تور ویتنام

narvan logo

قطار معروف سریلانکا: کندی به الا

قطار معروف سریلانکا: کندی به الا

قطار معروف سریلانکا

فهرست مطالب

قطار معروف سریلانکا از کندی به الا، زیباترین مسیر قطار در جهان است! در تور سریلانکا سوار قطار می شوید و مناظر خیره کننده از مزارع سرسبز چای، کوه ها، دره ها و جنگل های انبوه را تماشا می کنید. این قطار بهترین راه برای تجربه زندگی در سریلانکا است.

در قطار سریلانکا با مردم محلی صحبت کنید، برای کودکانی که در حال دویدن در امتداد ریل هستند دست تکان دهید و از فروشندگانی که در هر ایستگاه سوار می شوند تنقلات بخرید. این یک تجربه ضروری در سریلانکا است. در این راهنما، همه چیز را در مورد مسیر کندی به الا یاد می گیرید.

قطار سریلانکا

قطار سریلانکا که یک قطار قدیمی است، برای افرادی که می‌خواهند سر خود را از پنجره قطار بیرون ببرند و همراه با تجربه ای عالی، بهترین تصاویر را ثبت کنند، عالی است. عکاسی در این مسیر، معروف ترین کاری است که در سفر به سریلانکا انجام می دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا تاریخچه این قطار را بررسی کنیم.

تاریخچه قطار معروف سریلانکا

قطار قدیمی سریلانکا در اواسط دهه 1800 ظهور کرد؛ زمانی که سریلانکا تحت سلطه استعمار بریتانیا بود. در طول این مدت، از آن به عنوان قطاری برای حمل چای از مزارع چای سریلانکا به شهر کلمبو استفاده می شد؛ سپس از کلمبو این چای ها را به سراسر جهان صادر می کردند. در آن زمان، کارکنان مزارع برای رفت و آمد بین خانه و محل کار خود از این قطار استفاده می کردند. البته امروزه نیز به همین دلیل، گرفتن بلیط به عنوان یک توریست می تواند کمی دشوارتر باشد، زیرا صندلی ها به سرعت فروخته می شوند.

بخوانید  بهترین سواحل سریلانکا

نکات قطار کندی به الا

اگر می خواهید، قطار کندی به الا را تجربه کنید، پلنی عالی است که برای لذت بردن از سریلانکا در نظر گرفته اید. اما نکاتی وجود دارد تا بتوانید از این قطار سواری، بهترین تجربه را داشته باشید. به این نکات حتما توجه کنید:

1. قطار سواری کندی به الا طولانی می باشد

مسیر قطار سریلانکا طولانی اما زیباست

قطار کندی به الا تقریبا 6 ساعت طول می کشد. با این حال، همه چیز در سریلانکا کمی کند پیش می رود و ممکن است توقف ها و تاخیرهای طولانی تری در سفر وجود داشته باشد. در نهایت، ممکن است تا 10 ساعت طول بکشد. اما مسیر به گونه ای است که دوست دارید هر چقد که زمان لازم است در قطار سپری کنید و از مناظر تکرارنشدنی لذت ببرید. اما طول مدت سفر، نکته ای است که باید در نظر بگیرید.

2. می توانید سفر با قطار سریلانکا را از کلمبو سفر کنید

سفر از کلمبو می تواند خسته کننده باشد، به خصوص اگر صبح زود سوار قطار شده باشید. اگر سفر خود را از کلمبو شروع کردید، توصیه نمی کنیم که با خوابیدن، فرصت تماشای مناظر را از دست دهید، اما اگر خسته بودید، مطمئن شوید که برای زیباترین قسمت سفر یعنی کندی به الا را بیدار باشید.

3. ترجیحا صبح سوار قطار شوید

لذت بردن از مناظر قطار کندی به الا در طول روز

بهترین زمان برای سوار شدن به قطار مسیر کندی به الا صبح است؛ زیرا در طول سفرتان از روشنایی روز استفاده می کنید و می‌توانید از مناظر شگفت انگیز لذت ببرید. پس این سفر را شب تجربه نکنید. همچنین توصیه می‌کنیم که تعطیلات آخر هفته را برای قطار انتخاب نکنید. چرا که این زمان شلوغ‌ترین موقع است و ممکن است بلیط پیدا نکنید.

بخوانید  بهترین زمان سفر به سریلانکا

4. در طول مسیر چند توقف داشته باشید

اگر وقت دارید، در طول مسیر چند توقف داشته باشید. قطار در شهرهای زیبای مرتفع مانند نووارالیا و هاپوتاله توقف می‌کند. می توانید در این شهرها پیاده شوید و به مزرعه چای لیپتون بروید که مناظر زیبایی را در خود جای داده است. البته این ارتفاعات آب و هوای سردتری دارند. پس یک لباس گرم را فراموش نکنید.

5. بهترین صندلی قطار را انتخاب کنید

دختری در حال تماشای مناظر از در قطار قدیمی سریلانکا

اگر می خواهید بهترین عکس ها را از منظره بگیرید، لازم است که در بهترین سمت قطار بنشینید. سمت راست قطار تا نووارالیا بهترین مکان است. اگر امکانش را دارید، بقیه مسیر را در سمت چپ قطار بنشینید تا تمامی زیبایی مسیر قطار معروف سریلانکا را تجربه کنید.

6. همراه خود خوراکی داشته باشید

در قطار جایی برای غذا خوردن وجود ندارد. با این حال، اما فروشندگان محلی وجود دارند که در ایستگاه ها غذا می پزند و می توانید از آنها خوراکی تهیه کنید. از تنقلات سرخ شده تند، بادام زمینی شور یا میوه های تازه را می توانید بخرید تا در طول مسیر، گرسنگی اذیتتان نکند. پس حتما پول نقد برای خرید خود در طول مسیر داشته باشید.

بخوانید  سوغات سریلانکا

7. ایستگاه قطار کندی را از دست ندهید

در کنار زیبایی مسیر کندی به الا، خود ایستگاه کندی نیز زیبایی های خود را دارد. سقف ایستگاه، تابلوها و مردمی که منتظر سوار شدن به قطار قدیمی سریلانکا هستند، صحنه جذابی را خلق می کند.

8. بلیط های کلاس دوم دارای رزرو با بدون رزرو متفاوت هستند

در روز سفر، نمی توانید یک صندلی رزرو شده کلاس دوم در ایستگاه قطار بخرید. شما حتما باید از قبل رزرو کرده باشید. بلیط کلاس دوم که در روز سفر در ایستگاه قطار می‌خرید، یک بلیط کلاس دوم از نوع بدون رزرو است و با این بلیط ها، نمی توانید صندلی برای نشستن داشته باشید و کل مسیر را باید بایستید.

اگر تاریخ سفر خود را می دانید و می خواهید از قبل رزرو کنید، حتما این کار را انجام دهید تا سفر خود را همراه با یک صندلی رزرو شده تضمین کنید. با این که قیمت این بلیط ها گران تر است، اما واقعا ارزشش را دارد.

9. قطار سریلانکا را برای آخر هفته برنامه ریزی نکنید

ظهرها و آخر هفته‌ها شلوغ‌ترین زمان‌ها برای سفر با قطار سریلانکا هستند. چرا که در این زمان ها، سریلانکایی ها نیز تمایل به سفر دارند. اگر بلیط با صندلی تهیه نکرده اید، قطار بسیار شلوغ خواهد شد و از سفر خود لذت نخواهید برد.

مگر اینکه از قبل یک صندلی رزرو کرده باشید و اگر نمی توانید برنامه سفر قطار خود را کنسل کنید یا به زمان دیگری برنامه ریزی کنید، حتما بلیط Reserved را تهیه کنید.

انواع بلیط های قطار سریلانکا

برای سفر با قطار معروف سریلانکا، گزینه های مختلفی دارید که بلیط های کلاس یک، بهترین گزینه در هر قطار هستند. با این حال، قطار کندی به الا برعکس است! کابین کلاس یک دارای تهویه مطبوع است؛ بنابراین نمی توانید پنجره ها یا درها را برای عکاسی باز کنید. عکاسی و لذت بردن از نسیم، بهترین تجربه شما از این سفر است؛ بنابراین توصیه می کنیم بلیط کلاس دوم یا سوم را انتخاب کنید.

در کلاس دوم، شما از یک فن برای اذیت نشدن از گرما بهره مند می شوید و می توانید پاهای خود را از در بیرون ببرید. اما کلاس سوم کمی اذیت کننده است. توجه داشته باشید که هنگام بیرون بردن سر یا پاهای خود مراقب باشید؛ زیرا خطراتی مانند شاخه های درخت ممکن است وجود داشته باشد.

بلیط قطار کندی به الا

قطار کندی به الا سه بار در روز حرکت می کند اما توصیه می کنیم که سوار قطار صبحگاهی شوید تا از مناظر در طول سفر دیدن کنید. قیمت بلیط بسته به کلاس آن متفاوت است. شما می توانید بلیط قطار کلاس دوم را با قیمت 2 دلار و بلیط قطار کلاس سوم را با قیمت 1 دلار بدون صندلی رزرو شده خریداری کنید. اما در یک سفر 10 ساعته با قطار، سفر بدون رزرو صندلی را اصلا توصیه نمی کنیم.

لازم است بدانید که اگر می خواهید صندلی های رزرو شده داشته باشید، باید بلیط قطار خود را حداقل 1 ماه قبل از تاریخ سفر به صورت آنلاین رزرو کنید! بلیط قطار کلاس اول به همراه صندلی از 20 دلار، کلاس دوم از 17 دلار و کلاس سوم از 10 دلار شروع می شود.

جدول زمانی حرکت قطار و قیمت بلیط را در وب سایت اطلاعات راه آهن دولتی سریلانکا بررسی کنید و بلیط های خود را آنلاین خریداری کنید تا مطمئن شوید که سفر با قطار معروف سریلانکا را تجربه خواهید کرد.

برنامه قطار کندی به الا معمولا به ترتیب زیر است:

  • 03:35-13:24 (روزانه)
  • 07:45-13:28 (فقط شنبه و یکشنبه)
  • 08:25-14:47 (فقط پنجشنبه و شنبه)
  • 08:55-15:38 (روزانه) – قطار سریع السیر
  • 11:10-16:59 (روزانه) – قطار سریع السیر

اگر تصمیم به خرید بلیط از ایستگاه دارید، توصیه می‌کنیم یک ساعت زودتر در ایستگاه باشید؛ زیرا صف خرید بلیط می‌توانند بسیار طولانی باشد. همچنین می توانید در طول لذت بردن از جاهای دیدنی کندی، بلیط خود را یک روز زودتر نیز تهیه کنید.

البته در تور سریلانکا، نگران تهیه بلیط نخواهید بود. چرا که جزو خدمات تور می باشد و برای شما بلیط را رزرو خواهیم کرد‌.

جمع بندی

قطار معروف سریلانکا، یکی از برجسته ترین راه برای لذت بردن از جاهای دیدنی سریلانکا است و توصیه می کنیم به هیچ وجه آن را از دست ندهید. در طول سفر می توانید در مکان های مختلف پیاده شوید. به عنوان مثال در نووارالیا، هاپوتا یا الا توقف داشته باشید و از طول مسیر لذت ببرید. برخی از کارهایی که در طول مسیر می توانید انجام دهید، عبارتند از:

  • از باغ های گیاه شناسی زیبا در کندی دیدن کنید.
  • روی پل 30 متری Nine Arch در الا قدم بزنید.
  • مزارع چای چشمگیر نووارالیا را تماشا کنید.

 

منابع: SaltInOurHair

TheCommonWanderer

JourneyEra

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *