تور ویتنام

narvan logo

سواحل ریودوژانیرو

سواحل ریودوژانیرو

سواحل ریودوژانیرو - نارون اکوتور

فهرست مطالب

سواحل ریودوژانیرو در سرتاسر جهان معروف هستند. به خصوص دو مورد از معروف ترین سواحل برزیل یعنی ایپانما و کوپاکابانا توجه جهان را به خود جلب کرده اند. شهرت و زیبایی این سواحل مانند سلبریتی هایی که به آن‌ها سر می‌زنند، می باشد. با ماسه‌های سفید در کنار کوه‌ها و نخل‌های نارگیلی که زیبایی آن ها را بیشتر می کنند و جزو اصلی ترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو به شمار می روند. معروف‌ترین سواحل شهر ریو را می‌توان در قلب بخش توریستی زونا سول پیدا کرد؛ منطقه جنوبی که به طرز شگفت‌انگیزی فتوژنیک است. همچنین سواحل ریودوژانیرو در غرب ایپانما و لبلون خلوت تر هستند و بازدیدکنندگان فراری از سواحل شلوغ را به خود فرا می خوانند. از این سواحل در تور برزیل نارون اکوتور می توانید بازدید کنید.

 

امکانات سواحل ریودوژانیرو

ایستگاه‌های ورزش در کنار سواحل ریودوژانیرو قرار گرفته‌اند و به مردم محلی و بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند تا همزمان با برنزه کردن خود، رایگان به ورزش بپردازند و حمام‌هایی نیز در پست‌های نجات غریق وجود دارد که به طور استراتژیک از کوپاکابانا تا بارا د تیجوکا واقع شده‌اند.

 

۱۰- کوستا ورد

اگر در طول تعطیلات خود در ریو شدیدا سرگرم شده اید و به کمی استراحت در محیط های آرام تر نیاز دارید، کوستا ورد (ساحل سبز) ایالت ریودوژانیرو نیاز شما را رفع می کند.

این خط ساحلی باشکوه سواحل و جزیره های بی شماری را در بر می گیرد. کوستا ورد به تنهایی توسط 365 جزیره احاطه شده است. بزرگ‌ترین آنها ذخیره‌گاه طبیعی وسیع ایلها گرانده است، جزیره‌ای استوایی و زیبایی که سابقه سیاه آن – به عنوان زندان برای جنایتکاران خطرناک و قبل از آن، مستعمره جذامیان – مانع از هجوم بازدیدکنندگان به اینجا نشده است.

بهشت بدون ماشین اینجا، سواحل فوق العاده ایزوله، منطقه عالی برای پیاده روی، شنا و آفتاب گرفتن، و طیف خوبی از هتل ها و اقامتگاه ها در هر رنج قیمتی را ارائه می دهد.

برای سواحل توصیه می شود زیرا: ساحل سبز ایالت ریودوژانیرو خانه سواحل دست نخورده دیدنی و جزایر سرسبز است.

ساحل کوستا ورده - نارون اکوتور

۹-ساحل دو سائو کنرادو

جوانان ورزش‌کار منطقه دوست دارند به ساحل سائو کنرادو با وسایل مخصوص برنزه و خوش‌رنگ‌شان هجوم ببرند. در کنار گلایدرهای آویزان که بین پروازها استراحت می کنند، در محاصره موج سوارانی خواهید بود که از امواج مناسب اینجا به خوبی استفاده می کنند و تعداد گردشگران کمتری نسبت به کوپاکابانا و ایپانما وجود دارد.

پاراگلایدرسواری بر فراز ریودوژانیرو یکی از بهترین راه‌ها برای تماشای مناظر شهری خواهد بود. کسانی که این گزینه را انتخاب می‌کنند و از بالای تپه جنگلی با دویدن پرش می کنند، به آرامی در ساحل دو سائو کنرادو فرود خواهند آمد که ساحل خوش منظره در غرب ایپانما می باشد.

ساحل دو سائو کنرادو - نارون اکوتور

بخوانید  ویزای برزیل برای ایرانیان

۸-ساحل گروماری

در حدود 30 کیلومتری غرب ریو، ساحل گروماری یک ساحل دست نخورده شگفت‌انگیز است که توسط جنگل‌های انبوه احاطه شده است و فقط با ماشین یا با پیاده‌روی بسیار طولانی و سخت قابل دسترسی است (برای اینجا هیچ مسیر اتوبوسی وجود ندارد).

ساحل به همان اندازه آرام است که کوپاکابانا دیوانه وار شلوغ و مملو از مردم است و تعداد وسایل نقلیه مجاز به دسترسی به ساحل در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات محدود است؛ به این معنی که هیچ وقت خیلی شلوغ نمی شود و عاشق آرامش آن خواهید شد.

ساحل گروماری در منطقه حفاظت از محیط زیست واقع شده است، پس احتمال کمی وجود دارد که هتل ها و آسمان خراش ها آرامش آن را از بین ببرند. به این ترتیب، این نقطه برای عاشقان طبیعت گردی بی نظیر است.

ساحل گروماری - نارون اکوتور

۷-بارا دا تیجوکا

ایپانما و کوپاکابانا ممکن است معروف ترین سواحل ریودوژانیرو باشند، اما طولانی ترین خط ساحلی در واقع پرایا دا بارا دا تیجوکا می باشد که کمتر معروف است و در حومه ای گران قیمت در فاصله 30 تا 40 دقیقه با اتوبوس یا تاکسی از مرکز ریو قرار گرفته است. این منحنی بکر از شن های سفید حدود 15 کیلومتر امتداد دارد و ساحل نسبتا آرامی می باشد.

حتی در آخر هفته‌های آفتابی، زمانی که سواحل ایپانما و کوپاکابانا پر از مردم می‌شوند، فضای زیادی برای برنزه کردن و معاشرت در ساحل بارا دا تیجوکا وجود دارد. این ساحل عمدتاً توسط ساکنان جوان و دوست‌داشتنی این محله منحصربه‌فرد تردد می شود و موج‌سواری و ورزش‌های آبی یکی از سرگرمی‌های محبوب است.

ساحل بارا دا تیجوکا از سواحل ریودوژانیرو - نارون اکوتور

۶- ساحل لمه

در دورترین نقطه کوپاکابانا از ایپانما، ساحل معروف به لمه خودنمایی می کند و این بخش از ساحل معمولاً نسبتا آرام‌تر از جاهای دیگر در این ساحل معروف است. در سایه تپه‌های پوشیده از جنگل و جذاب برای خانواده‌های محلی و همچنین گردشگران فراوان، لمه فرصت‌های فراوانی را برای صرف یک نوشیدنی خنک در کیوسک‌های ساحلی متعددی که در کنار آب قرار دارند، ارائه می‌دهد.

ساحل لمه - نارون اکوتور

۵-آرپوادور

ساحل آرپوادور که در بین معروف ترین سواحل ریودوژانیرو کوپاکابانا و ایپانما واقع شده است، ساحلی نیست که نامش به راحتی به عنوان همسایگان معروف‌ترش بر زبان بیفتد اما این منحنی شنی ارزش سپری کردن وقت را دارد. آرپوادور که در واقع امتدادی از ساحل ایپانما است، بیشتر به خاطر صخره غول‌پیکری که از ساحل به سمت امواج بیرون می‌آید، مورد توجه قرار گرفته است.

این صخره مملو از مسیرهای پیاده‌روی است که منظره‌ای خارق‌العاده از سواحل ریودوژانیرو را ارائه می‌کند. این مکان مورد علاقه زوج‌های عاشق نیز است و مناظر غروب خورشید در اینجا، رمانتیک ترین لحظات را برای زوج ها ایجاد خواهد کرد.

ساحل آرپوادور از معروف ترین سواحل ریو - نارون اکوتور

بخوانید  هتل های برزیل

۴-ساحل ورملها

ساحل ورملها به طور عجیبی توسط بسیاری از بازدیدکنندگان ریو نادیده گرفته می شود.‌ درست است که این ساحل جزو معروف ترین سواحل ریو نیست، اما این مسئله چیزی از زیبایی آن کم نمی کند. ساحل ورملها یک منحنی کوچک از ماسه های درشت است که درست در دامنه کوه شوگرلوف است.

پس زمینه کوه و اقیانوس خیره کننده است و آب های آرام به اندازه کافی برای شنا تمیز می شوند. هنگامی که خورشید شروع به فرورفتن می کند، شن های لباس شنای خود را پاک کنید و مسیری را دنبال کنید که به اطراف کوهپایه شوگرلوف منتهی می شود. این پیاده روی، یک پیاده روی خوش منظره 20 دقیقه ای است که با دیدن میمون هایی که در بالای سرتان روی درختان بازی می کنند، لذت بخش تر می شود.

در انتهای دیگر ساحل، یک رستوران قرار دارد که غذای خوب و مناظر عالی ارائه می دهد.

ساحل ورملها - نارون اکوتور

۳-ساحل کوپاکابانا

ساحل کوپاکابانا زمانی مساوی با زرق و برق در ریو بود، و در حالی که اکنون تا حدودی در بخش شیک ایپانما تحت الشعاع قرار گرفته است، اما همچنان به طرز باشکوهی زیباست. منحنی نرم ماسه سفید حدود پنج کیلومتر امتداد دارد که توسط شکل باشکوه کوه شوگرلوف در پس زمینه واقع شده است.

فروشنده‌ها در شن‌ها قدم می‌زنند و همه چیز از کانگا و بیکینی گرفته تا ساندویچ و بستنی می‌فروشند؛ در حالی که کیوسک‌های ساحلی در امتداد ساحل مکان‌هایی آرام برای نوشیدن کوکتل و خوردن غذا هستند. ساحل کوپاکابانا همچنین مکانی برای یکی از بزرگ‌ترین مهمانی‌های سال نو در جهان است.

ساحل کوپاکابانا از زیباترین سواحل ریودوژانیرو - نارون اکوتور

2-ساحل رکریو

Praia do Recreio یا ساحل رکریو ساحلی خوش‌منظره در فاصله 40 دقیقه‌ای با اتوبوس از ایپانما و کوپاکابانا قرار گرفته است. دو رکریو پاتوق محبوبی برای موج‌سواران است. اگرچه در تعطیلات آخر هفته و در تعطیلات رسمی شلوغ است، اما در طول هفته معمولا ساحل آرامی می باشد.

این محیط دنیایی دور از هجوم گردشگرها است و محیط اطراف جنگلی بسیار دیدنی است. فضای اینجا بسیار آرام‌تر از فضای مرکزی ریو می باشد. اگرچه آن چنان هم دور از شلوغی شهر نیست، اما ادر مقایسه با مراکز ریو، واقعا خلوت است.

ساحل رکریو - نارون اکوتور

بخوانید  کارناوال ریو

1-ساحل ایپانما

در حالی که کوپاکابانا عنوان زیباترین سواحل ریودوژانیرو را برنده می شود، ایپانما یکی دیگر از معروف ترین سواحل ریو با زیبایی خیره کننده است. ایپانما با تعداد هتل‌های مرتفع کمتری نسبت به کوپاکابانا، مکان ایده‌آلی است تا ساعت‌ها آفتاب بگیرید و برنزه کنید. همچنین تعداد زیادی کیوسک وجود دارد که غذا و نوشیدنی خنک می فروشند.

قله‌های دوقلوی سر به فلک کشیده کوه‌های Dois Irmaos (دو برادر) زیبایی دو چندانی به ساحل و پس زمینه آن می دهند. همچنین می توانید در امتداد شن‌ها قدم بزنید که ساحل آرپوادور در انتهای شرقی و لبلون زیبا در انتهای غربی قرار می گیرد.

ساحل ایپانما از معروف ترین سواحل ریو - نارون اکوتور

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *