تور ویتنام

narvan logo

عجایب هفتگانه طبیعی جهان

عجایب هفتگانه طبیعی جهان

عجایب هفتگانه طبیعی جهان

فهرست مطالب

کره زمین شگفتی های طبیعی شگفت انگیزی را در خود جای داده است که تنها درصد کمی از مردم در طول زندگی خود آن ها را می بینند. انتخاب 7 گزینه از بین آنها طبیعتا سخت است اما طی یک نظرسنجی جهانی، عجایب هفتگانه طبیعی جهان انتخاب شدند. اینها محبوب ترین جاذبه های طبیعی کره زمین هستند: شفق قطبی، گرند کانیون، پاریکوتین، کوه اورست، بندر ریودوژانیرو، آبشار ویکتوریا و دیواره بزرگ مرجانی.

عجایب هفتگانه طبیعی جهان

وقتی به عجایب جهان فکر می‌کنیم، ممکن است اهرام مصر یا دیوار بزرگ چین به ذهنمان برسد. اما در مورد عجایب هفتگانه طبیعی جهان اینگونه نیست. در اینجا شگفتی هایی را که مادر طبیعت به میل خود خلق کرده است تا انسان ها را با دیدن این زیبایی ها مسحور کند و در شگفتی قرار دهد، بررسی می کنیم. از قله‌ها گرفته تا آبشارها، شگفتی‌های زیر آب و نورپردازی های خیره‌کننده آسمان؛ هر یک از شگفتی‌های طبیعی جنبه متفاوتی از زیبایی طبیعی کره زمین را برجسته می‌کند.

بخوانید  عجایب هفتگانه جدید جهان کدام ها هستند؟

 

1. شفق قطبی

شفق قطبی در مورمانسک - نارون اکوتور

شفق قطبی برای گردشگرانی که در نیمکره شمالی و نزدیک به مدار شمالگان سفر می‌کنند، تبدیل به هیجان بی نظیری شده است.  شفق‌ شمالی یا شفق قطبی پدیده‌ ای طبیعی است که نمایش های نوری زیبا و رنگارنگی در آسمان ایجاد می کند. نورهای شمالی در سراسر آسمان می رقصند و درخششی پراکنده در امتداد افق شمالی ساطع می کنند.

شدت نورهای شفق قطبی با حرکت به سمت قطب مغناطیسی شمال افزایش می یابد. شفق‌های شمالی فقط به‌صورت تصادفی ظاهر می‌شوند و دیدن آن برای مسافران چالش برانگیز است. در تور شفق قطبی، چند روز را برای شکار شفق قطبی در روسیه اختصاص داده ایم. احتمال مشاهده شفق شمالی در طول ماه های زمستان افزایش می یابد. چرا که این نور ها در آسمان تاریک زمستان راحت تر دیده می شوند.

2. گرند کانیون

دره گرند کانیون

کافی است یک بار روی لبه گرند کانیون بایستید تا بدانید چرا یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان است. مشابه مناظر باشکوه و رنگارنگ این دره وسیع را در هیچ جای دیگری از این کره بزرگ نمی توان یافت. گرند کنیون در ایالت آریزونا آمریکا واقع شده است و لاس وگاس و فینیکس نزدیک ترین شهرهای بزرگ به این منطقه هستند.

بیشتر بازدیدکنندگان به سمت حاشیه جنوبی گرند کانیون می روند و یک روز کامل را با تماشای مناظری که در امتداد بالای دره نقاشی شده اند، سپری می کنند. برای یک تجربه بی نظیر، در یکی از مسیرهای پیاده‌روی متعدد به دره عمیق بروید. حتی می توانید یک تور هلی کوپتر به عمق دره داشته باشید تا این لحظات هیجان انگیز را هیچ وقت فراموش نکنید. اگر به شکل‌گیری و زمین‌شناسی دره علاقه دارید، به موزه زمین‌شناسی منطقه بروید تا در جریان شگفتی های دره قرار بگیرید.

3. بندر ریودوژانیرو

بندر ریودوژانیرو

بندر ریودوژانیرو توسط کوه های گرانیتی و قله های سرسبز احاطه شده است. مناظر نمادین اطراف بندر عبارتند از: کوه شوگرلوف یا کله قندی، کوه کورکووادو و تپه های تیجوکا. همه این مناظر، از زیباترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو به شمار می روند و می توانید در تور برزیل بازدید کاملی از این “شهر شگفت انگیز” داشته باشید.

راه معمول بازدید از این عجایب طبیعی، سفر از طریق راه آهن به پارک ملی تیجوکا است. جایی که مجسمه مسیح با آغوش باز در بلندای کوه منتظر شماست. اینجا چشم انداز بی نظیری از تمام مناظر ریو را در اختیار شما قرار می دهد. یک تور هلی کوپتر بر فراز شهر، خالی از لطف نخواهد بود.

بخوانید  سفر به برزیل | راهنمای کامل (مدارک + ویزا + هزینه + بهترین زمان سفر)

4. پاریکوتین

پاریکوتین

حتی گردشگران طبیعتگرد زیادی ممکن است در مورد پاریکوتین ندانند. این آتشفشان مخروطی در میچوآکان مکزیک قرار دارد و آخرین بار در سال 1952 فوران کرد که باعث تولد یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان شد؛ زیرا بشر شاهد شکل گیری و رشد سریع آن بود. می‌توانید با پیاده‌روی یا اسب‌سواری، در یک سفر رفت و برگشت 20 کیلومتری به قله آتشفشان سفر کنید. کوهنوردان از طریق سواحل شنی و مزارع گدازه ای اطراف آتشفشان قدم می زنند.

در هر زمانی از سال می توانید پاریکوتین را کاوش کنید. این آتشفشان حدود هفت ساعت با ماشین از مکزیکو سیتی فاصله دارد. ابتدا به مکزیکوسیتی سفر کنید و با فرهنگ مکزیک آشنا شوید. سپس به پاریکوتین بروید تا شگفتی های طبیعی کشور را نیز کشف کنید. شهر اوراپان، شهری در نزدیکی پاریکوتین است که می توانید در آنجا اقامت گزینید.

5. آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا از عجایب هفتگانه طبیعی جهان

آبشار ویکتوریا در آفریقا در امتداد مرز زامبیا و زیمبابوه قرار دارد. این آبشار دیدنی از رودخانه زامبزی سرازیر می شود. بازدیدکنندگان می توانند از آبشار ویکتوریا در زیمبابوه و لیوینگستون در زامبیا به آبشار دسترسی داشته باشند. از مرز عبور کنید تا چشم اندازهای متفاوتی از این شگفتی طبیعی باشکوه به دست آورید. بهترین مناظر از زیمبابوه است اما می توانید تجربه نزدیک تری از زامبیا داشته باشید.  تورهای هلیکوپتری و میکرولایت راه عالی دیگری برای دیدن آبشار است. اگر می خواهید هیجان بیشتری را تجربه کنید، به سراغ شنا در استخر شیطان بروید که تقریباً در لبه آبشار در سمت زامبیا قرار دارد.

فصل بهار بهترین زمان برای بازدید است. چرا که باران های فراوانی قبل از آن افتاق افتاده و حجم آبی که از روی آبشار می آید، بسیار زیاد است.

6. قله اورست

قله اورست از قلل هفتگانه - نارون اکوتور

ارتفاع تقریبی قله اورست 8848 متر است که بام کره زمین به شمار می رود. کوه اورست در میان رشته کوه هیمالیا در مرز نپال و تبت چین قرار دارد و علاوه بر این که یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان است، جزو قلل هفتگانه نیز به شمار می رود.

اگر نمی خواهید به قله اورست صعود کنید و آن را برای خود بسیار دشوار می یابید، هنوز گزینه هایی برای گشت و گذار در این کوه وجود دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند برای یک منظره هوایی حیرت‌انگیز، به سراغ پرواز در اطراف کوه بروند. همچنین کوهنوردان ماجراجو می توانند تا بیس کمپ اورست پیاده روی کنند تا مناظر کوه اورست را به طور کامل تجربه کنند. از طرف دیگر، می‌توانید با اقامت در اقامتگاهی بر فراز یک تپه در نپال، نظاره گر شگفتی های این کوه با عظمت باشید.

مقاله مرتبط : دمای اورست

 

7. دیواره بزرگ مرجانی

دیواره بزرگ مرجانی

گریت ریف استرالیا به عنوان بزرگترین صخره مرجانی جهان شامل بیش از 900 جزیره، تقریباً 3000 صخره جداگانه است و اکوسیستم متنوعی را حفظ می کند. طول آن تقریباً 2300 کیلومتر است و منطقه وسیعی از اقیانوس را پوشش می‌دهد که بخش زیادی از آن دور از ساحل است.

تورهای مختلف به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهند تا نقاط برجسته دیوار بزرگ مرجانی را تجربه کنند. می‌توان برنامه غواصی ترتیب داد و فرصت‌هایی برای دیدن ماهی‌های رنگارنگ، مرجان‌ها و زندگی دریایی فراهم کرد. تورها می توانند سفرهای یک روزه یا چند روزه باشند. مقاصد محبوبی که از آنجا می‌توانید صخره‌ها را کاوش کنید عبارتند از: کایرنز، پورت داگلاس، و جزایر ویتساندی.

کلام آخر

در حالی که مکان های ساخت دست بشر مانند اهرام مصر باستان، دیوار بزرگ چین و برج خلیفه بدون شک ما را مملو از هیبت خود می کنند، بسیاری از چشمگیرترین مکان های روی کره زمین توسط مادر طبیعت ساخته شده اند. از شگفتی‌هایی زمینی مانند گرند کانیون و آبشار ویکتوریا تا رقص نورهای شفق در آسمان، همگی عجایب هفتگانه طبیعی جهان را تشکیل می دهند که بازدید از آنها، برای علاقه مندان طبیعت توصیه می شود.

منابع: WorldAtlas

PlanetWare

4.1/5 - (71 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *