تور ویتنام

narvan logo

جاذبه های گردشگری سیبری

جاذبه های گردشگری سیبری

فهرست مطالب

شاید آب و هوای سیبری بیش از هر پارامتر دیگری در مورد این منطقه وسیع شناخته شده باشد اما جاذبه های گردشگری سیبری بسیار متنوع هستند و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. مسافرانی که اشتیاق شدیدی به کاوش در مناطق بکر دارند، به تور سیبری می روند و ماجراجویی های بی نظیری را تجربه می کنند.

جاذبه های گردشگری سیبری

جاذبه های گردشگری سیبری بسیار متنوع و بکر هستند و گردشگران زیادی را برای کشف زیبایی های دورافتاده کره زمین به خود جذب می کنند. در این مقاله، هفت مکان منحصر به فرد سیبری را انتخاب کرده ایم که باید حداقل یک بار در زندگی خود از آنها دیدن کنید: کوه های بلند، دریاچه های شفاف، شهرهای دارای معماری چوبی و بیابان های شنی. هر مسافری مطابق با سلیقه خود می تواند از سیبری لذت ببرد.

۱-دریاچه بایکال

دریاچه بایکال در سیبری - نارون اکوتور

امروزه می توانید تصاویر بسیاری از این دریاچه افسانه ای را در اینترنت ببینید، اما دیدن دریاچه بایکال در عکس ها با دیدن آن در واقعیت بسیار متفاوت است: برخی بایکال را “دریای مقدس” می نامند. هر ساله هزاران مسافر از سراسر جهان به این مکان سفر می کنند. برخی از گردشگران دوست دارند از طریق قایق به جزیره اولخون بروند؛ در حالی که برخی دیگر از مسافران تلاش می کنند اطراف دریاچه پیاده روی یا دوچرخه سواری کنند و زیبایی های آن را از دور کشف کنند. حتی فرصت تجربه اسنومبیل نیز وجود دارد.

سفر به دریاچه زیبای سیبری، فرصتی است تا طعم ماهی های امول و خاکستری را بچشید، از معماری سنگی قدیمی ایرکوتسک و بناهای تاریخی باروک سیبری دیدن کنید و از موزه قوم نگاری تالتسی در مسیر لیستویانکا لذت ببرید. همچنین خوردن نوشیدنی های روسی در مناظر جنگل تایگا و رودخانه خارق العاده آنگارا بسیار لذت بخش خواهد بود.

بخوانید  شفق قطبی در روسیه

2. کوه های آلتای

کوه های آلتای - نارون اکوتور

اگرچه کوه های آلتای، مانند بایکال، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری سیبری است اما در عین حال، بسیار مرموز و اسرارآمیز است و دارای شگفتی های طبیعی غنی می باشد که گنجینه ای واقعی به گردشگران هدیه می دهد. بازدیدکنندگان به طرز شگفت آوری مجذوب سنگ نگاره‌ها، حکاکی‌های سنگی و سایر آثار باستانی می‌شوند که در غارها فراوان هستند.

کسانی که عاشق آب تنی در رودخانه‌ها، کوه‌نوردی و غارهای سحرآمیز هستند، مسیرهایی را انتخاب می کنند که با توجه به سلیقه و توان بدنی خود، از مسیر و زیبایی ها لذت ببرند. خانواده هایی که به همراه فرزندان خود سفر کرده اند، گوشه‌های راحت را در جنگل‌های نزدیک دریاچه تلتسکویه پیدا می‌کنند. همچنین دوچرخه‌سواران می‌توانند در امتداد مسیر معروف چویسکی تراکت که از کوه های آلتای می‌گذرد، لذت ببرند. در حالی که فرصت برای دوستداران حیوانات نیز وجود دارد که به سراغ اسب‌سواری در ارتفاعات بروند.

3. چارا سندز

چارا سندز - نارون اکوتور

چارا سندز یک بیابان شنی بزرگ است که توسط تایگا، رودخانه‌های خروشان و کوه‌های بکر و دورافتاده احاطه شده است. چارا سندز شاید ناسازگارترین بیابان در جهان باشد. همچنین یکی از منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری سیبری است. در این بیابان، می توانید با پای برهنه روی ماسه های داغ راه بروید، بر فراز تپه های شنی بزرگ بروید یا در یک دریاچه خنک آب تنی کنید‌.

چارا سندز، نشان دهنده شخصیت “تایگا” و “شرقی بودن” سیبری به طور همزمان است و آن را کاملاً از هر مکان دیگری روی زمین متفاوت می کند. اگر از رشته کوه کودار در نزدیکی منطقه ای به نام دره مرمر صعود کنید، می توانید بقایای اردوگاه دورافتاده و منزوی بورلاگ شوروی را بیابید و تاریخ نگران کننده و وحشتناک زندان های مخفی استالین در سیبری را لمس کنید.

بخوانید  سورتمه سواری با سگ هاسکی

۴-پارک ملی ارگاکی

پارک ملی ارگاکی - نارون اکوتور

پارک ملی ارگاکی در مجاورت رشته کوه های ارگاکی واقع شده است. این پارک ملی زیبا، دارای منطقه کوهستانی و جنگلی تایگا است که از زیباترین جاذبه های گردشگری سیبری می باشد. هم طرفداران تماشای زیبایی های طبیعی و هم علاقه مندان به ترکینگ، به ارگاکی می روند تا آبشارها را تحسین کنند، زغال اخته بچینند، مخروط کاج را روی آتش بریان کنند، در دریاچه های یخی آن آب تنی کنند و به قله کوه صعود کنند تا به ستایش مناظر باشکوه بنشینند.

5. فلات پوتورانا

فلات پوتورانا - نارون اکوتور

ممکن است به نظر برسد که با توجه به توسعه ارتباطات و حمل و نقل، حتی در سیبری نیز هیچ مکان دوردست، صعب العبور و بکر، باقی نمانده باشد. با این حال مناطق وسیعی از بیابان خالی از سکنه در سیبری دست نخورده باقی مانده است. فلات پوتورانا در شمال دور، که توسط یونسکو به عنوان یک بنای میراث جهانی به رسمیت شناخته شده است، یک منطقه کوهستانی بزرگ است و دارای دره های متعددی می باشد.

فلات پوتورانا به «سرزمین ده هزار دریاچه و هزار آبشار» معروف است. هیچ مکانی در روسیه با این حجم از آبشارهای متمرکز وجود ندارد و دریاچه ویوی نیز در فلات پوتورانا قرار دارد که به عنوان مرکز جغرافیایی روسیه نیز شناخته می شود. بازدید از پوتورانا مانند این است که در یک سیاره ناشناخته بیدار شده اید و به کاوش در جهانی دیگر می پردازید.

6. تومسک

معماری شهر تومسک - نارون اکوتور

در سیبری شهرهای زیادی وجود دارد که معماری چوبی خود را حفظ کرده اند اما شهر تومسک نمونه کم نظیری است. در اینجا می توانید جوهره عجیب و غریب قدیمی را بیابید: روح شرقی و سادگی منطقه سیبری.

بخوانید  اسنوموبیل

عمارت شیشکوف، دانشگاه دولتی تومسک به عنوان قدیمی ترین آموزاه سیبری، خانه افسانه‌ای مرغ انجیرخوار و روکش‌های طرح‌دار پنجره‌ها دارای معماری های چوبی زیبایی است که توصیه می شود از آنها دیدن کنید. اگر به دنبال شاهکارهای معماری چوبی روسی و نمونه هایی از باروک سیبری و آرت نوو هستید، باید به تومسک بروید. اما فراموش نکنید که بهترین بلینی و پلمنی سیبری را در تومسک امتحان کنید که به ترتیب نوعی پنکیک و کوفته هستند.

7. راه آهن ترانس سیبری

ویوی راه آهن ترانس سیبری - نارون اکوتور

راه آهن ترانس سیبری “مسیر بزرگ تاریخی سیبری” است و این راه آهن، همیشه بخشی از تاریخ سیبری بوده است. بخش اروپایی روسیه با حدود ۹ هزار کیلومتر مسیر ریلی به کوه های خشن اورال و سیبری و خاور دور می پیوندد. لازم به ذکر است که راه آهن ترانس سیبری طولانی ترین خط ریلی جهان است. اگر فرصت کافی دارید و علاقه مند به کاوش مناظر طبیعی سیبری از پنجره قطار هستید، پیشنهاد می شود که سفر یک هفته ای در قطار مسیر ترانس سیبری را تجربه کنید.

می توانید ماهی دودی امول را از ایستگاه های منطقه ایرکوتسک امتحان کنید و شاهد مناظر فراموش نشدنی دریاچه بایکال باشید. در مسیر رسیدن به بالاترین نقطه در مسیر یعنی گذرگاه یابلونووی، در منطقه ترانس بایکال، از تونل های زیرزمینی مختلفی عبور خواهید کرد. در طول مسیر با مسافران مختلفی از مکان های مختلف دنیا آشنا خواهید شد. در طول این سفر‌، با فرهنگ و جاذبه های گردشگری سیبری کاملا آشنا خواهید شد.

امتیاز دهید :

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *