تور ویتنام

narvan logo

مومباسا کنیا و جاهای دیدنی آن

مومباسا کنیا و جاهای دیدنی آن

شهر مومباسا

فهرست مطالب

مومباسا شهری زیبا در سواحل کنیا است. اینجا یک مکان عاری از شلوغی نایروبی پایتخت این کشور است. اما مساجد خیره کننده مومباسا، فرهنگ سواحیلی، مردم خونگرم و تاریخ برجسته تنها جذابیت های آن نیستند. جاذبه های مومباسا با سواحل ماسه سفید، درختان نخل بلند و آب های شفاف مشخص می شوند. علاوه بر این، فعالیت هایی مانند شنا، شتر سواری، فوتبال و آفتاب گیری در سواحل مومباسا بسیار محبوب هستند.

معرفی شهر مومباسا

مومباسا دومین شهر بزرگ کنیا است که در اقیانوس هند قرار دارد و دارای یک بندر بزرگ و یک فرودگاه بین المللی است. این شهر از اصلی ترین جاهای دیدنی کنیا است و نام اصلی عربی آن منبسا است. همچنین به آن Kisiwa Cha Mvita (یا به اختصار Mvita) نیز می گویند که به معنای “جزیره جنگ” است.

منطقه شهری در جزیره مومباسا واقع شده است و از اصلی ترین مقاصد تور کنیا به شمار می رود. این شهر توسط دو نهر از سرزمین اصلی جدا شده است. نهر تودور در غرب و بندر کیلیندینی در جنوب. این بندر هم به کنیا و هم به کشورهای دیگر مانند اوگاندا، رواندا، بوروندی، جمهوری دموکراتیک کنگو و غیره خدمات می دهد و آنها را به اقیانوس متصل می کند.

مردم مومباسا

ساکنان اصلی مومباسا مسلمانان، میجیکندا و مردم سواحیلی هستند اما در طول قرن ها مهاجران زیادی به خصوص از کشورهای خاورمیانه و شبه قاره هند به این شهر آمده اند که عمدتاً به عنوان تاجر و صنعتگران ماهر مهاجرت کرده اند. مهاجران اخیر مومباسا، مردمانی از داخل کنیا هستند که با فرصت های شغلی و جستجوی مراتع سبزتر به این منطقه روی آورده اند.

جاهای دیدنی مومباسا

جاهای دیدنی مومباسا

مومباسا دارای سواحل زیبای شن سفید و میراث تاریخی و فرهنگی عمیق است که اکثر گردشگران نمی توانند در برابر آن مقاومت کنند. زیبایی سواحل و تاریخ این شهر شگفت انگیز است. تنها در 16 کیلومتری خارج از شهر مومباسا، ذخیره‌گاه ملی شیمبا هیلز قرار دارد، در اینجا می‌توان فیل‌های جنگلی، میمون‌های در خطر انقراض آنتلوپ سایکس و آبشارهای شلدریک را دید. ذخیره‌گاه ملی شیمبا هیلز یکی از آخرین بقایای جنگل‌های استوایی ساحلی است.

1. قلعه عیسی

قلعه عیسی

قلعه عیسی که در جزیره مومباسا قرار دارد، بین سال‌های 1593 تا 1596 ساخته شد و یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی مومباسا توسط گردشگران خارجی و داخلی است.

2. پارک هالر

پارک هالر

پارک هالر (که قبلاً مسیر طبیعی بامبوری نامیده می شد) یک پارک طبیعی در بامبوری در ساحل شمالی مومباسا است که به عنوان یک مکان تفریحی برای گردشگران عمل می کند.

3. پارک ملی دریایی مومباسا

پارک ملی دریایی مومباسا

پارک ملی دریایی مومباسا بین رودهای متواپا و تودور در مومباسا واقع شده است؛ این رودها برای موج سواری، اسکی روی آب و غواصی ایده آل هستند. گونه های دریایی که در اینجا یافت می شوند عبارتند از: خرچنگ، ستاره دریایی، سنگ ماهی، خیار دریایی، مرجان، لاک پشت، علف دریایی و برخی از پرندگان مهاجر.

4. منطقه تاریخی مومباسا

منطقه تاریخی مومباسا

شهر قدیمی مومباسا منطقه ای از مومباسا است که در سمت جنوب شرقی جزیره مومباسا واقع شده است و پر از خانه های قدیمی است. اکثریت ساکنان فعلی شهر قدیمی، آسیایی، عرب و اروپایی هستند.

بخوانید  جاهای دیدنی نایروبی

5. مومباسا تاسک

مومباسا تاسک

مومباسا تاسک در امتداد خیابان موی در شهرستان مومباسا قرار دارد. مومباسا تاسک برای استقبال از بازدید شاهزاده مارگارت در سال 1952 ساخته شد و از آن زمان تاکنون باقی مانده است.

6. مرکز دهکده مامبا

دهکده مامبا

مرکز دهکده مامبا یک مزرعه فوق‌العاده برای کروکودیل‌ها است که در ساحل شمالی مومباسا قرار دارد. یک پیاده‌روی در مزرعه بسیار لذت بخش خواهد بود. در اینجا فیلمی در مورد چرخه زندگی و رفتار کروکودیل‌ها تماشا کنید و نبرد کروکودیل‌ها برای غذا را ببینید.

7. مرکز فرهنگی بومبولولو

مرکز فرهنگی بومبولولو

مرکز فرهنگی ساحل بومبولولو در ساحل شمالی شهرستان مومباسا واقع شده است. برای خرید سوغات کنیا شامل محصولات زیبا و دست ساز آفریقایی، از کارگاه ها و نمایشگاه های اینجا دیدن کنید.

8. دهکده های انگومونگو

دهکده انگومونگو

دهکده‌های انگومونگو یک دهکده توریستی سازگار با محیط زیست پایدار در مومباسا است که در یک معدن سنگ آهک مرجانی سابق قرار دارد که بازسازی شده و درختانی در اینجا کاشته شده است.

9. ذخیره گاه Nguuni

پارک نگونی

ذخیره گاه Nguuni یک پناهگاه طبیعی است که در 4 کیلومتری شهرستان مومباسا واقع شده است. این پناهگاه حیوانات زیادی از جمله زرافه ها، خرچنگ ها، اوریکس، شترمرغ و بسیاری از گونه های پرندگان را در خود جای داده است.

بخوانید  حیات وحش و پارک های ملی کنیا

10. مرکز خرید سیتی مال نیالی

مرکز خرید سیتی مال نیالی

سیتی مال نیالی بهترین مرکز خرید در مومباسا است. این مرکز خرید به خاطر پوشش طیف گسترده ای از برندهای محلی و بین المللی معروف است و بیش از 96 فروشگاه در 3 طبقه را در خود جای داده است. فودکورت سیتی مال نیالی نیز رستوران، کافه و بار می باشد. کودکان می توانند در کیدزانیا که دارای ترامپولین، باشگاه های ورزشی جنگلی و غیره است، بازی کنند.

11. پارک آبی وایلدواترز

پارک آبی وایلدواترز مومباسا

پارک آبی Wild Waters در مومباسا، یکی از بهترین پارک های آبی در کنیا است. این مرکز تفریحی دارای کافی شاپ، بار و فودکورت نیز می باشد. سرسره‌های آبی شامل سرسره‌های آبی مارپیچ و مرکز بخار مخصوص بزرگسالان به همراه استخر کودکان و ایستگاه بازی، از امکانات تفریحی این پارک تفریحی می باشد.

13. کلیسای جامع مومباسا

کلیسای جامع یادبود مومباسا

کلیسای جامع یادبود مومباسا یک کلیسای انگلیکن است که بین جاده نکرومه و جاده کلیسای جامع واقع شده است. معماری آن که مربوط به دوران استعمار بریتانیا است، شبیه یک مسجد می باشد. این کلیسا دارای ساختمان سفید رنگ و طاق‌های متعددی است و گنبدی نقره‌ای روی آن قرار گرفته است.

مدرسه تیوی و مدرسه موسیقی بخشی از این کلیسا هستند. می توانید از کلیسا بازدید کرده و در فعالیت های گروهی کلیسا شرکت کنید.

سواحل مومباسا

سواحل مومباسا

حال به اصلی ترین جاذبه مومباسا می رسیم. یعنی سواحل آن. همانطور که گفتیم، سواحل مومباسا بهترین سواحل کنیا هستند و گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. ۳ مورد از مهمترین سواحل مومباسا را معرفی می کنیم.

1. ساحل نیالی

ساحل نیالی

اولین ساحل از سواحل مومباسا، ساحل نیالی است که یک ساحل خانوادگی محبوب برای شنا و آفتاب گرفتن است. همچنین مکان خوبی برای دیدن کشتی های بزرگی است که به بندر کیلیندینی می روند یا از آن خارج می شوند. این ساحل عمومی و رایگان است و به راحتی با حمل و نقل عمومی قابل دسترسی می باشد. ساحل نسالی در شمال شرقی مومباسا و در امتداد جاده ساحلی نیالی قرار دارد.

2. ساحل عمومی جومو کنیاتا یا ساحل دزدان دریایی

ساحل دزدان دریایی مومباسا

ساحل عمومی جومو کنیاتا یا ساحل دزدان دریایی را در جاهای دیدنی مومباسا معرفی کردیم که یکی از محبوب ترین سواحل مومباسا است. برای معاشرت با خانواده و دوستان، شنا کردن، آفتاب گرفتن و لذت بردن از نسیم اقیانوس ایده آل است. مسافران کنیا از این ساحل شنی امن دیدن می کنند تا از ورزش های آبی مانند موج سواری، غواصی و کایاک سواری لذت ببرند.

همچنین می توانید در ساحل شتر یا اسب سواری داشته باشید (با پرداخت هزینه). بهتر است در روزهای هفته که شلوغ نیست از این ساحل دیدن کنید. در ورودی ساحل افرادی هستند که زیورآلات آفریقایی و لباس های شنا می فروشند.

در ساحل، می‌توانید صندلی اجاره کنید و در حالی که آب نارگیل می‌نوشید، امواج اقیانوس را تماشا کنید. این ساحل در مجاورت برخی از بهترین هتل های کنیا از جمله Milele Beach Resort و The New Big Tree Beach Resort قرار دارد.

3. ساحل اصلی مومباسا

ساحل اصلی مومباسا

ساحل اصلی مومباسا در نیالی است و کمتر از پنج دقیقه با ماشین از مرکز نیالی فاصله دارد. اینجا یک ساحل محبوب برای شنا و آفتاب گرفتن است که دارای ماسه های سفید نرم و دریای آبی کریستالی می باشد. اگر در ساحل عمومی دزدان دریایی هستید (که در نزدیکی هم قرار دارد) و به دنبال ساحلی خلوت تر و دور از جمعیت هستید، ساحل رایگان مومباسا بهترین گزینه برای شماست.

بخوانید  جزیره زنگبار، سرزمین جزایر و سواحل بکر

جمع بندی

شهر مومباسا را می توان توریستی ترین شهر کنیا نامید. چرا که سواحل آن، جزو بهترین ساحل های کشور کنیا است. همچنین منطقه تاریخی و فرهنگ منطقه، آن را به یکی از اصلی ترین مقاصد در سفر کنیا تبدیل می کند. در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعات جامعی درباره شهر مومباسا و جاهای دیدنی آن ارائه دهیم. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: Mombasa City

Holidify

NaivashaHotels

SmartNomadKenya

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *