تور ویتنام

narvan logo

تریبرکا، روستایی در انتهای کره زمین

تریبرکا، روستایی در انتهای کره زمین

تریبرکا - نارون اکوتور

فهرست مطالب

در تریبرکا هر کجا که چشمانتان می رود، سرزمینی بایر پسا آخرالزمانی است که زمان آن را فراموش کرده است. یا احتمالا هرگز وجود آن را ثبت نکرده است. شهر ارواح! این آخرین روستای روی کره زمین است. در 69.2 درجه شمالی، فقط 20 درجه از قطب شمال قرار دارد. در این جا می توانید انتهای زمین را ببینید. به معنای واقعی کلمه. تمام آن وعده‌هایی که از سوی همه آن افراد سابق که می‌خواستند برای شما به انتهای زمین سفر کنند، داده‌اند، زمانی که شما به وسعت خاکستری عظیم آب نگاه می‌کنید، برمی‌گردند. آب سردتر از آسمان دسامبر تاریک است. یک ساعت روشنایی روز هست و خورشید به خواب زمستانی رفته است و تنها در اواسط ژانویه بازخواهد گشت. این زمانی است که نارون اکوتور برنامه تور شفق قطبی را تدارک دیده است. اوایل فوریه 2022. بخشی از این برنامه به گشت و گذار در تریبرکا اختصاص خواهد داشت.

 

تریبرکا کجاست؟

گوزن شمالی شبه جزیره کولا - نارون اکوتور

 

تریبرکا دهکده ای در منطقه مورمانسک در شبه جزیره کولا است که در ساحل دریای بارنتز، در دهانه رودخانه تریبرکا واقع شده است. Teriberka در دهه 1860 تاسیس شد. دهه ای که سواحل مورمانسک به طور فعال در حال سکونت بود. در پایان قرن نوزدهم، Teriberka به خوبی توسعه یافته بود و دارای یک کلیسا، یک فانوس دریایی، و یک ایستگاه هواشناسی بود. در آغاز قرن بیستم، Teriberka در تجارت ماهی و کوسه پیشرفت کرده بود. در پایان دهه 1920، اولین مزرعه جمعی در روستای تریبرکا سازماندهی شد. این مجموعه شامل یک مزرعه لبنی و یک گله گوزن شمالی علاوه بر قایق های ماهیگیری بود.

 

تاریخچه روستای تریبرکا

تریبرکا کجاست - نارون اکوتور

روستای تریبرکا پس از جنگ به سرعت توسعه یافت. در دوره بین دهه 1940 تا 1960، تریبرکا دو مزرعه ماهیگیری، دو مزرعه لبنی، یک مرغداری، یک گله گوزن شمالی 2000 راسی، یک مزرعه پرورش راسو آمریکایی، دو کارخانه فرآوری ماهی، یک کارخانه کشتی سازی و همچنین مغازه ها و انبارهای تاسیسات تعمیرات کارخانه کشتی سازی با تمام ظرفیت کار می کرد و در حال گسترش بود. Teriberka از نظر اندازه و تعداد ساکنان در حال افزایش بود. این دهکده دارای یک استادیوم، یک مرکز اجتماعی، باشگاه های کارگری، یک باشگاه پیشگامان جوان، دو مدرسه (ابتدایی و راهنمایی)، یک مدرسه شبانه روزی برای کودکان برای سایر شهرک های ساحلی، دو بیمارستان و یک ایستگاه آمبولانس بود. Teriberka در دهه 1950، 4800 نفر جمعیت داشت و حتی به مرکز اداری منطقه تبدیل شد.

بخوانید  سیبری

 

شفق قطبی در تریبرکا

شفق قطبی تریبرکا - نارون اکوتور

 

زمستان قطبی تریبرکا بسیار سرد است. هنگامی که با دریای بارنتز در اقیانوس منجمد شمالی روبرو شوید، لغزندگی را حس خواهید کرد. نامطمئن خواندن جاده به این مکان ظلم شدیدی به آن خواهد بود. Teriberka، جایی که قطب شمال را ملاقات می کند، یک خطر زیبا است. تریبرکا در نزدیکی پایتخت شفق قطبی یعنی مورمانسک واقع شده است و اگر هوا صاف باشد، می توان شفق های قطبی بسیار زیبایی را مشاهده کرد. در تور شفق قطبی نارون اکوتور می توانید از روستای تریبرکا و شفق قطبی زیبای مورمانسک بازدید نمایید.

ساحل تخم اژدها

ساحل تخم اژدها تریبرکا - نارون اکوتور

 

یک ساحل وحشی در حاشیه روستا وجود دارد که با یک جاده خاکی می توانید به آنجا برسید که همان ساحل دریای بارنتز است. ساحل اقیانوس منجمد شمالی در نزدیکی Teriberka با مناظر و صداهای خود تحت تاثیر قرار می دهد. گوش کن: لبه ی دنیا اینگونه به گوش می رسد! در این ساحل یخ وجود ندارد و مثل همه ساحل ها شن و ماسه وجود دارد اما در تابستان، شن و ماسه وجود ندارد، فقط توده های سنگی است که آن ها را تخم اژدها می نامند. برای هزاران سال، اقیانوس سنگ ها را صیقل داده و آنها را شبیه تخم های اژدها یا دایناسور کرده است. نام دیگر رولینگ استونز است. به همین دلیل این ساحل به ساحل تخم اژدها شهرت یافته است.

بخوانید  مردم سامی یا سامی ها

 

بهترین اقامتگاه های تریبرکا

 

  • Cedar Grass Teriberka

Cedar Grass Teriberka - نارون اکوتور

 

اقامتگاه سدار گرس در Teriberka، منطقه Murmansk، در 1.1 کیلومتری ساحل شنی Teriberka واقع شده است. از جمله امکانات این ملک می توان به رستوران، پذیرش 24 ساعته و سالن استراحت مشترک به همراه وای فای رایگان اشاره کرد. میز تور می تواند اطلاعاتی در مورد منطقه ارائه دهد. در هتل همه اتاق ها دارای کمد لباس، تلویزیون صفحه تخت، حمام اختصاصی، ملحفه و حوله هستند. Cedar Grass Teriberka برخی از واحدها را با چشم‌انداز دریا ارائه می‌کند و اتاق‌ها مجهز به کتری هستند. تمامی اتاق های مهمان دارای یخچال می باشند. مهمانان اقامتگاه می توانند از صبحانه بوفه لذت ببرند.

  • NordLys

NordLys - نارون اکوتور

 

اقامتگاه نورلیس 6 دقیقه پیاده تا ساحل فاصله دارد. نوردلیس واقع در Teriberka، و در فاصله 300 متری از Teriberka Sand Beach، اقامتگاه های ساحلی و امکانات مختلفی مانند تراس ارائه می دهد. این اقامتگاه یک میز پذیرش 24 ساعته و یک سالن مشترک برای مهمانان ارائه می دهد. اتاق های هتل دارای میز تحریر، ملحفه و بالکن با منظره رودخانه هستند. همه اتاق های مهمان دارای کمد لباس هستند.

  • Baza Otdykha 45-y Prichal

Baza Otdykha 45-y Prichal - نارون اکوتور

 

Baza Otdykha 45-y Prichal در Teriberka در منطقه مورمانسک واقع شده است و دارای اقامتگاه هایی با وای فای رایگان و پارکینگ خصوصی رایگان است. ساحل شنی تریبرکا 2.1 کیلومتر با پارک تعطیلات فاصله دارد، در حالی که ساحل Stone در 2.2 کیلومتری ملک است.

  • Normann

Normann - نارون اکوتور

 

بخوانید  جاذبه های گردشگری سیبری

این ملک 6 دقیقه پیاده تا ساحل فاصله دارد. Normann واقع در Teriberka با فاصله 500 متر از Teriberka Sand Beach، محل اقامتی با رستوران، پارکینگ خصوصی رایگان، بار و سالن استراحت مشترک ارائه می‌دهد. این ملک با داشتن فضای ذخیره‌سازی چمدان، باربیکیو نیز برای مهمانان فراهم می‌کند. این اقامتگاه میز پذیرش 24 ساعته، آشپزخانه مشترک و صرافی را برای مهمانان فراهم می کند. برخی از اتاق‌ها آشپزخانه با مایکروویو، یخچال و فر نیز دارند.

  • Barents Holiday Village

Barents Holiday Village - نارون اکوتور

 

دهکده تعطیلات بارنتز با داشتن یک سالن استراحت مشترک، تراس و چشم‌انداز رودخانه، در 250 متری از ساحل شنی Teriberka واقع شده است. این اقامتگاه دارای پذیرش 24 ساعته، ترانسفر فرودگاهی، آشپزخانه مشترک و وای فای رایگان در سراسر ملک می باشد. اتاق‌های این مسافرخانه دارای میز، تلویزیون صفحه تخت، حمام خصوصی، ملحفه و حوله هستند. برخی از اتاق ها مجهز به آشپزخانه با ماشین ظرفشویی هستند. اتاق ها مایکروویو را برای مهمانان فراهم می کنند. این منطقه برای پیاده روی و اسکی پرطرفدار است و کرایه تجهیزات اسکی در اقامتگاه در دسترس است.

 

Teriberka در سینما

تریبرکا در لویاتان - نارون اکوتور

 

در سال 2015، آلکسی زویاگینتسف فیلمی با نام لویاتان ساخت که جایزه بهترین فیلمنامه کن را از نیز برنده شد و همچنین نامزد نخل طلای کن شد. بخشی از فیلمبرداری لویاتان در روستای Teriberka و در ساحل دریای بارنتز انجام شده بود. این فیلم باعث شد که تریبرکا در خارج از مرز روسیه نیز شناخته شود و اکنون گردشگران بیشتری از Teriberka بازدید می کنند تا صحنه های فیلمبرداری فیلم را نیز کشف کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *