تور ویتنام

narvan logo

پخارا | شهر دریاچه فیوا و چشم اندازهای بی نظیر هیمالیا

پخارا | شهر دریاچه فیوا و چشم اندازهای بی نظیر هیمالیا

دریاچه فیوا در پخارا - نارون اکوتور

فهرست مطالب

زیبایی آرام پخارا هر توریستی را شگفت زده می کند. هوای بکر، پس‌زمینه تماشایی قله‌های برفی، دریاچه‌های آبی و فضای سبز اطراف، آن را به یکی از جواهرات زیبای هیمالیا تبدیل می‌کند. پخارا یک مقصد عالی برای تعطیلات آخر هفته و همچنین یک تعطیلات آرام طولانی است. در تور نپال که هر ساله از سوی نارون اکوتور برگزار می شود، می توانید از این شهر زیبا دیدن کنید.

دره پخارا، دروازه‌ای به منطقه آناپورنا است و افرادی که قصد صعود به کوهستان های این منطقه ها را دارند، ترکینگ را از این جا شروع می کنند. در ترکینگ بیس کمپ آناپورنا می توانید هم از شهرهای نپال از جمله پخارا دیدن کنید و هم تا بیس کمپ آناپورنا صعود کنید. در این مسیر چشم انداز بی نظیر طلوع خورشید در پون هیل را خواهید داشت.

 

پخارا کجاست؟

پخارا شهری در 200 کیلومتری غرب کاتماندو پایتخت نپال است که پس زمینه آن، کوه های باشکوه آناپورنا است و شهر، ساحل 9 دریاچه است که 3 دریاچه اصلی فیوا، روپا و بگناس هستند.

برای بسیاری از توریست ها، ماندگارترین صحنه از پخارا، انعکاس کوه ماچاپوچاره در دریاچه فیوا است. به کوه ماچاپوچاره قله دم ماهی می گویند چرا که خط افق را با لبه های تیزش بریده و سر به فلک کشیده است. دره پخارا در سال‌های اخیر به عنوان مقصدی برای فعالیت های هیجان انگیز مانند پاراگلایدر، پرواز با هواپیماهای سبک، بانجی جامپینگ، زیپ لاین و اسکای دایوینگ است و قایق سواری و ترکینگ از دیگر فعالیت هایی است که می توان در پخارا انجام داد.

انعکاس ماچاپوچاره روی دریاچه فیوا - نارون اکوتور

انعکاس ماچاپوچاره روی دریاچه فیوا

 

آب و هوا، دسترسی و اقامت

پخارا گرمتر از کاتماندو است. تابستان‌ها گرم و مرطوب است و زمستان‌های معتدلی دارد.

برای سفر به پخارا از کاتماندو می توان با هواپیما اقدام کرد هر چند که فاصله کمی دارد. همچنین می توانید از شهرهای دیگر با اتوبوس به پخارا بروید. اقامت در پخارا از اقامتگاه های راحت با امکانات اولیه تا هتل ها و استراحتگاه های مجلل در سطح جهانی که خدمات و امکانات مدرن ارائه می کنند را در بر می گیرد.

مقاله مرتبط : هتل های نپال

 

جاذبه های دیدنی شهر پخارا

دریاچه فیوا

دریاچه فیوا - نارون اکوتور

دریاچه فیوا محبوب ترین مکان موجود در پخارا است و بیشتر این شهر را با دریاچه فیوا می شناسند. این دریاچه مکانی عالی برای استراحت با تفریحات مختلف و فعالیت های آبی است. قایق‌سوارها بازدید از معبد تال باراهی را توصیه می کنند که در جزیره کوچکی در دریاچه فیوا قرار دارد. قایق سواری در این دریاچه یکی از محبوب ترین فعالیت ها در شهر پخارا است. دریاچه‌های بگناس و روپا نیز به همین اندازه محبوب هستند که البته کمی خارج از شهر قرار دارند.

 

پس زمینه کوهستانی

چشم انداز شهر پخارا به کوه های آناپورنا جنوبی و ماچاپوچاره - نارون اکوتور

چشم انداز شهر پخارا به کوه های آناپورنا جنوبی و ماچاپوچاره

 

پخارا دارای مناظر پانورامای خیره کننده از رشته کوه آناپورنا است که پس زمینه آن را تشکیل می دهد. ماچاپوچاره مسحورکننده که کوه دم ماهی نیز نامیده می شود، به دلیل نزدیکی به دره بر مناظر مسلط است و از هر نقطه ای در پخارا می توانید آن را تماشا کنید. رشته کوه آناپورنا که از شرق به غرب کشیده شده است شامل آناپورنا I تا IV و آناپورنا جنوبی است. در فاصله دورتری کوه های دائولاگیری و ماناسلو نیز دیده می شوند. پون هیل در مسیر صعود به بیس کمپ آناپورنا، از زیباترین مکان ها برای تماشای طلوع آفتاب است.

 

رودخانه ستی

رودخانه ستی در پخارا نپال - نارون اکوتور

قایق سواری در رودخانه ستی

 

یکی از جاذبه های توریستی پخارا رودخانه ستی است که به طرز شگفت انگیزی از رشته کوه مهابهارات می گذرد و از تونل ها و غارهای متعددی عبور می کند. ستی که در لغت به معنای رودخانه سفید است از توده آناپورنا سرچشمه می گیرد. حداکثر عرض رودخانه ستی 2 متر است اما عمق آن به 20 متر می رسد! از برخی نقاط در شهر، می توان این رودخانه را مشاهده کرده که وحشیانه از لای دره عمیقی که در طول هزاران سال حک کرده است، فوران می کند.

مقاله مرتبط : عجایب نپال

 

آبشار داوی و غار گوپتشوار

آبشار داوی، آبشاری وحشی است که در ۲ کیلومتری جنوب غربی فرودگاه پخارا در بزرگراه سیذارتا واقع شده است. سرچشمه آبشار دریاچه فیوا است و خود آبشار به نام یک بانوی سوئیسی نامگذاری شده است که در سال 1961 در این آبشار، جان خود را از دست داد. آبشار داوی با قدرت به سنگ ها و صخره های مسیرش اصابت کرده و تونل ها و غارهایی را حفر کرده است. غار Gupteshwar در طرف دیگر آبشار یکی از این غارها است که توسط آبشار تراشیده شده است. زیارتگاه مقدس نیز در این مکان وجود دارد که به خدای شیوا وقف شده است.

 

معبد صلح جهانی

معبد صلح جهانی نپال - نارون اکوتور

معبد صلح جهانی را می توان در بالای تپه ای در حاشیه جنوبی دریاچه فیوا مشاهده کرد. چهار تصویر از بودا رو به چهار جهت دارد. معبد گنبدی شکل یک منظره چشمگیر است و موقعیت بالای تپه آن منظره ای عالی را به نمایش می گذارد. این مکان، دیدی بسیار فوق العاده برای تماشای چشم انداز آناپورنا ارائه می دهد. در نزدیکی معبد صلح جهانی دو روستا به نام های پومدی و بومدی در بالای حاشیه جنوبی دریاچه فیوا وجود دارند و چشم‌اندازهای استثنایی از کوه‌ها ارائه می دهند. آنها خانه های بیضی شکل و گلی قرمز به سبک قدیمی دارند.

 

بازار قدیمی و معبد بیندیاباسینی

بازار قدیمی پخارا - نارون اکوتور

بازار قدیمی پخارا، در 4 کیلومتری دریاچه پخارا قرار دارد که تضاد کامل با آن است و یک بازار سنتی است که محل تجمع گروه‌های مختلف از تجار است. گشت و گذار در بازار قدیمی برای مشاهده معماری محلی و سبک زندگی سنتی نیواری بسیار عالی است. معابد و بناهای تاریخی شباهت زیادی به معماری نیواری دره کاتماندو دارند. بازار قدیمی همچنین خانه یکی از محبوب‌ترین زیارتگاه‌های پخارا، معبد بیندیاباسینی است که ساختار گنبد مانند سفید دارد.

 

چه فعالیت های تفریحی در پخارا می توان انجام داد؟

قایق سواری

قایق سواری در دریاچه فیوا - نارون اکوتور

دریاچه فیوا به طور طبیعی بازدیدکنندگان را به سمت خود می کشاند. قایق سواری در این جا یک تفریح مورد علاقه است که می توان در هر زمانی از روز از آن لذت برد. دو دریاچه دیگر بگناس و روپا در 15 کیلومتری پخارا قرار دارند. به علت همین فاصله بازدید کمتری دارند ولی هر دوی این دریاچه ها برای قایق سواری و ماهیگیری عالی هستند.

 

هایکینگ و ترکینگ

فتح بیس کمپ آناپورنا توسط گروه نارون اکوتور

گروه نارون اکوتور در ترکینگ بیس کمپ آناپورنا

 

روستاهای ارتفاعات آناپورنا بهترین مکان ها برای پیاده روی های کوتاه یا به اصطلاح هایکینگ هستند و چشم اندازهای بسیار زیبایی را ارائه می دهند. همچنین ترکینگ به بیس کمپ آناپورنا برای علاقه مندان به کوهنوردی توصیه می شود. به طوری که مسیر ترکینگ بیس کمپ آناپورنا، یکی از 10 مسیر برتر ترکینگ در جهان است. در این مسیر تپه ای به نام پون هیل وجود دارد که یکی از زیباترین چشم اندازهای طلوع خورشید را ارائه می دهد.

 

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ در نپال - نارون اکوتور

تنها جایی که در نپال بتوانید از روی برج بانجی جامپینگ انجام دهید، در شهر پخارا است. مراکز دیگری نیز برای بانجی جامپینگ وجود دارد اما از روی پل است اما در پخارا، دوست داران ماجراجویی و هیجان می توانند از روی پل بانجی جامپینگ کنند. این مرکز تنها 20 دقیقه با شهر پخارا فاصله دارد.

 

زیپ لاین

زیپ لاین در نپال پخارا - نارون اکوتور

در پخارا سوار یکی از بلندترین و طولانی ترین زیپ لاین های جهان شوید! 600 متر در هوا با سرعت 140 کیلومتر در ساعت، مسافت 1.8 کیلومتر را طی کنید. از این طریق به دره مسحور کننده پخارا با دریاچه های دیدنی و مناظر شگفت انگیز کوه های هیمالیا سفر کنید. پخارا اکنون زیپ لاینی را ارائه می دهد که اولین نمونه از نوع خود در آسیا است. به سمت قله سارنگکوت مشرف به دره پخارا در پایین می روید و تماشایی‌ترین مناظر رشته کوه آناپورنا را مشاهده می کنید. ایمنی شعار اصلی این زیپ لاین است که با پیشرفته ترین فناوری ها طراحی شده است. در این زیپ لاین شاهد هجوم بی وقفه آدرنالین خواهید بود!

 

اسکای دایوینگ

اسکای دایوینگ در هیمالیا - نارون اکوتور

اسکای دایوینگ در پخارا

 

چتربازی یک ورزش جدید در نپال است. تفاوت چتربازی در نپال در مقایسه با چتربازی در مناطق دیگر، منظره دیدنی ۳۶۰ درجه هیمالیا است. یک ماجراجویی هوایی هیجان‌انگیز! چتربازی در هیمالیا یک تجربه شگفت‌انگیز چتربازی در جهان است. چتربازی از هواپیما یا هلی کوپتر به بلندترین منطقه سقوط جهان در گوراک شپ، کالاپاتار انجام می شود. چتربازی در مقابل بلندترین قله جهان، کوه اورست (8848 متر) انجام می شود و سقوط آزاد، شما را از کنار برخی از بلندترین قله های کوهستانی جهان پایین می آورد.

چتربازی در کنار آناپورنا و نزدیکی دریاچه فیوا یک فعالیت سرگرم کننده است که توسط خلبان های حرفه ای، امنیت شما تضمین شده است.

 

پاراگلایدر

شاپور اطلابی در تور نپال و آناپورنا - نارون اکوتور

گروه نارون اکوتور در پاراگلایدر پخارا

 

پاراگلایدر در پخارا یک فعالیت سرگرم کننده بی نظیر است که در دوردست، رشته کوه های باشکوه هیمالیاها و در پایین آن دهکده‌ها، صومعه‌ها، معابد، دریاچه‌ها و جنگل‌ها قرار دارند، منظره‌ای واقعاً جذاب ارائه می دهد.

مقاله مرتبط : سفر به نپال

 

پرواز با هواپیمای سبک

سوار بر هواگرد فوق سبک در نپال - نارون اکوتور

با یک هواگرد فوق سبک به بالا بروید و از کل دره پخارا منظره ای فوق العاده ببینید. این یک پرواز هیجان‌انگیز است که امکان تماشای منظره‌ای بدون مانع از کوه‌ها و دریاچه‌های دیدنی بسیار پایین‌تر را فراهم می‌کند. این پروازها از فرودگاه پخارا انجام می شود.

 

شهر پخارا یکی از دیدنی ترین شهرهای نپال است که مورد توجه هر توریستی قرار می گیرد. اگر به نپال سفر کردید، این جاذبه ها را از دست ندهید. لطفا دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *