوب، پرواز هیجان انگیز و جذاب خواهد بود. مناظر بی نظیری کوهستانی هیمالیا شما را شگفت زده می کند.

چشم انداز پرواز کاتماندو لوکلا - نارون اکوتور
چشم انداز پرواز کاتماندو – لوکلا

 

حقایق جالب در مورد فرودگاه لوکلا

همان طور که گفتیم نام دیگر فرودگاه لوکلا تنزینگ هیلاری است و این نام را از سر ادموند هیلاری و تنزینگ نورگی، دو مردی که برای اولین بار پا بر فراز قله اورست گذاشتند، وام گرفته است.

نزدیکترین پرواز به لوکلا از کاتماندو است که 45 دقیقه طول می کشد و یکی از بی نظیرترین مناظر کوهستانی را به شما ارائه می دهد.

قبل از احداث فرودگاه لوکلا تنها راه رسیدن به این منطقه، از راه جاده کاتماندو و سپس 5 روز پیاده روی از جیری به لوکلا بود.

فقط هلی کوپترها و هواپیماهای کوچک اجازه پرواز به این فرودگاه را دارند.

کاپیتان هایی که می خواهند به این فرودگاه پرواز انجام دهند، آموزش های ویژه خلبانی می بینند. از جمله حداقل 100 صعود و فرود کوتاه، یک سال تجربه زندگی در نپال در شرایط سخت و 10 پرواز موفق به لوکلا با یک مربی معتبر.

افراد شرپا که به مهارت های کوهنوردی خود مشهور هستند، در ساخت فرودگاه مشارکت فعال داشتند.

فرودگاه لوکلا دارای باند کوتاهی به طول 530 متر است و در پرواز به لوکلا، تنها مجاز به حمل 15 کیلوگرم بار با خود هستید.

هنگام پرواز از کاتماندو به لوکلا، در سمت چپ هواپیما و هنگام پرواز به کاتماندو در سمت راست بنشینید. با مناظر خیره کننده از کوه ها شما را جادو می کند. این یکی از خوش منظره ترین پروازهای عمرتان خواهد بود.

با این وجود، فرود از شمال به جنوب و برخاستن از جنوب به شمال باند انجام می شود. هواپیما دور کوه می چرخد ​​و روی باند سربالایی فرود می آید. به همین ترتیب، صعود هواپیما در باند سرازیری خواهد بود.

در روز حداقل 50 پرواز یا بیشتر در فرودگاه لوکلا انجام می شود.
آخرین اما نه کم اهمیت، هیچ ناوبری هوایی یا سیستم راداری وجود ندارد. استفاده از ارتباطات رادیویی برای فرود و برخاستن وجود دارد.

مقاله مرتبط : پون هیل، تماشاگاه هیمالیا

 

آیا پرواز به لوکلا، به خطرش می ارزد؟

پس از خواندن همه اینها، حس می کنم تنها سوالی که در ذهن شما ایجاد می شود، این است؟ آیا واقعاً پرواز به لوکلا به خطرش می ارزد؟ خب! به من اعتماد کنید. پرواز به لوکلا چندان هم خطرناک نیست. درست است که باند فرودگاه کوتاه است اما مکان‌هایی مانند لوکلا هیجان واقعی سفر را به ارمغان می‌آورند گروه نارون اکوتور هر ساله برای ترکینگ بیس کمپ اورست، برنامه ای را برگزار می کند که پرواز به فرودگاه لوکلا را می توانید تجربه کنید. بنابراین ارزش امتحان کردن را دارد.

 

آیا دوست دارید هیجان پرواز به لوکلا را تجربه کنید؟

منبع: himalayanglacier.com
5/5 - (3 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *